Kant-vangstberichten

Jaarbeurs Utrecht
www.hengelsportbeurzen.nl

dinsdag 13 november 2018

Hallo, gisterenavond gevist op de steiger van de haven van Vlissingen. Als aas verse pieren. Begonnen om 6 uur en gestopt om 10 uur. Zoals verwacht merendeel kleine wijting.Ongeveer een stuk of 15 gevangen.Slechts 2 aan de maat(de rest zwemt weer?). Tevens wel nog 4 mooie scharren gevangen. Dus 6 vissen voor de pan.Wel nog 2 onderlijnen verspeeld.Het begint dus langzaam te komen. Tot een volgend berichtje, Groeten Jan B.

Jan B

maandag 12 november 2018

Gister en vandaag een aantal uurtjes op de noordpier gevist! Als aas verse zagers en pieren van Engelhart in Ijmuiden. rond laag tij het meest gevangen en met opkomend water nagenoeg niets, erg vreemd! Uiteindelijk draaide we ze ver uit de kant (100+) per 2 of 3 binnen. De ene schar na de andere! Veel kleine vis, maar ook enkele mooie exemplaren van rond de 30 cm. Daarnaast nog een grote bot gevangen en één maatse wijting. Zaterdag met windkracht 6 gevist en zondag windstil bijna. Allebei de dagen overdag gevist tussen 12 en 18. wel echt een aanrader! vooraal de stek bij 1600 m. altijd prijs!

freek en auk

Maandagmiddag op de pier. Geen gul, slechts schar. Een tiental minder voor morgen, inmiddels gebakken

Toon

zondag 11 november 2018

Gisteravond in Cadzand geweest van ong 16.15 tot 22.00 uur 38 stuks 22 stuks ruim aan de maat 12 stuks daarvan waren boven de 30 cm prachtige avond en topaas vandeweek zeebaars in Cadzand .Alles was wijting

Henk

Hallo Allemaal,
Zaterdagmiddag/avond ben ik samen met mijn broer weer naar De Banjaard gegaan om te kijken of daar een visje te vangen was en er niet zo veel vuil(apenhaar) in het water zat. Vorige week Zaterdag heb ik op het strand van Hoek van Holland namelijk maar 1,5 uur kunnen vissen omdat er heel veel apenhaar aan de lijn zat.
Rond 16.00 liepen we het strand op,droog en een kalm windje in de rug.
Gauw de hengels in orde maken en vissen maar. Ik ving al gauw een scholen Baarsje en mij broer een Grondeltje.
Toen het schemerig werd begon de vis ook beter te bijten.
We vingen veel Wijting, meeste rond 20 cm met een paar maatse en iets minder Schar maar die waren juist weer lekker dik en van een mooi maatje met een paar kleintjes er tussen door.
Toen het water op z'n laagst stond (22.00) hebben we de spulletjes weer opgeruimd en waren we rond 23.45 weer thuis.
Vanavond hadden we dus weer een heerlijk maaltje super verse vis op tafel staan.
Op naar de volgende vissessie.
Groeten Andres

Andres

Beste mede vissers.

Gisterenavond heb ik goed gevangen op de stranden van Breskens. Ik had een 40 tal wijtingen waarvan 20 voor de pan en 4 scharren. In totaal 2.9 kg schoongemaakt.

Gevist met mooie kleine verse piertjes van freshseafood uit Terneuzen.

Vang ze! Groeten, Mark

Mark

Beste,

Hier nog een laat vangstbericht, van vorige donderdag.
Donderdagavond rond laag water gevist aan de Belgische Westkust, vanop het strand. Mooi getijde, rustig weer, geen branding, ... Mooie omstandigheden dus.
Bijna elke worp was vis. 50/50 wijting / schar.
Gevist met diepvriestappen.

Fizzle

zondag 11 november 2018

Afgelopen vrijdagavond weer eens richting het nollestrand geweest. Samen met mijn maat martijn. Was aardig druk met vissers. Altijd goed teken natuurlijk. De vangsten waren niet slecht. Martijn 30 wijtingen waarvan vele klein waren en 7 scharren en nog een verdwaalde tong:) ik zelf had ook rond de 30 wijting en 4 scharren. En nog een bottje. Was een mooie avond om te vissen.

Duo wedstrijd.
Zaterdagmorgen vroeg kletterde de regen tegen de ramen toen de wekker afging. Op tijd opstaan om onze 7e van Dreischor te vissen. Deze keer in het kader van intereilandelijke samenwerkingen hadden we er een Duowedstrijd van gemaakt samen met HSV Oosterschelde. Ook die club staat intussen met minder dan 10 man aan de waterkant, net als ons. Dus tesamen om 0800 uur de steunen neergezet aan het Banjaardstrand voor wedstrijdje op hetzelfde parcours. In totaal 12 senioren half om half verdeeld tussen de verenigingen en 1 junior bij Oosterschelde. Ondergetekende had als wedstrijdleider nog wat steken laten vallen bij het informeren van de Dreischorse deelnemers, sommigen waren nog in de veronderstelling dat we deze keer met 2 hengels zouden vissen, anderen wisten niet beter dan dat we 3 uurtjes zouden vissen, net als anders. Dat waren weer geen pluspunten voor Niek.

