Boot-vangstberichten

Buitenland vangstberichten

Blijf op de hoogte vd vangsten in bv Noorwegen en IJsland.
Bekijk de geweldige vangsten die er dagelijks gedaan worden.
Vangstberichten buitenland >>>

Op visreis ? boek bij www.cordestravel.nl natuurlijk !

woensdag 16 augustus 2017

Hoi Zeevislanders,

hier noch een late Vangstbericht van afgelopen weekend. Hadden weer ens een heele leuke 24 - h - Wrakkentocht met de MS Neeltje Jans van Rederij Bouwman. Service was zoals altijd perfect, sfeer was goed, weer was goed, en: Idereen heeft zeker genoeg vis gevangen ook. Ikzelf had een mooie ,,mixed bag" bestaande uit Gul, Steenbolk, Polak, Makreel, Horsmakreel. Verder heb ik noch een enkele Zeekarper zien bovenkomen, Poon, Wijting, en zelvs een Kreeft. Volgende keer dat wij opstappen zal dan wel Oktober zijn voor een dagje Ankervissen. Superleuk dat Ankervissen vanaf de grote Boot en je kunt er mestal best goed vis vangen met een minimum an vaar- en een maximum aan vistijd.

Groetjes,
Daniel

Daniel Cohnen

dinsdag 15 augustus 2017

Vrijdag weer's het ruime sop gekozen...
Getrailerd bij Waarde om een uur of 7 's morgens. Geankerd achter de groene boei tegenover de haven van Waarde. Op een meter of 6 het anker uitgegooid. (dat is op de rand van de zandbank aldaar) Al snel rammelende hengeltoppen. Mooie zeebaars en af en toe een platje.
Later op de dag de boot vast laten lopen op het wad en daar een poosje gevist.
Tot slot nog enkele uren bij de rode boei voor het haventje van Waarde gevist. Daar kwam nog een mooie tong en bovenmaatse zeebaars naar boven.
In totaal deze dag zo'n vijftig vissen gevangen met 4 hengels. De meeste zeebaarzen zaten rond de 30 cm. Die zwemmen uiteraard weer.

Gisteren nog een keer een herhaling van de vrijdag gehad. Op dezelfde stekken gevist. De eindstand was nu 55.

Pinguin II

dinsdag 15 augustus 2017

maandag dagje makrelen met de valkery een drama over heelde de dag 6 makrelen gezien waar zitten ze

ton schilperoort

maandag 14 augustus 2017

Vandaag vol goede moed naar Neeltje Jans ;goed weer voorspeld en dat werd het ,bij aankomst stonden er al wat trailers dus vlug het water op we wilden eerst een wrakke doen voor makreel of ? maar onderweg werkte de gps niet dan maar terug naar de kering voor het afgaand er lagen nogal wat bootjes een paar maal verkast vangst 0000 tijdens het vissen de gps maar eens gereset en hij werkte terug pff.Rond een uur of 4 terug naar de helling en er waren geen positieve geluiden 2 visjes 3-4 visjes en ik las de Adromea die we binnen zagen varzn ook niet veel gevangen hadden dat zegt genoeg grtjs

Wauters Mario

Maandag 14 -8- 2017
Mijn pogingen zijn tergeefs ik krijg met rooktons niet gevuld met zelf gevangen Makrelen Mijn derde poging tot kreeg een einde tot schamele vangst Tot mijn troost was ik nog 'een van de gelukkige die nog een visje gevangen had .
Plaats van op stap Neeltje Jan schip het Maatje Adriana met Piet in de stuur het
Grtj François

François

zondag 13 augustus 2017

Laatste keer deze vakantie de westerschelde opgeweest. Gevist vanaf 5 uur 's middags tot 1 uur 's nachts. Dit keer samen met een vriend omdat mijn broer geen tijd had. Eerste 3 uur op 4 meter diep water gelegen, daar een 5-tal zeebaarzen en een paling gevangen. Daarna naar mijn tongenstek op een 9 meter water. Hier vingen we samen 14 tongen en 3 palingen. Weer een geslaagde avond, morgen moeten we weer aan de arbeid... hopelijk komend weekend weer wat tijd. Groet Jan

vrijdag 11 augustus 2017

Visstrip Oosterschelde (Roompot) 9 + 10 augustus 2017 inclusief nacht.

