Kant-vangstberichten

Cordes Travel visreizen

Een visreis boek je uiteraard
bij Cordes Travel visreizen
www.cordestravel.nl

Vangstverslag MV2: Woensdag 19-09

....het gebeurde in een klein uurtje!

Na het debackle van afgelopen zondag op de oosterschelde was deze visser niet zo vrolijk. Wat een drama!

Gebrand op vangst succes bekeek ik de weersverwachtingen (al kloppen deze zelden, maar toch). De gehele week volle bak wind, tot kracht 9.
Mij iets te heftig. Behalve de woensdag ochtend, dat zag er prima uit.

Om 05.30 de wekker, koffie aan, Steekzagers ophalen, even in de file helaas.
07.15 de hengels klaar, bakkie, zonsopkomst, prima dus!

De eerste Baars was gelijk een maatse, na zo'n 45 minuten vissen. Helaas de haak geslikt. Omdat er op de MV2 veel gecontroleerd wordt, gooide ik met pijn in het hart een dikke, dooie maatse Baars terug, welke nog een keer of 4 voorbij kwam drijven.....logisch..??
Direct ving ik op de 2e hengel een mini Baarsje.

Toen een uurtje niets en moest ik helaas van de bank af. Alhoewel helaas,
daar begon het feest!
In minder dan een uur tijd zeker 12 klappers van aanbeten, waarvan 2 keer zelfs de hengel uit de steun en het water in. Best kicke als je dat vanuit je ooghoek ziet, terwijl je die ander Baars net binnenhaalt.

Om een heerlijke lange en zonovergoten ochtend voor u kort te houden, waren dit de vangsten, allen op Steekzagers
15 cm
20 cm
24 cm
32 cm
43 cm
48 cm
52 cm
60 cm

En weer eens een Botje voor de variatie.

Net als ieder jaar bij de intrede van het najaar, met nog een laatste zomerse dag,
heerlijke dikke Zeebaarzen. Of alles weer zwemt mag Joost weten!

Groet Willem
Hengelsport Wesdijk.

P.s: Volop Opruiming op Zeevis materialen met Kortingen tot 60% bij Wesdijk!

Hengelsport Wesdijk

Op de baarzen !
Maandagavond met Johan nog een avondje baarsjes wezen tikken aan een van de Schouwse zeedijken. Gevist met slikjes en piertjes rond hoogwater met maar een hengel in de hand. Ik kwam tot 15 spettervisjes, Johan had er een veelvoud van. Blijkbaar zitten er heul veul van die kleine rovertjes in de Oosterschelde.

Dinsdagavond met Aad naar een Schouws recreatiestrand, deze keer met ruig weer en een dikke Zuid 6 op de bakkes. Nu slikjes pieren en zagers uit de handel in de aasbak. Vissen met dikke klapankers in de hoge golven en ingooien tegen een muur wat water. We hadden ingezet op dikke zomerbaarzen maar het pakte anders uit, We kwamen in 3 uur tijd met elke 2 hengels tot wel een stuk botvis, die een haak nummer 1/0 verzwolgen had.

Zaterdag doen we weer een clubwedstrijdje, en hopen op meer vis.

woensdag 19 september 2018

Gisteravond (dinsdag) van 18:30 tot 22:30 aan het NZK gevist. Twee hengels, beiden met onderlijnen met afhouders en haakmaatje 6. In totaal 7 tongetjes (15-20cm), 1 bot, 1 paling en 1 steenbolkje gevangen.

MdvB

dinsdag 18 september 2018

hallo ik heb zondag lekker gevis op de dijk van westkapelle de vangs een tong van 45 een schol van 35 verder alleen maar krabben gevoerd groetjjes math ut maastricht

math

Zondag en maandag avond op de zuidpier gestaan aan de binnenkant. zondag nog 2 tongen waarvan een knappe en 3 botten en wat klein spul en maar één meeuw deze keer. maandag één tong en verder alleen een paar mini's van diverse soorten. Terwijl ik maandag stond te vissen komt de beroeps zijn net uit leggen. daar hij 5 meter uit de kant voor vroeg ik hem ff te wachten omdat ik mijn hengels nog moest in draaien. maar hij antwoorden dat hij het net niet bij mij zou leggen en liet inderdaad 30 meter vrij voor me. waarvoor dank. verder lag het net vanaf het hek tot bijna de kop. Voor ik weer naar huis ging even bij andere vissers gekeken maar ze hadden bijna allemaal nog niets gevangen.