Of half negen het startsignaal en gelijk bij de eerste worp al vis op de kant, dat is mooi, een dubbeldraai scharren voor mijzelf, een enkele vis bij Henk en op de hele lage nummers zag ik al een dubbeldraai baarsjes bij Han en eentje voor Aad. Ook onze meesterpeuteraar Adrie had gelijk al kleine platjes. Het weer was en bleef kostelijk, geen regen, nauwlijks wind en zelfs een zonnetje kwam er langs. Wel een forse stroming, maar met dikke klapankers in de loodvervangende werpgewichten bleef het spulletje voldoende op zn plaats. Er kwam een aardig palet aan verschillende vissoorten aan de kant: Schar, bot, schol, tarbotje, zeebaars, wijting, grondels en zelf mocht ik nog een dikke wrakbolk op de maatlat leggen. Ook kwamen er nog een paar noordzeekrabben op het droge. Opvallend was wel dat de kopnummers beduidend beter in de vist zaten van de deelnemers die in het midden zaten. Op de lage nummers was onze Han spekkoper met 11 zeebaarsjes terwijl aan de hoge nummers Wim goede zaken deed met 25 wijtingen en scharren. Zelf ging ik in het begin samen op met Henk, maar ging hem in de laatste worpen nog net voorbij. Adrie peuterde 15 kleine platjes en grondeltjes bij elkaar maar had er maar 9 die op de kaart mochten. Al met al voor onze begrippen een schitterende wedstrijd, waarin we met onze 7 deelnemers 45 stuks vissen konden bijschrijven. Uitslag Dreischor de topvijf:
1 Han, 11 vissen 268 cm
2 Niek 9 vissen 206 cm
3 Henk 7 vissen 153 cm
4 Adrie 9 vissen 131 cm
5 Dirk 4 vissen 91 cm

Bij onze zustervereniging Oosterschelde was er nog meer vis want Wim en Hans, de nummers 1 en 2 hadden daar met zn tweeen al 46 vissen.
Na afloop op de parking nog gezamenlijk een blik fris, kaas en worst genuttigd, bij de eerste regendruppels de auto weer opgezocht en huiswaarts gekeerd. Het was een mooie visdag en een geslaagd evenement(je), op naar volgend jaar.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek Romijn

zaterdag 10 november 2018

Vrijdagavond na mijn dagelijks werk via Hubo S'Gravenpolder, waar Kees weer mooi aas boven toverde naar het Nollestrand gereden voor een avondje strandvissen.
Kees verwittigde me al voor vele kleine wijting en gelijk had hij.
Na de hengels opgetuigd te hebben met beide gevlochten lijn en rode afhouders en ééntje met dwarrellijn kwamen de eerste visjes al snel op de kant;
Helaas veel visjes uit de kleuterschool maar beter dan niets.
Of het nu met zagers of pieren op de haak is ,voor een wijting maakt het niet veel uit ,ik denk dat deze alles eet.
Tijdens deze mooie avond toch nog 7 mooie wijtingen voor de pan kunnen pakken.
Verder kleine wijtingen en enkele kleine scharren.
Om 23 u tijjdig huiswaarts gereden want er diende nabij Goes nog een oervervelende omleiding genomen te worden.
Onderweg in Goes nog een keertje moeten blazen voor de politie maar uiteraard geen probleem na een strandsessie.

Zo tot snel en vang ze

marc het kempisch visserke

Oterdummerpier bij Delfzijl.
Vrijdag 10 november. 1300 uur hoog. Weinig Zuid-Oost wind.
2 scharretjes op gezouten zager bij opkomend water. Vanaf doodtij helemaal niks meer.
Andere vissers zat er r al vanaf 0900 uur en hadden tussen de 10 en 15 Scharren

