Boot-vangstberichten

Jaarbeurs Utrecht
www.hengelsportbeurzen.nl

dinsdag 13 november 2018

We zijn 3 dagen achtereen gaan vissen met bootje van Dixhoorn. Bij colijnsplaat zat volop schar wijting en af en toe een bot. Beste diepte 24 meter bij hoog water.
Iedereen had in 5 uurtjes en 1 hengel monstens 15 mooie vissen. 25% teruggegooid.

Spaapen

maandag 12 november 2018

AANSTAANDE zondag nog vrij voor opstappers of afhuur van het schip voor westerschelde vissen .
de vangsten zijn gewoon goed op de spijkerplaat .
bel voor info 0620131561
  www.westerscheldevissers.nl

tertius

maandag 12 november 2018

Hallo, Westerschelde vissers. We hebben op 10 Nov, met een groep, op de TERTIUS gevist. Een PRIMA SCHIP!! met goede voorzieningen! (bijna) alles v/d vloed, met een stroom snelheid van 9.KM p. uur. Dus, Zwaar lood met ankers!!!
20 mooie wijting, die op alles beet!! De schar, bleef wat rustiger i.v.m. die sterke stroom. Waarvan ik er 10 mooie in de emmer. Dit ga ik eens vaker doen!!

Gr v Brom.

Brom

Hallo Allemaal,

Gistermorgen de keuze: binnen of buiten?
Vissen doe je toch gewoon buiten of niet soms.
De vraag is gaan we buitengaats of blijven we binnen op de Oosterschelde.
De schipper van de Maatje Adriana van Hoogerwerff hakte de knoop door. Met deze zuidelijke wind kunnen we een oppertje vinden voor Vrouwenpolder tot Domburg, dus de sluis door gegaan. Ondanks WK 7 viel het idd reuze mee. Wel wat wind en zeker rukwinden, maar vrij weinig deining in het water. Dus…. Helaas hadden maar 12 man van de vereniging er vertrouwen in dat het door zou gaan en wel prettig vissen zou worden.
Dat viel dus reuze mee. Natuurlijk is vissen met WK 7 hindernis vissen. De zware wind, brengt zwaardere stroming met zich mee en meer deining en dar is op in te spelen.

Goed dus om 07:00 uur uitgevaren en om 08:00 lagen we geankerd en stabiel. Voor alle zekerheid hebben we het schip aan weerszijden nog verankerd met elk 6 loodjes, maar af en toe werden die ook weer uit het water getrokken.
Voor mij begon het taai; ik mag weg zeggen: zo taai als een gelooide overjarige buffelhuid.
Ze wilden maar niet in mijn piertjes bijten, terwijl anderen dezelfde piertjes hadden van precies dezelfde leverancier en die vingen er wel op.
Wat doe ik dan fout??raast er dan door je kop. Ja! De lange afhouders met lange dwarrellijnen!! Die liggen thuis. De langste die ik had waren 20 cm. Een onderlijntje gepakt en de haaklijn vervangen voor een iets te lange lijn van ca 22 cm. Hiermee loop ik wel het risico dat de haak om de staande lijn slaat tijdens inwerpen, maar niets vangen of een keer een haak om de lijn? Dat risico moest ik dan maar nemen.
Aan het eind van de eerste sessie van een uur had ik 1 visje van 22 cm. 4 plaatsen opschuiven en opnieuw proberen. De eerste worp leverde al vis op, de 2e en 3e ook. Dat is dus al meer resultaat als in de eerste sessie. Na een half uurtje een triplet wijtingen, daarna nog een schar en nog 1. Ik begon weer in te lopen om de vissers die om mij heen stonden, behalve Hans Muste. Die bleef beter vangen dan ik. Eind van de 2e sessie had ik 9 visjes. Niet veel voor een bootwedstrijd, maar wat ik al zei over die buffelhuid: taaiheid troef over het hele schip. Het was schrapen en dat bleef ook in de 3e en laatste sessie. Hans schraapte er nog wat visjes bij, Marcel IJzenbrandt pakte er nog een paar, ik zelf ook, maar ook Ferry en Gerard, waar ik geen zicht op had, sprokkelden hun visjes bij elkaar, maar in verhouding tot het 2e uur wat het redelijk stil gevallen met de vangsten.
Na 3 uur vissen werd er gemeten en geteld. Ferry deed het goed (hij had ervaring met eigen boot op deze stek) en ving 23 vissen en werd daarmee 1e. Gerard Oele – zijn buurman die normaal kinderen strafte voor afkijken, maar daar wel zijn lering uit had getrokken – 18vissen en dus 2e, Hans Muste ook 18 stuks, maar iets kleinere vissen 3e, ik 14 vissen 4e en Cor Hart die Marcel IJzenbrandt nipt op cms wist te verslaan 5e met 12 vissen.
Hierna hebben we nog vrij door gevist in de hoop nog een paar maatse scharren te mogen vangen, maar het opkomende tij bracht meer sla en gras aan de haken dan vis. Alleen Nico van Dongen wist 2x een triplet er uit te trekken en de heren achterop: Ferry en Gerard zaten ook gezellig nog wat wijtingen pijn in de bek te bezorgen.