Ben

maandag 17 september 2018

Vanmiddag gevist op de kop van de zeesluis in Vlissingen tijdens opkomend getijdestroom. Lange tijd in de zon liggen bakken tot het bijna hoogwater was. Een belle aanbeet op een zager. Even later een mooie zeebaars van 35 plus op de kant. Na onthaken weer terug in het water gezet.

Han

Maandag 17 sept op de dijk in Westkapelle gevist. Mooi weer, wind zat goed, van 2 uur voor tot 2uur na laagwater gevist. Resultaat, niks zelfs geen tikje. Des te meer visjes voor jullie over!

Herman

maandag 17 september 2018

Vrijdag en zaterdag gevist in ijmuiden zuidpier + sluizen. Slechts 1 minibaarsje gevangen. Collegavissers ook nauwelijks iets. Ik heb wel de vergunningsbootvissers zijn maasavernietigingswapen maw zijn netten zien ophalen met honderden vissen eraan gestorven. 95% ruim ondermaats. Als het zo doorgaat zien we zeebaars voortaan alleen op YouTube.

M. Oud

Van avond op waterweg gevist op tong tussen het vuil twee mooie tonge twee wijting en stuk of wat steen bolken

Gekke henky

zondag 16 september 2018

Zo nu een bericht van mijn kant ik heb het elke keer uitgesteld om te gaan vissen op zondag met lekker weer nu was het zo ver me broer kreeg te horen,
dat ik mee mag om te gaan vissen bij zijpe de wind lekker achter me in de rug .
me broer ging later binnen zitten met hoog water langs de kant kreeg hij beet
niks los zag een spanjool toen begon de ellende duikers overal kwamen ze duiken,
me broer ging later aan de ander kant ik riep beet goed zo hij maar weer los

later had ik beet en nu had ik hem geep ik riep en later kwam hij terug wind op kop dus later kreeg hij beet maar weer los we zijde tegen mekaar op tijd te stoppen want de zon was weg en donker grijs werd het zo nu kan ik er weer een bij schrijven jan 1 geep nico 0 afzender jan en nico.

jan

zondag 16 september 2018

Gisteren in Oostende (Vlaanderen) gevist op de oude pier van 10 uur tot 17u45 van laag naar hoog water , de vangsten zijn naar mager voor de tijd van het jaar , je ziet elk jaar de vangsten achteruit gaan tot een aantal jaren terug zat er vis aan de kust in de zomer Tong .paling.en kleine gul .lompen en andere kleine soorten vis, dit jaar nog niets gevangen ,alleen naar krab je zou voor minder stoppen met vissen . de vangst van gisteren terug niets jammer , de noordzee zit vol vis zeggen ,waar zijn ze dan??? Groetjes uit belgie D.

Danny d

Zuidpier IJmuiden. Zondag middag laagtij. Geen vis. Maar wel beroeps verhalen. Er zit weer garnaal onder de kant. En de schar en wijting verhalen komen op afstand ook al weer los. De zee is nog niet leeg. Wel op het gebied van grote natuurlijk. Maar ze komen er vast weer aan. Ik ben benieuwd hoe lang het gaat duren. Bijna de start van de winter. Groetjes martijn nieuw vennep.

zaterdag 15 september 2018

3 krabben 1 kleine zeebaars beetje 🐵haar
7u gevist Breskens het is hopeloos.
Op naar de gul...

Visser

vrijdag 14 september 2018

Goedemiddag heren, vanmiddag eventjes met me kleinzoon een paar uurtjes wezen vissen in het Calandkanaal, de dag begon matig met niet 1 beetje, na 14.00 ging het los, de ene naar de andere vingen we samen(6 maatse en 3 kleintjes, we hebben alles netjes teruggezet, mijn kleinzoon en ik hadden een topmiddag:)

Ps(bij de vele lantaarnpalen op een rij voor de kenners van deze stek

Mvg Adrie

Adrie

vrijdag 14 september 2018

Donderdagavond aan het NZK gestaan. 15 tongetjes gevangen waarvan eentje aan de maat (26 cm). Zagers waren favoriet, maar ze pakten ook pieren. Ook een Zeebaars van 37 cm gevangen. Behoorlijke verrassing. Veel beet gehad.

Arjan

donderdag 13 september 2018

Hallo zeevissers, hier een vangstbericht van MV 2.

Gisteren, woensdag 12 sept., weer eens gaan vissen op 2e Maasvlakte. Vorige keren ook baars gevangen.