Peter van Vuuren

Hallo Allemaal,

Vandaag maar eens op avontuur gegaan; ik had toch een vrije dag. Samen met vismaatje Hans Muste – die ook een vrije dag had opgenomen - er op uit getrokken.
Gisteren had ik al 100 piertjes de man gehaald bij Eagle Hengelsport; prachtige pieren van uitstekende kwaliteit; niet te groot en niet te klein.
Vanmorgen 8 uur inpakken en wegwezen richting Den Haag. Daar aangekomen waren we verrast door wat we zagen, maar we hadden gezegd: een keuze gemaakt en dat wordt niet veranderd. We hadden afgesproken om verschillende onderlijn montages/lood combinaties uit te proberen met uitsluitend pieren als aas.
We gingen door het lage vissen zoal we eigenlijk gewend zijn, in de hoop ergens vanaf de laag water lijn diep water te kunnen bereiken, maar het zag er niet naar uit dat we dat hier diep water zouden vinden: 50 mtr zwin, 30 mtr zandbank en dan opnieuw laag water en branding.
Een hengel opgetuigd en 160 gr lood richting einder geworpen, de ander wat dicht achter de zandbank gelegd.
Hans deed hetzelfde met dat verschil dat HIJ er bij de eerste worp 2 wijtingen (ca 22cm) wist uit te slepen en het bij mij nog een worp of 5 zou duren voor ik een bot van 32 cm de zee van de bovenkant kon laten zien. Intussen kwam de zandbank bijna droog te liggen, maar op een veilige manier er naar toe waden was niet mogelijk, dus dan maar er tegen aan, er op of er achter gooien. Hans had intussen uitgedokterd dat bij hem dat zandbankje met een vrij steil kantje het zwin in liep er haaltje er een trek van 2 botten uit. Bij mij liep het zachtjes en vrij vlak af en dat is meestal slecht om wat uit te peuteren, dus maar achter het bankje in de branding blijven proberen. Hans sleurde er intussen zijn 8ste visje de kant op, maar ze werden steeds kleiner.
Ondertussen mijn eigen tactiek ook maar eens veranderd want voor het bankje was niets te vangen, in het zwin zwom ook al niets (ik had over het bankje geworpen en iedere 3 minuten tussen 6 en 8 mtr binnen gedraaid tot 15 mtr onder de kant.) en daarom maar weer over het bankje gooien, achter de omvallende branding. Rammelende top en niet te weinig ook: Zeebaars!! Een stevige, net ondermaatse kwam over het bankje, dook daar weer onder om ……. de vrijheid terug te vinden. Weg, haak gelost. 2 worpen later op de andere hengel: een doorbuiger een beetje diep gerammel en draaien. Weer mis! En een half uurtje later weer een mooie rammeling op de top, laten gaan en pas bij de derde keer rammelen de hengel opgepakt en weer geen vis te bekennen. 3 missers achter elkaar: 2 x op de Akios Airspeed en 1 x op de Grauvell Emotion en ook allemaal verschillende haken en haaklijntjes.
Goed!; gewoon doorgaan. Hans was een beetje stil gevallen: het putje waar hij uit stond te putten was waarschijnlijk leeg.
De Akios met korte rode dwarreltjes net over de bank gegooid en daar haalde ik uiteindelijk dan nog 2 botjes van onder de 15cm uit.

Ik had vandaag 4 verschillende onderlijnen gebruikt, 6 verschillende haaktypes en groottes en 5 verschillende loodjes in model en gewicht. De afstanden varieerden van 120 terug naar ca 20 mtr, waarbij ik met 1 hengel aan het zoeken ben gegaan en met de andere hengel mijn aas steeds op de grotere afstand heb aangeboden. Ik kan wel zeggen dat ik alles wat ik had heb geprobeerd om daar echt een paar noemenswaardige vissen, behalve een bot van 32 cm, uit te peuteren, maar helaas; het wilde niet. Hans had ik dacht totaal 8 visjes gevangen.

Ondanks de slechte vangsten hebben we lekker staan te vangen en geleerd dat onbekend water onbekende problemen met zich mee brengen en je met een beetje zoeken en tijdig aanpassen wel een putje kan vinden waar dan toch een paar visjes meer uit kunnen komen. Het lukte Hans wel en mij niet; jammer, maar wel leerzaam.

Op naar de volgende kantsessie, waar ik weer 4 verschillende onderlijn montages klaar zal hebben hangen, met verschillende haaklijntjes en haken. Eens kijken of ik dan meer kan vangen op onbekend gebied en of ik mijn huidige allround altijd vangende onderlijn moet inruilen voor een andere.

Mijn eerstvolgende sessie wordt een bootwedstrijdje van as Zondag, die ondanks de stevige wind doorgaat. Dus even bij de drogist een kilootje of 2 anti zeeziekte pillen kopen en dan gaan we eer tegen aan en hopen dat de vangsten iedere aanval van zeeziekte doet verdwijnen.

Tot een volgend keer, vangze en groetjes
Jan Romeijn - lid HSV de Krabbe, Burgh-Haamstede

Jan Romeijn

vrijdag 9 november 2018

CADZAND: van morgen geen wind goed aan beten gezien 15 wijting en 1 schar .

Vandevoorde Kurt

donderdag 8 november 2018

Vandaag een visdag geplant op het strand van Texel ,mooi weer ,zonnig afgaand water bewapend met zagers en verse pieren van Jan uit de Cocksdorp.Rond een uur of 13.00 gingen mijn loodjes het ruime sop in.De wapperlijntjes voorzien van zagers en pieren , direct al een ringel ,een botje van +_ 8cm , haakje 6 in zo,n klijn bekkie ,op n zager. Naarmate het water verder terug ging werd het steeds beter ,veel kleine zeebaars ,waarvan 1 aan de maat 45 cm ,1van 40en 3 kleintjes. 3 botjes en 1 schar net aan de maat,heerlijke visdag ,schar en zeebaars mee de rest zwemt weer, alles gevangen op zagers.

Charrel

Sinds lange tijd de k2tjes uit het cv hok gehaald voor een sessie op de noordpier wijk aan zee. Was pas om 1930 ter plaatse ruim voor de bocht aan de buitenkant, hw was rond 16:00. Het eerste uur bleef het akelig stil met slechts een enkele wijting. Rechts van mij werd een tripletje schar binnengehaald en niet lang daarna begon het bij mij ook wat te leven. Elke worp beet maar niet alles bleef hangen. Uiteindelijk 8 scharren mee, zoute of verse pier maakte niet uit. Nog bedankt voor het handje de pieren buurman links!
Groeten,