Helaas het is niet anders en ondanks wisselen van lood, slappe lijn dan weer staande lijn vissen, ver weg gooien of onder de boot laten zakken; het bleef bij een karige 2 visjes die ik tijdens de vrije uurtjes of 2 x over de reling kon krijgen.

Maar… met zo’n illuster gezelschap op een kleine boot dicht bij elkaar is het gezelligheid troef. Het zonnetje kwam zelfs door en de wind joeg ook nog eens goed door de scheepstouwen en op het bankje leek het net grootmoeders schommelstoel. Gezellig!

Om een uur of 3 had iedereen het wel gezien en hielden we het daar dan ook voor. Het anker werd gelicht en we gingen allemaal met een rode kop en gloeiende wangen terug naar de haven.

Over het aantal vissen was ik natuurlijk niet tevreden. Dat moet op een boot veel meer kunnen zijn, maar we moeten wel rekening houden met het slechte weer van vrijdagavond, zaterdag en vanmorgen dat ons parten heeft gespeeld.

Toch weer lekker. Zo’n dagje uitwaaien op een boot met een hengeltje in de hand. Ondanks de slechte vangsten: GENIETEN!!

De vereniging nog bedankt. Want de opstap koffie en ons 12 uurtje werd door de vereniging verzorgd/betaald en was dus niet te versmaden.

De volgende wedstrijd wordt het NK kust in de buurt van Noordwijk. Ik denk dat ik 2e helft volgende week maar eens ga kijken hoe het er daar uitziet en hoe daar een visje te verleiden.
Hoe dat is gegaan lezen jullie dus over 14 dagen.
Tot dan….. tot dan en vang ze.
Onder de juiste omstandigheden en de juiste stek zitten ze er best wel: dus sleur ze er uit, strakke lijnen en vooral veel plezier.

Groetjes
Jan Romeijn - lid HSV de Krabbe, Burgh-Haamstede

Jan Romeijn

zondag 11 november 2018

Voor komende woensdag, donderdag, vrijdag en zondag hebben we nog diverse opstapplaatsen!
Check hiervoor onze online agenda.

De vangsten zijn top en kwa weer gaan we een zeer rustig en mooie week tegemoet!

Wil je een daagje mee? Bel, sms, mail of app naar 0031657654846

Jacco

woensdag 7 november 2018

Dinsdag 6 november met een bootje het zeepaardje van de Fam.Dixhoorn de oosterschelde opgetrokken.Na ontvangst van het zeeaas, wat natuurlijk altijd buitengewoon goed is en en bak koffie , richting de haven vertrokken om van de lieftallige dochter de bootuitleg te krijgen. Dat is wat anders dan in Ijsland, hele dag heerlijk gevist, volop wijting en hier en daar een schar.
ruim 20 scharren mee voor de pan. De wijting teruggegooid zeker 60 stuks.
Ons nog rotgeschrokken van 2 bruinvissen die langs onze boot schoten, prachtig toch!

groeten en vang ze.