Woensdagochtend op de ons welbekende Orca gestapt die we gehuurd hebben bij 't Zagertje in Yerseke en vandaar 3 uurtjes gevaren naar de Roompotsluis waar we mijn broer oppikten. Het weer was tegen alle eerdere weersvoorspellingen in fantastisch! Ik had mijn zoon Tigo bij mij en goede vriend Anton met zijn zoon Kian.

We begonnen te vissen met pieren en zagers tussen de gele boeien AF1 en DAM01 maar vingen daar hooguit een 20-tal kleine rondvisjes waar ik de naam niet meer van weet. Daarna zijn we verkast naar een andere locatie waar we tegen een helling op circa 23 meter diepte zijn gaan vissen. We hoopten op Zeebaars en Haai maar het werd heel veel zeewier. Na twee uurtjes verkast naar een ander populair plekje in een geul op 14 meter diepte tijdens stil tij. Toen ving Kian binnen 20 minuten een zeebaars van 33cm en een haaitje van 55cm. Beginnersgeluk in optima forma! Daarna werd het stil, heel stil.
Teruggevaren naar Neeltje Jans om daar mijn broer weer af te zetten en lekker op de kade een BBQ aan te steken en te genieten van de zon en een stukkie vlees.
Mijn 3 medevissers wilden persé gaan nachtvissen dus allemaal de boot weer op en op zoek naar een goede visstek die ook nog eens redelijk in de luwte zou liggen. Het water was spiegelglad, wind was er nauwelijks en ook de weersverwachting was ideaal.
Via mijn fanatieke neef Wieger had ik in de voorbereiding op deze trip (voor mij was dit de eerste keer als 'schipper' en de andere 3 medevissers hadden minder tot helemaal geen ervaring) al alle goede visstekken in kaart gebracht in combinatie met getijdentabellen, stroming, golfrichting en windrichting. Maar zelfs dan zijn er nog heel veel factoren die van invloed zijn op de vangst dus ik dacht bij mijzelf dat ik net zo goed zelf een stek zou kunnen gaan zoeken waar ik, als ik zelf een vis zou zijn, graag zou willen zwemmen.
Ik vond op de kaartplotter een eilandje van 1-3 meter diepte met daaromheen een mooie diepte van 4-6 meter en daar ten noorden en zuiden van een geul tot 15 meter diepte. Wij gingen liggen op 5-6 meter diepte waar de geul zich splitste om onze stek. Iedereen kon dan inwerpen op de helling.
We visten maar met 4 hengels omdat we niet zo fanatiek meer waren na een dagje het zonnetje op de bol en we begonnen daar rond 22 uur. We lieten de hengels ongeveer 20 minuten met rust en haalden toen in. 1 Tong van 32 cm en 1 tong van 41 cm. De vermoeidheid bleek echter toch groter dan gedacht bij Anton en Kian dus die haalden de hengels in en nestelden zich op de bank en de klapstoel. Ik ging zelf nog even door met Tigo. De volgende draai had ik een haaitje gevangen van zeker 45cm en Tigo weer een tong.
Daarna, onder het toeziend oog van 2 slapende medevissers haalde Tigo wederom een mooie tong uit het water en had ik een klein rondvisje. Daarna was ook Tigo zo vermoeid dat ook hij zijn hengel binnen liet en lekker bij mij kwam zitten. Ik ben toen met 2 hengels gaan vissen. Aan 1 had ik inktvis zitten (was een tip van iemand) en de andere had ik behangen met pieren en zagers. De inktvistip was geen succes (kan aan mijn viskwaliteiten liggen hoor).
Ik gooide ongeveer elk half uur 1 of 2 hengels in en bijna elke visronde ving ik wel een mooie tong. De kleintjes liet ik weer zwemmen.
Toen het 's ochtends weer licht werd hadden we op deze stek in 6 uur vangen zeker 10 tongen gevangen, 1 haaitje en een paar kleine visjes.
De wind was ondertussen aangewakkerd en doordat ik de hele nacht was opgebleven om het anker te bewaken, en de anderen slecht hadden kunnen slapen omdat de boot continue aan het rollen was, besloten we om terug te varen naar Van Dixhoorn in yerseke.
Moe, maar zeker voldaan, hebben we daar de fijne boot weer ingeleverd en de gevangen tongen vonden onderdak bij een liefhebber.