Foppe

donderdag 8 november 2018

Met het mooie weer van vandaag vanmiddag naar de Amazone haven geweest om te zien of er al wat schar te vangen valt .Met puike piertjes in Maassluis gekocht en al snel lande de eerste wijting .Helaas allemaal mini exemplaren en geen scharretje kreeg ook maar de kans, Na 2 uurtjes de hengels ingepakt en besloot ik het eens bij Vlaardingen in de Waterweg te proberen. daar zaten al wat vissers en hadden wel een maats visje gevangen maar hier zeker geen schar te vangen. Toch maar eens proberen wat hier naar boven komt en ook hier had ik voortdurend bewegende hengeltopjes. Ook hier kwam de wijting weer massaal op de pieren af maar de maat was soms wel iets groter dan op de Maasvlakte Ook de bot hapte hier aardig toe en wat doubletjes met wijting erbij. Leven genoeg dus ,maar de bot neem ik niet mee en op 4 wijtingen aan de maat hield het wel op. Het was rond 20.00 uur toen het laag water was maar de vis bleef wel aanwezig maar de pieren waren op en werd het tijd om naar huis te gaan.

woensdag 7 november 2018

Vandaag gevist vanaf het strand in Tsonia op het Griekse eiland Lesbos, waaar we een aantal maanden per jaar vertoeven. Met de strandhengel en een Buldo veel geep gevangen. In deze tijd van het jaar is hier volop grote geep te vangen in dit gedeelte van de Aegeische zee. Ik heb ze weten te verschalken met kleine stukjes speklap (overal bij de slager of de supermarkt te verkrijgen ). Hier wordt alleen met kleine visjes of garnaaltjes gevist. Een unicum erbij dus. O ja als je gewoon zeebaars of Seabream wil vangen , kan je hier ook prima terecht met mestpieren. Voor degenen die in het buitenland verblijven wellicht een idee om een klein mestvaaltje aan te leggen voor de pieren. Wel goed nat blijven houden anders zijn ze zo verdwenen.

Albert van de Korput

Gisterenavond en eergisterenavond gevist aan het strandje bij Baarland. Als aas verse pieren.Lekker weer, maar wel veel stroming. Wel een paar laarzen nodig, i.v.m.de slik op laag water. De eerste avond had ik 7 wijting, waarvan er maar 2 maats waren, tevens nog een mooie schar en een mooie bot. Gisterenavond had ik 12 wijting ,waarvan 4 goed aan de maat.De grootste was 34 cm. Leuk gevist, volgende keer maar weer eens proberen aan het Nollestrand. Gr Jan B.

Jan B

woensdag 7 november 2018

Goedemorgen, net terug van de noordpier wijk aan zee, geweldige nacht. Weinig wind. 48 scharren om mee te nemen BAM, 7 gullen waarvan 4 boven de 50 cm. Gevist met 2 hengels, 1 op schar en de ander op gul. Scharren gevangen met ingezouten pieren, de gullen met mesheften. Hatsikidee. Alles schoon nu dus lekker me bedje in

Ome Jaap

Vangstbericht van dinsdag 6 november 2018

Mooi getij, ca 19.30 u laag water op Walcheren, prachtig weer plus heel wat zoutwater kriebbels , en je hebt alle ingrediënten voor een vissessie.
Zo geschiedde.
Om 15.30 u lagen de eerste pieren, gedragen door een mooie rugwind, lekker ver in het zout bij de golfbaan. Afgaand werden mooie scharren gevangen, maar ook veel groen. Een dertigtal meters verder was er geen overlast van groen. Na de kentering waren het meestal mooie wijtingen die zich vergrepen aan de pieren en aan stukjes wijting. Zelfs 2 scharren gevangen op een stukje wijting.
Verder nog enkele botten, een mooie tong, een schol en een zeebaarsje maakte het pallet compleet.

We kunnen weer een zeer geslaagde visdag bijschrijven.

Twee van De Drie Limburgers

De Drie Limburgers

dinsdag 6 november 2018

Ben alweer een halfuurtje terug van een sessie middag/avondvissen aan de radartoren bij Cadzand. Laagwater rond zeven uur, een beetje zuidenwind, heerlijk weer. Begonnen rond halfdrie. Het duurde tot halfvier voor ik een beet kreeg die niets opleverde. Vanaf ik in de geul geraakte kwam er meer vis een praatje maken, over de lijnen die ik er er maar moeilijk uit kreeg. Er was genoeg stroming, de rand was overbrugbaar, maar het apenhaar was er teveel aan. Ik heb een achttal wijtingen gevangen en na de babbel en kennismaking weer teruggezet, slechts eentje aan de maat, allemaal magere visjes nog. Maar het weer was prachtig, de vlammende zonsondergang leek maar niet op te willen houden. Momenten om te koesteren ondanks de magere vangst. Het aas van de 'Zeebaars' was top.
Zoute groet,
Gilbert

dinsdag 6 november 2018

Gisteravond een mooie vissessie gehad op het Nollenstrand. Bijna geen wind en een heldere hemel. We waren er om 16:30 na eerst een tussenstop gemaakt te hebben bij de fam Dixhoorn voor het broodnodige aas. We wisten niet goed wat we konden verwachten maar waren vol goede moed. Tot het duister wist ik 2 scharren te vangen terwijl Cees er al 10 had. Na zonsondergang gingen ze beter bijten en toen het helemaal donker was kwam ook de wijting los. Er waren mooie exemplaren bij van zowel schar als wijting. IK heb er ± 8 terug gezet omdat ze onder de maat waren. Er kwam regelmatig vis boven, maar na laag water kreeg de schar even de overhand dat ongeveer een uurtje duurde. Al met al zaten er 35 in de emmer.