Frank & Rene

woensdag 7 november 2018

Beste dames en heren vissers a.s. zondag is er nog plaats om op te stappen met de Beatrix 2 op de Oosterschelde . De schar en de wijting zijn weer terug !

Contact : Tel. 06-22476960 of info@sportvissserijbeatrix.nl

info@sportvisserijbeatrix.nl

dinsdag 6 november 2018

Hoi gasten,maandag opnieuw richting Neeltje gereden.Na een half uurtje oponthoud aan de A57 richting helling,baggerschip had de kering gekust,boot te water en dan richting domburg gevaren.Prachtige visdag en geweldige bijtlust van meestal mooie wijtingen(+-110) en iets mindere scharren(30tal),zachte temperaturen en briesje uit o-zo.Pieren opgevist(2kg)en omstreeks 14.30h terug aan de helling.Op naar de volgende visdag.

Gr eric

eric herremans

dinsdag 6 november 2018

Zondag 4 november was weer een fantastische dag op de Noordzee met de Waypoint van schipper Jacco Noordermeer. Om kwart voor 5, na eerst de autoruiten ijsvrij te hebben gemaakt, koers gezet richting Hoeven om vismaat Roy op te pikken. Een rit met hindernissen, want de A73 en de A59 waren geheel afgesloten. Maar goed, aangekomen in Vlissingen met 4 man opgestapt bij Jacco en naar de Sluise Hompels gevaren. Met onze Belgische vriend Danny, Willem-Jan en Roy en ikzelf werd het een dag om nooit te vergeten, en dat is absoluut niet overdreven. We hebben deze dag echt ongelofelijk gelachen. Jacco had bedacht om een prijs te zetten op de kanjer van de dag en dat werd een strijd op het scherp(nee, het is niet scherpst maar echt scherp) van de snede, met steeds wisselende kansen. Roy dacht de buit al binnen te hebben met een schar van 30 centimeter, maar hij had even geen rekening gehouden met de enorme hengelcapaciteiten van schrijver dezes. Mijn schar van 31 centimeter zou goed genoeg moeten zijn voor de overwinning dacht ik. Maar ja, toen bleek maar weer eens dat de beste visser niet altijd wint en dat puur geluk soms een belangrijke factor is. Schipper Jacco ging met een schar van 32 centimeter met de zege aan de haal, althans, dat dacht hij. Niet dus, want met zijn allerlaatste indraai haalde Danny een prachtige tong van 34 centimeter aan boord en werd daarmee de glorieuze en verdiende winnaar van deze Holland-België clash. En verder? We vingen echt heel veel scharren en wijtingen, enkele botten, een steenbolk, een tong dus en een vijfdradige meun. Heerlijk weer, gezellig clubje vissers, en met 50 scharren en wijtingen terug naar Limburg gereden. Kortom, een mens, en dus ook een visser, beleeft wel eens mindere dagen......
Met vriendelijke groet uit Siebengewald, Kick van IJzendoorn

Kick van IJzendoorn

maandag 5 november 2018

Zaterdag 3 november weer gevist vanuit de boot en vertrokken vanaf de helling bij Neeltje Jans
Als stek gekozen voor de R5 en het duurde niet lang voor de eerste vissen aan boord kwamen, wijting schar en bot
Wat ons opviel was dat er ontzettend veel ondermaatse wijting zat en maatse vissen viel ook wat tegen in vergelijking met 2 weken terug
Maar ondanks dat toch weer een mooie klus vis gevangen en prachtig weer dat kan je minder treffen in deze tijd van het jaar

Gr Tom

Tom

maandag 5 november 2018

Zondag met de 2 Vismaten en mijn neef naar Colijn net achter de Zeelandbrug gevist. Totaal rond de 40 scharren en 20 wijtingen naar boven gehaald. Was Top weer met weinig wind vanuit het zuid-oosten. Veel stroming maar toch een aardig visje weten te vangen. Dit is de eerste keer dat ik bericht over onze vissessie. Wij gaan vaker mee via dixhoorn uit yerseke en wil namens ons melden dat dit altijd super geregeld is. Aas...uitleg...Boot...en erg flexibele mensen. Was weer een superdag. Robert