Om 16.30 uur was ik er en er stond een woeste branding! De wind kwam uit het noorden. Begonnen met vissen maar dat viel niet mee!! Er kwam onnoemelijk veel apenhaar en andere troep in de lijnen wat het vissen moeilijk maakte. Er stond een harde stroming! Steeds moest ik de lijnen schoon plukken en had geen beet.
HW om 17.26 uur. De eerste uren niets gevangen maar toen het water ging zakken kon ik over de zandbank werpen. Pas na 22.00 uur kwam het bijtuurtje van de zeebaars! Dan heb je met 2 hengels tegelijk beet als ze er zijn. In het donker heb ik er 3 weten te vangen. 43 cm, een hele mooie van 59 cm, en 37cm. Geduld hebben werd uiteindelijk toch beloond! Gevist met jojo montage en steekzagers. Ze zitten er dus nog steeds! Visgroeten Andre Rijkaart.

Andre Rijkaart

donderdag 13 september 2018

Vanmorgenvroeg op de noordpier. Aas....pieren, gezouten pieren, mesheften en shads......2 kleine botjes en 1 scharretje...de eerste.....verder niks nada wel heerlijk aan de pier

Ome Jaap

woensdag 12 september 2018

Woe middag vanaf 3 uur voor hoog op neeltje Jans gezeten. Geprobeerd op zeebaars en geep. 2 x 25 cm pollakje op de geepdobber. Met kunstaas niets. Geprobeerd met red gill, plug en black minnow.

Vincent

Vanmorgen geprobeerd te vissen aan de dijk van Westkapelle. Als aas pieren. Het was de bedoeling om gisterenavond te gaan, maar dat was geen optie met windkracht 6. Vanmorgen was de wind minder, maar toch nog een flinke bries. Het eerste half uur was er goed te vissen, maar geen vis. Dan toen het water opkwam, was er niet meer te vissen vanwege ontzettend veel apenhaar. Dus na anderhalf uur gestopt, en de rest van de wormen in het zout gezet. Ik heb nu in totaal een kilo of 3 zoute pieren, dus laat de schar maar komen. Groeten Jan B.

Jan B

dinsdag 11 september 2018

Dinsdagavond met afgaand tij op de Banjaard gestaan. Qua wind wel te doen, maar zo veel apehaar dat er niet te vissen viel.
Na 1,5 uur maar mee gestopt. Volgende keer beter.

Vincent

dinsdag 11 september 2018

In de luwte van de dijk.
Maandagavond nog even samen met Henk de laatste aasjes opgevist op het wedstrijd parcours te Colijnsplaat. Wind in de rug en afgaand tij. In de aaskrantjes piertjes, slikkies, en zagertjes. De vangerij bestond uit twee botten achter elkaar, eentje van 30 op de verre hengel en eentje van 20 op de peuterstok. De rest van de avond was het alleen krabbenvoeren. Bij de geplande laatste worp bleek dat intussen alledrie de haken waren weggeknipt door de talrijke krabbemansen. Tegen tien uur de lege krantjes opgevouwen, het bivak weer opgebroken en bijtijds naar huis.

dinsdag 11 september 2018

Jempi pretendeert op 10-9-2018 dat vanaf 2018-10-01 weer zeebaars meegenomen mag worden. Althans, zo kun je het lezen omdat de verwijzing 'ze' ook op andere vis zou kunnen slaan. Graag verificatie van dit bericht.

chris

maandag 10 september 2018

vandaag weer gevist aan de dijk van west capelle met opkomend water.geen vis gevangen geen beet gehad.andere visser ook niets zien vangen.

visser uit sprang capelle

Langevelderslag. Maandag ochtend. Iets middag. Bijna geen last van apenhaar. Hu! Bij aankomst 8.30, eerst 30 meter, over de sterk zichtbare bank gegooit. Als het water verder zakt neemt het apenhaar op afstand toe. En dan gooi je tegen de bank aan. En om 7uur na hoog ben ik gestopt. En toen zag ik complete velden van apenhaar over de bank heen drijven. Ik ben vier uur na hoog gestart. Op vol hoog lukt het vast niet. Één probleem. Geen vis. Groetjes martijn nieuw vennep.

maandag 10 september 2018

Zaterdag ochtend maar weer eens gaan proberen aan Neeltje jans en dan aan de Oosterschelde kant.
Gevist actief op geep (niets) actief op zeebaars ( niets) in totaal 4uur gestaan en niks gezien geen beetje, trekje of wat dan ook. Nu maar wachten op de scharren schat ik .....