Marcel

Oja in aanvulling op mijn vorig bericht, heb ook nog een bultrug gezien en twee zeehonden. :)

NvD

dinsdag 6 november 2018

Eindelijk weer eens zeevissen na een lange mooie zomer, plaats delict havenhoofd (pier) Scheveningen. Prachtige dag, mooi weer, bijna geen wind en HW aan het begin van de middag. Mooi piertjes gehaald bij Albatros en op naar de pier, op mijn gemaakt naar de kop gewandeld met mijn kar met spullen. Daar aangekomen een plekje aan de buitenzijde met het gezichtje in de zon en het beetje wind dat er was in de rug. Hengels opgetuigd en het water in (1,5 uurtje voor HW) er stond een echt harde stromen wat veel apenhaar opleverde, heb hierop mijn onderlijntjes verspeeld. Echter net voor HW nam de sterke stroming af en was het met mijn ter plekke nieuw gemaakte onderlijnen prima vissen, mooie wilde aanbeten. Gevist tot aan zonsondergang. Uiteindelijke vangst 1 wijting en 3 schar onder de maat (weer terug). 1 wijting ruim aan de maat en lekker vet en 6 schar ook ruim aan de maat.

6 nov gevist nabij waarde van laag naar
hoog geen visgevangen had gehoopt op wijting maar het krab die de haken naar enkelen min kaal vraten mede visser had het zelfde probleem over een paar weken maar opnieuw proberen

visser uit sprang capelle

dinsdag 6 november 2018

Amazonehaven. Vlak voor hoogwater tot hoog gevist. Ingooien ophalen. Veel vis maar 90% ondermaats. Toch paar mooie platvissen weten te vangen. Verder veel steenbolk en wijting. Allemaal heel klein.

Wouter

Gisteren met de kajak voor de kust van Raversijde gevist. Aardig wat wijting gevangen maar jammer genoeg veel kleine vis bij. Ook een paar mooie scharren. Gevist met diepvries tappen en sardienen uit de vriezer, op de visreepjes evenveel vis gevangen als op de tappen. Mooi weer en een portie vis voor de pan meer naar huis, voor herhaling vatbaar.

Johan

Dishoek, zaterdag 3 november

Voorzien van de door Pim Van Profish weer prima verzorgde zagers en pieren naar onze vertrouwde stek gereisd, namelijk Dishoek bij strandpaviljoen de Vloed. Zonnetje, droog en windkracht 2 (waar 3 tot 4 was voorspeld). Laag om 16.45, ofwel beginnen in het licht en eindigen in het donker. Kortom, heerlijke viscondities.
Het uurtje tot de kentering leverde niet veel op. Drie scharren en een grondel (jawel, dus ook al aanwezig in de Westerschelde). Pas na de kentering ging het lopen. Het eindresultaat: visser 1
21 wijting, 2 schar, 2 grondels, 1 puitaal en een lege vuilniszak. Visser 2
4 schar, 15 wijting, 1 krab, 1 onbekend visje dat net zo lang was als de haak (helaas geen foto) en ook een lege vuilniszak. Het meeste was ondermaats.
Gevist met drie hengels met afhouders en één hengel met wapperlijnen. Maakte eigenlijk niet veel uit. De scharren met name gevangen op de zagers. En wijtingen eten gewoon alles wat ze tegenkomen.

Wat verder opviel:
- Een prachtige zonsondergang die bijna een half uur duurde.
- Tot onze grote verbazing geen visser te bekennen (niet richting
Vlissingen en ook niet richting Zoutelande).
- Geen vastlopers en nauwelijks materiaalverlies.
- Toch wel een hoop troep, dat aanspoelt (zie vangst).

Kortom, op alle fronten was het weer genieten en moe, maar voldaan via allerlei binnendoor routes (deel van de snelweg was afgesloten i.v.m. werkzaamheden) teruggereden naar Breda.

Don (Utrecht) en Sacco (Breda).

Don

Baaiweg.

Heel raar elke draai een pruik apenhaar, sla en troep.

Was niet te doen op 2 Scharretjes na die kans zagen tussen de wier aan te bijten, alleen heel veel wier en sla.
In de berichten werd van voorstaande al aangegeven.

Vroeg tijdig gestopt, jammer volgende keer beter (en andere plek).

Ed

maandag 5 november 2018

Zondag op de havenpier van Vlissingen gaan vissen.

3uur voor laagtij

7 maatste wijtingen
2 scharren
1 noordzeekrab

Rob

maandag 5 november 2018

Zaterdag avond op banjaard strand wezen vissen met 2 man 4 hengels vangst was zeer goed eerste 2 worpen had men vismakker al 5 vissen 3maatse en 2 kleine wijting/schar goed begin in totaas makker een 40+ wijting en een paar scharren ikzelf had een denk 30tal en een mooie schol en een kleine pieterman dus ff voorzichtig moeten zijn. Elke draai was bijna vis dus de wijting zit aan de kust.

Benny

Zondagmorgen naar hoog toe gevist in de Waterweg. Volop beet en volop wijting. Soms drie tegelijk. Helaas waren er slechts 9 groter dan 27 cm.
Om 13.30 gestopt. Een mooie morgen.