Robery

zondag 4 november 2018

Pim Troost aan de leiding na eerste dag topcompetitie bootvissen
De topcompetitie bootvissen 2018 is met prachtig weer begonnen. De tien overgebleven tien bootvissers verzamelden zich in alle vroegte in de tweede Vlissingse binnenhaven om aan boord te gaan van de “Pirate 2” van schipper René de Back. Koers werd gezet naar de alom bekende Spijkerplaat, waar de laatste tijd al heel aardig werd gevangen. De wintervis is namelijk gearriveerd en de wijting en schar domineren de vangsten van dit moment. Maar daarnaast kun je er ook nog wel een enkele zomergasten, zoals tong, zeebaars en soms ook nog wel een achtergebleven haaitje verwachten. De deelnemers hadden er in ieder geval veel zin in!

Om kwart over acht werd het startsein gegeven voor de eerste periode van twee uur vissen. Al snel kwamen de eerste wijtingen binnenboord en daar zaten knap grote exemplaren bij. Aan stuurboordkant maakte Peter Leentjes een bliksemstart, maar ook nieuwkomer Angelo Hense deed van zich spreken met enkele tripletten. Rien van Eekeren had nummer 1 geloot aan bakboord en ook dat bleek een prima plaats om te beginnen. Op een hoog tempo maakte Rien al snel verschil! Maar hij kreeg behoorlijk tegenstand van Mark van Wanrooij en Frank van Schilt. Maar ook de andere deelnemers lieten zich niet onbetuigd en het werd tegen het einde van de eerste periode nog knap spannend. Toch wisten Peter Leentjes en Rien van Eekeren hun sector te winnen. Tijd voor een wisselpauze en even bij te komen van de inspanningen.

De tweede periode startte met een matige vangst, want de getijdestroming liep nog behoorlijk door en de deelnemers kregen veel beet, maar de vis kon slechts mondjesmaat worden gehaakt. Met het catch en release-systeem werden overigens alle vissen snel genoteerd en teruggezet. Later bleek dat deze periode, maar ook de derde slechter waren dan de eerste! Van allerlei onderlijnen werden tevoorschijn getoverd, maar niets hielp. Toch zijn er ook dan winnaars. Pim Troost aan stuurboord en Frank van Schilt aan bakboord konden het best met de eerder geschetste situatie omgaan en wonnen kun bootkant. Erik van Schilt en Peter Leentjes eindigden gelijk aan de kant van Pim en werden gedeelde tweede. Aan bakboord pakte Sjaak Verburg de tweede plaats voor Mark van Wanrooij. Na twee periodes leek Peter Leentjes de grote winnaar van de dag te worden, maar de derde stek aan stuurboord pakte voor Peter slecht uit ………..

Pim ging verder met zijn opmars met als belagers Erik van Schilt en Remco Geuze. Peter kon niet antwoorden en werd deze periode kansloos laatste! Ook aan bakboord bleef het door de mindere vangsten erg spannend. Rien van Eekeren trok opnieuw, net als in de eerste periode, mede dankzij het vangen van een zeebaars, die veel punten opleverde, aan het langste eind, voor Frank van Schilt en Sjaak Verburg.

Aan het eind van de dag staat Pim Troost nu fier aan kop met slechts vijf klassementspunten, voor Rien van Eekeren en Frank van Schilt, die beiden met slechts één puntje achterstand de tweede en derde plaats innemen. Maar de anderen zijn zeker nog niet kansloos, want met nog twee dagen te gaan van drie perioden, zijn de verschillen nog gering. De volgende keer op 18 november verzamelen de vissers zich op Neeltje Jans, waar de “Big Marlin” klaar ligt om de monding van de Oosterschelde te bevissen. Bij slecht weer kan er dan zelfs uitgeweken worden naar de Oosterschelde zelf. De wedstrijd kan dus bijna altijd doorgang vinden. Een nieuwe ronde, met nieuwe kansen, waar verrassingen zeker niet uitgesloten zijn ……….