De visstek waar we in de nacht gevist hebben was echt een hele gelukkige toevalstreffer en als daar een paar ervaren vissers hadden gezeten hadden er ongetwijfeld een veelvoud van tongen en haaitjes gevangen kunnen worden. Ik schat namelijk mijn viskwaliteiten op een schaal van 1 tot 10 op een 2+ en door vermoeidheid en kramp in benen en armen was ik ook al niet meer zo actief.

Onze dank voor deze mooie trip nog voor mijn neef Wieger voor de tips en het lenen van zijn spullen, en de familie Van Dixhoorn van 't Zagertje bootverhuur voor de pico bello boot en de hartelijke ontvangst!

Haico Spaapen

PS, als ik de foto's bekijk heb ik misschien de lengtes een paar cm te groot ingeschat, ik had ook geen centimeter bij me.

donderdag 10 augustus 2017

Gistermiddag bij en rond de valkenisse plaat WS een paar uurtjes gevist.
mijn bootje op de stroom laten drijven en mijn aas slepend over de bodem aangeboden.
diverse zeebaarsjes weten te vangen die allemaal zo rond de 20-25 cm waren.
alles zwemt weer.

bert

woensdag 9 augustus 2017

Afgelopen nacht, nogmaals met mijn broer een poging gewaagd,, want helaas het blijft geen vakantie en dus moeten we het er nu van nemen. Met 1 kg zagers rond 9 uur weer richting onze tongenstek in de westerschelde gevaren. Rond half 10, net voor de schemering geankerd op 8-9 meter water. Gevist tot 4 uur in de morgen, mijn broer ving 16 tongen en ik had er 12 dus weer een leuke avond gehad. De weegschaal met 350 gram wraklood er aan ging deze keer het beste. Rode haaklijnen en haakjes 6 met daar op een kweekzager. Als bijvangst wat zeebaarsjes en een bot. Verder niets bijzonders gezien. Groet Jan

Jan

vorige zondag nog eens op makrelentocht geweest met ms neeltje jans , na veel zoekwerk ( zeker 10 x verkast ) werd er hier en daar wel wat vis gevangen
ik had 19 makrelen 3 pietermannen en een kleine wijting.
bedankt schipper voor al de moeite dat je voor ons heeft gedaan om ons toch een leuke en aangename dag te bezorgen
mvg
dirk

dinsdag 8 augustus 2017

Afgelopen nacht eindelijk na veel te lange tussenstop weer eens gevist vanuit de boot op de noordzee
Vertrokken vanaf Neeltje Jans rond 21.15 en als stek gekozen voor de hoge duin (banjaardstrand)
Geankerd op een 6mtr water en nog even het afgaande tij meegevist
Al vrij snel kwam de eerste tong boven, gevolgt door nr 2
De volgende was een kleine gladde haai die de zager had genomen
Het duurde vrij lang eer de vloedstroom er weer in kwam en toen volgde nog een scholletje ,rode poon en 3 tongen
Daarna was het over en uit, nog verschillende keren verkast maar de vis was niet meer thuis, en de stroom werd te veel dus rond 3uur de helling maar weer opgezocht
Was toch weer genieten op het water, op naar de volgende keer..

Gr Tom

Tom

dinsdag 8 augustus 2017

Afgelopen Zaterdag 5 Augutus opgestapt bij Leo en diens Happy Fisherman. De bedoeling was experimenteel, wrakvissen, maar dan geankerd op het wrak in de hoop poon en schol te kunnen vangen.

Om acht uur vertrokken van uit het Stellendamse en na een uurtje of twee, twee en half op de eerste locatie gearriveerd. Strak geankerd en strak gevist. Heel veel net ondermaatse gulletjes, zonder uitzondering rond de 32, 33 centimeter, joekels van steenbolken tot een ruime 37 centimeter aan toe, blauwe makreel, horsmakreel, en al wat scharren bij het uptide vissen.