Pierre den Hartog

maandag 5 november 2018

Zondag 4 november met mijn zwager gevist vanaf het strand in Zoutelande. 17.30 was het laag water. 16.15 begonnen. Tot 18:00 geen stootje gezien.
Vanaf 18:00 nadat de zon onder was ging het helemaal los. Gevist tot 22:15.

Eindstand mijn zwager.
50 Weitingen
2 Scharren
Ik 33 Weitingen, 5 Scharren 2 Botten en 1 Puitaal.

Veelal kleine vis. 7 Weitingen aan de mimimumaat en 3 dikke scharren. Met grote regelmaat een doublet

Maarten

Zaterdag 3/11 naar domburg. Gevist van 15 u tot 21 u. laag om 16.30 u
De vangst viel niet tegen.
7 maatse scharren, 7 te kleine wijtingen terug
3 botten terug, 2 pladijs en het laatst uur nog 2 maatse tongen en een maatse zeebaars.
Buiten de file op de A58 heen en een hele omweg terug was het een perfecte dag.

Willy Mechelen

zondag 4 november 2018

Mooie dag van 7 tot 15u met 6 gullen op de Noordpier, Wijk aan Zee.

6 gullen van 48 - 55cm
1 wijting van 40cm (!)
1 steenbolk van 22 cm (!)

Kleine spul rekenen we niet mee..

(Alle gullen hadden vinrot, meer mensen ervaring mee?) zie foto

Wout

Dubbel vangstbericht.
Afgelopen vrijdagavond nog een paar uurtjes met Marco wezen vissen aan Colijnsplaat. Nauwelijks stroming, nauwelijks vuil, nauwelijks wind en opkomend tij, kostelijke avond. Deze keer lekker relaxed met beiden een hengel op 50 grote stappen van de auto. Bij Marco zaten er zagers in de aasbox, bij mij slikken en pieren. De vangerij ging als een soort tweeling gelijk op, had Marco een krab dan volgde ik met een krab, had ik een wijting dan volgde marco met zo'n zelfde soort. Na drie uurtjes vissen eindigen we beiden met 7 wijtingen. De grootste was 30 cm en kwam van mijn eigen hengel. Tussen de vangerijen door tijd voor een praatje pot, een potje gerstenat en vuurwerk kijken.

Zondagmiddag nog maar eens met de hengels naar het strand. Deze keer met afgaand tij totaan laagwater. Nu zagers, pieren en slikken in de aasbak. Er was een gierende stroming, dus in het begin moeilijk vissen. Een klapankertje 150 gram deed wonderen, nu bleef de lijn op zn plek. Het eerste uur geen enkele actie, en toen ineens 3 botjes achter elkaar op de feeder en een vierde botje op de verre hengel. Daarna bleef het weer een uur stil. Intussen was een baarzenmepper naast me komen staan, die zag ik niks vangen. Er was wel een brutale zeehond die gewoon voor mn driepoot uit het water kwam en op het zand ging liggen. Bij een van de laatste worpen voor zonsondergang nogmaals een klein botje. Deze keer geen LED lampjes in de kist dus een goed excuus om op tijd naar huis te gaan. Ook nu weer kostelijk weer en lekker gevist. Zaterdag doen we een combiwedstrijd met een der Schouwse zusterverenigingen.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek Romijn

Zeedijk Westkapelle, 03-11-'18

Geheel in de traditie van de afgelopen weken ging ik op zaterdagavond voor het stappen nog een paar uurtjes naar de waterkant. Even heerlijk uitwaaien, met de hoop op een zakje vis voor opa en oma .(eigen vriezer zit al vol;)
Dit keer gekozen voor de stek bij het "iesderen toorentje" op de zeedijk van Westkapelle. Deze stek werd mij geadviseerd door de heren van Hengelsport Zuiderduin, waarvoor nogmaals dank.
Ik begon ongeveer om half drie te vissen, dus pak een beet twee uur voor het lage water. De laatste paar uur van de ebstroom leverde niets op, behalve heel veel valse aanbeten en één valsgehaakte ondermaatse miniwijting. Waarschijnlijk was dit een van de klootzakjes die telkens aan het uiteinde van de worm zat te plukken, waardoor mijn hengeltop dankzij de gevlochten lijn maar bleef stuiteren.
De kentering en de schemer vielen samen. Voor mij altijd een spannend moment waarop de visserij ineens kan omslaan. tijdens het eerste uur van de vloed zwom er ineens een enorme bal wier in de lijn. deze was zo zwaar dat ik zelf tussen de stenen moest kruipen om hem uit het water te krijgen. Omdat er toch geen mensen meer in de buurt waren heb ik even naar hartenlust met dodelijke ziektes kunnen schelden. Doe ik niet graag, maar op dit moment vond ik het wel gepast.
Wonder boven wonder ging het zeewier net zo snel weer weg als het gekomen was, en kon het echte werk beginnen. Vanaf plus minus twee uur na laag begon de meeste vis te bijten. Hoofdzakelijk wijting, maar tot mijn grote plezier waren ze van een redelijk formaat. Naast de wijting kwamen er nog twee scharretjes naar boven. Ik had gehoopt op wat meer platvis, maar daar is het wellicht nog te vroeg voor.
Aan het eind van de avond heb ik grootmoeder blij kunnen maken met vijf mooie, maatse wijtingen en de twee scharretjes.