Henri Karremans

zondag 4 november 2018

Gisteren bootje gehuurd bij dixhoorn zeer vriendelijke mensen om 7 uur met zun 3e vertrokken uit haven van yerseke was een eindje varen naar Colijn daar zeker tot 4 uur smidags gevist hadden zeker dik honderd visjes met zun 3e half 6 weet terug op de haven yerseke geslaagde dag grtz

Laurens

Zaterdag 3 november weer met visclub de Hofstee een dagje vissen op de Oosterschelde. Vanwege het tij (opkomend) besloten niet al te ver te gaan en gekozen voor Wemeldingen. De schipper wist nog wel een plaats waar we redelijk kans op vis hadden dus waarom niet dachten we toen we vertrokken. Aangekomen bleek al snel de juiste keus want de wijtingen en af en toe mooie schar kwam vrij snel naar boven. Uiteindelijk de hele dag wel vis gevangen maar na keren van het tij rond 14.00 werd het vissen lastig door het vele groen wat er voor zorgde dat de lijnen bijna niet meer waren op te halen. Gelukkig was het voor vele een prima dag waarbij men minimaal wel 5 visjes had en de kampioen van de dag er ruim 25 naar boven had weten te halen. Mooi resultaat voor onze club en de wedstrijdcommissie had een tijd nodig om alle totalen op te tellen. Volgende afspraak 24 november dus zijn er liefhebbers opstappers zijn altijd welkom bij de Hofstee mits ze een dosis humor meebrengen.

Peter

vrijdag 2 november 2018

De vijfde wedstrijd op de Oosterschelde van de Luchtvissers stond op 2 november weer op de agenda. Weinig afmeldingen dus een redelijk volle boot. Maar de weersomstandigheden waren prima al stond er wel een behoorlijk briesje. Gevist werd er in het westelijk deel van de Oosterschelde tussen de Zeelandbrug en de Oosterscheldekering. Heel snel kwamen de eerste vissen naar boven. Dus de verwachting van de vorig keer, toen er ook al redelijk gevangen werd, dat het alleen maar beter kan worden leek waarheid te worden. De Oosterschelde geeft weer voldoende vis om een leuk maaltje bij elkaar te vangen. Waren de vorige keer de wijtingen van het formaat sardientje, brachten ze al vaak de 25 cm op de meetlat met een uitschieter naar 31 cm. Nog niet echt spectaculair, maar ook met het aantal wat gevangen werd kon toch iedereen tevreden zijn. Schar was nog wat minder in aantal maar die gevangen werden waren toch mooi van formaat. Tevreden ging iedereen weer huiswaarts en daar gaat het toch om als je een dagje lekker op het water heb doorgebracht!

Willem

donderdag 1 november 2018

Hallo hier een berichtje van van dixhoorn hetzagertje
De schar en wyting worden weer gevangen
Nog geen emmer vol maar wel de moeite
Dus de oosterschelde komt weer tot leven

Vr gr sportvisserij van dixhoorn hetzagertje

L va dixhoorn

donderdag 1 november 2018

De vangsten worden beter schar wijting En tong.
We hebben nog diverse plaatsen vrij voor zondag 4 en zaterdag 10 november
Bel voor info 0620131561

Tertius

donderdag 1 november 2018

Welkom in de nieuwe maand, er zijn nog geen berichten binnen gekomen.

----

Hoe voeg ik nu 1 of meerdere foto's toe aan mijn bericht ?

Stap-1 - Typ uw naam

Stap-2 - Selecteer of het een "boot" of "kant" vangstbericht is.

Stap-3 - Klik op "Voeg bestand toe"

Stap-4 - Zoek op uw pc de plaats waar deze foto's staan

Stap-5 - Selecteer ALLE foto's die je wilt bijvoegen (in 1x alle foto's)

Stap-6 - U voegt dus meerdere foto's in 1x toe.

Stap-7 - Pas als u ALLE foto's heeft geselecteerd op uw pc, klikt u op toevoegen.

Stap-8 - Geen zorgen, u ziet geen toegevoegde foto's geen zorgen ze staan er wel in.

Stap-9 - Typ uw bericht, geef na elke alinea 1 enter.

Stap-10 - voer het getal 5 in

Stap-11 - Klik op "Vangstbericht plaatsen"

Veel succes en als er vragen zijn, mail me gerust: info@zeevisland.com