Het voordeel van Wrak ankervissen is dat je keer op keer je aas nauwkeurig kunt presenteren, een zipslider, dwarrellijn van een metertje, een haak 2 oid, beazen met pieren, inktvis of mesheft, en een rolloodje van 125gram aan een zware spinstok volstaan voor deze visserij. Laten zakken en het hele zaakje tegen het wrak of obstakel aan laten lopen. Klaar.

Het leverde behalve de hierboven genoemde soorten ook een paar hele knappe zomergullen op waarvan de grootste garant stond voor 75 cm a dik 5 kilo.

Rond de kentering nog een verkasje gedaan naar de poongronden, maar op één exemplaar na waren die even elders op deze dag.

Dus, als men eens aan het experiment wil met de HappyFisherman, het is aan te bevelen om eens een dagje op deze manier te vervissen!

Greetz, Johnno

Johnno

dinsdag 8 augustus 2017

Afgelopen nacht gevist op de Noordzee. Begonnen rond half tien/tien uur, de laatste minuten meegepakt naar laag water. Rond laag water twee tongetjes, allebei net aan de maat. Ook twee kleine steenbolkjes. Daarna was het wachten tot de stroom er weer in kwam, maar toen die kwam, gierde het behoorlijk hard, de lijnen kwamen amper op de bodem. Tot half drie doorgevist, maar de vangsten waren bar slecht. Nog 1 tong en een bot erbij gevangen. Of het lag aan de heldere maan of de stroming weet ik niet, maar de vangst was erg slecht. Voor de rest rustig weer gehad, weer eens lekker met de boot geweest.

Herwald

maandag 7 augustus 2017

Zondag avond de resten overgebleven zagers opgevist samen met mijn broer. Gevist vanaf 9 tot een uur of 1. Dezelde stek weer op 9 meter water (Westerschelde). Samen vingen we maar liefst 23 tongen, een paling en wat kleine zeebaarsjes.
Helaas moeten stoppen omdat het aas op was.
Goet Jan

zaterdag 5 augustus 2017

Vandaag samen met mijn broer met onze visboot de westerschelde weer op geweest. Vorige week een leuke dag gehad dus weer met vol goede moed het water op. Om een uur of 7 al de volle 115 pk open getrokken richting onze stek. Met 1 kilo kweekzagers en 500 gram pieren en geen verplichtingen om vroeg naar huis te moeten gingen wij vol verwachting richting onze stek. Ankeren na een half uur vliegen over de schelde op een 9 meter water onder de kiel. Niet moeten verkassen want we vingen heel de dag leuk vis. Eind resultaat 12 tongen waarvan er 10 ruim aan de maat waren met een uitschieter van 39 centimeter! Verder een 15 tal botten, 1 paling, 9 baars(jes), 2 scharren en 1 blijkbaar verdwaarlde wijting van 35 centimeter. Leuke gezellige dag gehad met een mooi klusje vis om mee te nemen!

vrijdag 4 augustus 2017

hoi,nachtje gevist vn dinsdag naar woensdag,gelegen voor vrouwenpolder op ongeveer 5-7m water,niet te veel wind en mooie stroming,een 25 stuks tong,11zandhaaikes,wat platvis en 1zeebaars.Perfecte nacht,voor herhaling vatbaar.

Grt eric

eric herremans

donderdag 3 augustus 2017

Met eigen bootje vanuit zeebrugge op de tong de berichten waren niet goed de dag voordien enkele beroeps de hele kust afgeschuimt zie Marine control ,met opkomend al niet goed een enkele tong met het afgaand toch nog een paar tongetjes kunnen vangen de grootste 0,475kg dat was een ouderwetse lap maar het is al bij al toch slecht slecht een hoop pieren 8u vissen voor een paar tongen ?? gelukkig zijn we niet te ver gevaren ,we wilden eerst tijdens de kentering naar de thortonbanken voor makreel maar wegens het wisselvallige weer toch maar onder de kust gebleven.