Lars

zondag 4 november 2018

Zuidpier IJmuiden. Hoogtij middag. Na lang wachten ineens twee mooie gullen. 42-45cm. En de binnenkant.... wijting. Groetjes martijn nieuw vennep.

martijn hoogkamer

Gistermiddag 3 uurtjes in het calland gevist.
Het was laag water dus lekker beneden gestaan .
Elke draai vis 1, 2 of trippels.
Alleen wijtingen van 20 tot 25 cm wel dik maar niet maats .
Ook nog 1 krab en bolk.
Gevist met zagers , pieren en gezoute pieren.
Meeste op de pier gevangen.
Even wachten tot de schar er is en de wijtingen groter zijn!!

zondag 4 november 2018

Gisteren 3 November samen met mijn vader weer eens naar de zuidpier van IJmuiden geweest. Kijken of de wintervis er al weer is. Wij werden zeker niet teleurgesteld! Wij hadden samen 4 hengels en aan het einde van de dag stond onze teller op 102 vissen! Een nieuw record voor ons! In totaal 100 wijtingen waar natuurlijk veel klein waren, zaten er ook een paar leuke maatse bij en 2 redelijke scharren! Het was weer een heerlijke dag en op naar net zo'n dag!

Groetjes!

Maykel

zondag 4 november 2018

Afgelopen donderdag hele dag op noordpier gestaan. 's Ochtends 4 kleine wijtings gevangen. Tijdens hoogwater even helemaal niets. Daarna scharrenfestijn gestart tot ongeveer 18.00 uur. Bij elkaar iets van 20 scharren.

Op een moment waren er vier (4!) bruinvissen rond mijn hengel aanwezig. Blijkbaar zat ik op de goede plaats. Maar als ze er niet waren, had ik misschien nog wel meer gevangen. :)

Al met al weer een leuke dag en erg vriendelijke (en behulpzame) collega vissers. Vooral die groep van drie vissers, die hielpen om mijn twee lijnen uit elkaar te halen.

Martijn

zondag 4 november 2018

Gisteren, zaterdag 3 november, besloten om weer eens te gaan proberen op de boulevard in Vlissingen. Twee weken geleden waren we hier ook en hadden we in totaal 11 vissen gevangen.
Vandaag ben ik gaan vissen met mijn vismaat Nico Machielse en natuurlijk zoals altijd zijn we eerst naar fam. v. Dixhoorn in Yerseke gereden om wederom perfect zeeaas op te gaan halen. Na even bijgekletst te hebben zijn we naar Vlissingen gereden.
Daar aangekomen zagen we een aantal vissers staan op de plaatsen waar we normaal staan dus zijn we wat uitgeweken. Na ons plaatsje te hebben gevonden gingen onze onderlijnen omstreeks 15.45 uur te water. Het zou omstreeks 16.45 uur laag water zijn en totdat de zon onderging hadden we geen enkel beetje gekregen.
Omstreeks 17.40 uur ging de zon onder en toen begonnen direct de aanbeten. Dit ging zo door tot ongeveer 2 uur met opkomend water. We vingen wijting, klein en groot en mooie schar van formaat.
Hierna kwam er een stilte tot ongeveer half tij, toe begon de vis wederom te bijten.
Omstreeks 21.00 uur vonden we het welletjes en stond de teller bij Nico op 14 stuks en bij mij op 21 stuks. We hebben wijting, schar, bot en zeebaars gevangen.
Met een goed gevoel zijn we naar huis gereden, jammer dat we wel door werkzaamheden op de A 58 een flinke omweg moesten maken.
In ieder geval is de wijting toch al meer los gekomen dan 2 weken geleden.
Over een paar weekjes toch maar weer eens proberen bij onze vertrouwde stek Waarde.
met vriendelijke visgroeten,
Johan Frijters

Hallo,

Gisteren eindelijk weer eens alleen met mijn vader, die al 72 lentes telt,gaan vissen op een van onze favoriete stekjes op het mooiste Zeeuwse eiland dat er is,althans,dat vinden wij.
We arriveerde om 0700 uur in de koude zaterdagochtend op de parkeerplaats, en nadat ik alles van beide op de kar had geknoopt ging het richting stek.
Onverhard lopen met een kleine 25 kilo aan “spul” is een verademing...nee vissen is geen topsport word er dan gezegd..;-).
Qua weer beloofde het een prachtige dag te worden...windrichting ZZO met veel zon en een gevoelstemperatuur van een kleine 10/12 graden...perfect. Hoog water om 1015.

Tegen de klok van 0730 kozen mijn rolloodjes voor t eerst het luchtruim om daarna precies op de plek te landen die ik voor ogen had om vervolgens het heerlijke aas aan te gaan bieden op de bodem..eentje zeer kort en de ander erg ver..dit duurde niet lang, of er werd al gretig gesnoept van het lekkers...beet!!
Dit moet eindelijk weer eens een joekel zijn, maar nee hoor, op t droge bleek het een minuscuul zeer klein botje te zijn met de afmeting van twee keer de haak. Keurig onthaakt en terug. De kleine had zich vastgegrepen op de verste hengel.