wauters Mario

Dinsdag 1 augustus mee met de StellaBel! Om 05.15 aanwezig om een leuk plekje te vinden waar we de dag door gaan brengen. Om 05.50 vertrokken wij, al moesten we snel terug voor 2 te laat komers. Eindelijk weer op weg kwamen we mijntje Yvonne tegen die zich vast had gevaren in een zandbank die hebben wij verder op weg geholpen en zijn na 3 uur doorvaren aangekomen bij het eerste wrak gelijk komen er al een paar mooie gullen boven! Door naar een volgende daar haal ik deze 2 mooie kabeljauws naar boven! Dit beloofde een mooie dag te worden.. helaas bleef het voor ons hierbij en vingen we alleen nog maar kleiner grut en vooral veel steenbolk. Na nog een aantal stops en al halverwege de Noordzee ( we konden Engeland haast zien ;)) we kwamen om 18:45 terug in de haven. Dus het was een aardig lang tripje. Waar we ons zeker hebben vermaakt!

Alana

woensdag 2 augustus 2017

Gisteren de boot op voor een Makreeltochtje opstap Neeltje Jans. DE schuit Maatje Adriana. Roerganger Piet .Mooie zeetje dat wel. Maar de vangst was duidelijk zeeeeer ondermaats. Dat had ik verleden jaar in augustus ook al eens meegemaakt.
Grtj FDM
Gelukkig is er nog Zeevisland om Positieve berichten te lezen

François

woensdag 2 augustus 2017

01/08/17

nog eens gaan proberen een visje te vangen,gelegen aan r1 en r5.
de vangst bestond enkel uit 11 dikke botten.
wel was het haast niet te vissen,zeer veel troep in het water en veel krabben.
om 13.30 water uit en maar frietje gaan eten.
een collega visser met blauwe navaro had ik mijn mail beloofd maar geen pen bij.
bij deze als u dit mocht lezen.

herman.verbist1@telenet.be

alaska 500

herman

dinsdag 1 augustus 2017

Vandaag dinsdag op de makreel geweest met de zeearend. In het kort, super dag gehad! Over de hele dag stuk of vijftig, zestig vissen gevangen die bestond uit makreel, kleine horsmakreel, kleine gul (tot ongeveer 33 cm), een enkele steenbolk en pollak. Ook de rest ving zijn visje wel.

Bedankt John!

Mattheo

dinsdag 1 augustus 2017

Vandaag mee op de estrella van rederij vrolijk. De hoop was om zoals vanouds weer eens een volle ton aan makrelen te vangen. Vorig jaar ben ik 3x meegegaan en toen werd er niets gevangen.
Helaas bleek het dit keer weer hetzelfde. Er werden enkele makrelen gevangen.
De schipper is op een gegeven moment maar gaan stoppen bij wrakken. Dit leverde voor mij en mn vismaat gelukkig een 8 tal aan leuke gullen op. Ook ving ik een pieterman, rode poon, polak en horsmakreel.
Kortom...een leuke visdag maar met de makreel lijkt het wel gedaan!!

Ton

dinsdag 1 augustus 2017

Welkom in de nieuwe maand, er zijn nog geen berichten binnen gekomen.

----

Hoe voeg ik nu 1 of meerdere foto's toe aan mijn bericht ?

Stap-1 - Typ uw naam

Stap-2 - Selecteer of het een "boot" of "kant" vangstbericht is.

Stap-3 - Klik op "Voeg bestand toe"

Stap-4 - Zoek op uw pc de plaats waar deze foto's staan

Stap-5 - Selecteer ALLE foto's die je wilt bijvoegen (in 1x alle foto's)

Stap-6 - U voegt dus meerdere foto's in 1x toe.

Stap-7 - Pas als u ALLE foto's heeft geselecteerd op uw pc, klikt u op toevoegen.

Stap-8 - Geen zorgen, u ziet geen toegevoegde foto's geen zorgen ze staan er wel in.

Stap-9 - Typ uw bericht, geef na elke alinea 1 enter.

Stap-10 - voer het getal 5 in

Stap-11 - Klik op "Vangstbericht plaatsen"

Veel succes en als er vragen zijn, mail me gerust: info@zeevisland.com