Daarna een enorme klapper op 3.60 hengel, bij het binnendraaien voelde hij enorm zwaar aan...en jawel hoor...de eerste 35 cm plus schar was op t droge.
De hengel van mijn vader gaf ook een enorme klap en bij het binnenhalen bleek ook hier een joekel van een schar aan te zitten..na meting 37 cm

Dit ging zo door tot de klok van 1230...op de korte hengel hebben we alle dikke scharren binnengedraait.....ook hadden we nog een mooie maatse wijting, maar deze is terug gegaan...
Op de verre hengel kwamen een 4 tal net maatse scharren uit, waarvan mijn vader zegt; Terug gooien,je houd niets over over als je de kop eraf hebt en de rest is weg geknipt....dus hop...alles netjes eruit en terug zwemmen.

Rond 1230 was het afgelopen met de actie op de hengeltoppen. Zeer tevreden over onze buit, 11 mooie dikke joekels mee naar huis, hebben we rond 1430 afgebroken. De heerlijke gezellige en visrijke sessie hebben we daarna afgesloten met een biertje en een patatje en hophop terug naar huis.

Een der Visketiers.

Een der Visketiers

zaterdag 3 november 2018

vandaag pier oostende 12 grote dikke wijtingen 14 teruggegooid en meerdere aanbeten maar bij binnendraaien ofwel helemaal niks ofwel voelde je de vis erafgaan onderweg , wel toffe dag gehad

karl

Goede dag heren.. Vendaag gevist op Scheveningen aan het kop binnen zijde. 'sochtends geprobeerd naar gul meter of 10/15van blokken 2 mooie gullen.. Later afstand geprobeerd 10 talle wijting gevangen..het was prachtig dag weinig wind. Wel koud.

Murat

zaterdag 3 november 2018

Gisteren gaan vissen op pier nieuwpoort ze zijn er eindelijk wel nog veel kleine wijting maar tog al enkele mooie scharren ook morgen terug een avondje proberen

Dylan

Donderdag 1 november de noordpier gedaan. Al vroeg uit België vertrokken zodat we om 7u aan de noordpier stonden. Hw om 9u. Al snel kwamen er enkele scharren uit en 2 gullen. Rond 14u terug een gul. Tussendoor wat schar, maar niet de grote hoeveelheid. Dan maar afwachten tot het water wat begon te steken. Rond 19u nog 2 gullen bijgevangen en nog wat schar. Eindresultaat een 20 tal scharren en 5 gullen (47/44/42/41/37cm ). Al bij al een mooie dag geweest. Om 1u terug thuis. Altijd leuk op de noordpier. Grtjs van de 2 belgen.

Deleu kevin

vrijdag 2 november 2018

Westkapelle,

Weer eens lekker gevist met onze vakantie van zaterdag 27-10 t/m donderdag 01-11 .

Zaterdag 9 weiting waarvan
Zondag 23 weiting + 1schar
Maandag 14 weiting + 5 schar
Dinsdag rust dag ivm harde wind en regen
Woensdag 1 weiting 1 schar 1 zeebaars
Donderdag 1 tong ( 31 cm ) 3 schar 24 cm

Iedere dag even 3 uurtjes geprobeerd,
alles gevangen met zagers.

Groetjes uit het zonnige Eersel

Johan Eersel

vrijdag 2 november 2018

Gisteren wezen vissen vanaf de zuidelijke pier Scheveningen. Start 16:00 einde 16:15 uur.

Tijdens werpen, wierp ik de hengel ook de zee in. Niet goed vast gehouden. Vangst 0 vissen.

Straks een andere hengel zoeken op marktplaats

Jammer.

De overgebleven pieren gegeven aan de buurman.

Krobiaxx@gmail.com

donderdag 1 november 2018

Vandaag begonnen aan Zoutelande. Daar geen tik gehad. Ik was de enige visser.
Op laag water verkast naar westkapelle. Hier stonden zeker een 20tal vissers. Ik heb 1 mini scharretje boven gehaald zien worden.. Zelf wederom geen tik gehad. Aan de afstand kan het niet gelegen hebben. Eerst 30 meter erin met het waadpak en dan nog minimaal 100 meter gooien. Als aas prima verse pieren...
Het zal nog te vroeg zijn. Over 2 weken nog eens een poging wagen

Mark

donderdag 1 november 2018

Welkom in de nieuwe maand, er zijn nog geen berichten binnen gekomen.

----

Hoe voeg ik nu 1 of meerdere foto's toe aan mijn bericht ?

Stap-1 - Typ uw naam

Stap-2 - Selecteer of het een "boot" of "kant" vangstbericht is.

Stap-3 - Klik op "Voeg bestand toe"

Stap-4 - Zoek op uw pc de plaats waar deze foto's staan

Stap-5 - Selecteer ALLE foto's die je wilt bijvoegen (in 1x alle foto's)

Stap-6 - U voegt dus meerdere foto's in 1x toe.

Stap-7 - Pas als u ALLE foto's heeft geselecteerd op uw pc, klikt u op toevoegen.

Stap-8 - Geen zorgen, u ziet geen toegevoegde foto's geen zorgen ze staan er wel in.

Stap-9 - Typ uw bericht, geef na elke alinea 1 enter.

Stap-10 - voer het getal 5 in

Stap-11 - Klik op "Vangstbericht plaatsen"

Veel succes en als er vragen zijn, mail me gerust: info@zeevisland.com