Ruud

maandag 10 september 2018

Vrijdag 7 september sluisjesdijk.
gevist van 3 hr voor hoog tot 2 uur na.
2 tongen, 2 botjes, 3 scharren
twee uur voor hoog stond de dijk vol =>1 tong en 2 botten zien bovenhalen.
4 à 5 beaufort recht op onze neus.
Baggeraar is 3 keren geweest en kwam vrij dicht bij.

Dirk

Vanaf 1 oktober mogen ze weer mee de zeebaarsendaar gaanwe voor

jempi

zondag 9 september 2018

Vierde Dreischorretje
Zaterdag deden we onze vierde clubwedstrijd van dit jaar. Doordat er in het voorseizoen een wedstrijd van tussen gevallen was lopen we een wedstrijd achter op ons reguliere schema. Over twee weken doen we nog een inhaalversie en zitten we weer op schema. Door pensionado-vakanties en ziekte was ongeveer de helft van de vaste deelnemers afwezig, maar er kwam toch nog 6 man opdagen. Deze keer deden we een ongebruikelijke vismethode, nl. met hoogwater naar het strand. Een bewolkte lucht, een waterig zonnetje, een spatje regen en zuidwest 5 op de kant zouden de ingrediënten zijn waar we op konden rekenen. Eenmaal aangekomen op het strand was er nog een ingrediënt bijgekomen; complete drijvende eilanden met losgeslagen wier dreven er voorbij. Ik was uitgegaan van twee verschillende vismethoden. Of zo ver mogelijk over het bankje heen op zoek naar maatste botten en baarzen, of peutervisserij doen op korte afstand. In de aasbak pieren, slikken, witjes en belegen tappen uit de vriezer. Eerst maar de verre visserij geprobeerd, dat leverde niks op zelfs het aas kwam onaangeroerd terug. Bij de eerste en tweede worp had Henk al vis op de kant. De derde worp eindigde samen met een paar medevissers in een grote kluwen wier, plastic, voorslagen en onderlijnen, wat we net nog met vereende krachten op het droge konden krijgen. Tegen de tijd dat we het hengelmateriaal weer op orde hadden lagen we al weer een paar worpen achter. Daarna overgeschakeld op de peutervisserij en dan maar proberen de drijvende wiereilanden te ontwijken. Dat hielp voor mij want er kwamen twee kleine botjes op het droge. Tijdens de kentering wist Aad nog een spectaculaire aanbeet een goudharder van 40 centimeter te landen, en bleven Dirk en Henk regelmatig een visje vangen. Met het afgaande tij werd de vangerij veel minder en kwam er maar incidenteel een visje op de kant. Met de 6 deelnemers wisten we in 3 uurtjes vistijd totaal 21 vissen te vangen, dat vinden we voor onze begrippen niet slecht. Botten, botjes, baarsjes en een goudharder kwamen er op de kant. Jammer alleen dat de maat van vissen erg klein was, slechts 5 waren 20 cm of groter. Henk won de wedstrijd met 7 vissen en 117 cm, Dirk werd tweede met 7 vissen en 105 cm, de derde plaats was voor Aad met 51 cm en 2 vissen. Leo en Niek eindigden samen op de vierde plaats met 36 cm. Voor Henk was het zijn derde overwinning op rij dit jaar.

Er was nog meer dan voldoende aas over om nogmaals op hengelexpeditie te gaan deze week.

zaterdag 8 september 2018

Afgelopen donderdag toch nog eens geprobeerd een zeebaars te vangen. Het leven is te kort om zeebaars te vangen maar goed, een lekker dagje erop uit. Eerst in Willebrord pieren halen want het plan was om zowel met kunstaas te gaan smijten als ook de dobber te gebruiken. Naar Walsoorden gereden, voor ons een heel nieuwe stek, en dan kost het tijd om wat te vinden. Uiteindelijk op een geweldig piertje gestaan waar we met laag water vlakbij de vaargeul konden staan. En ja!! Twee baarzen gevangen, aan de pieren onder de dobber! Mooie dag gehad.

Rene

Zuidpier IJmuiden. Zaterdag opkomend tij. 1Bot. Poeh Poeh. Zag nog wel een baarsje vangen. Groetjes martijn nieuw vennep.

zaterdag 8 september 2018

Vorige week in scheveningen geprobeerd, wordt al maanden lang niks gevangen maar toch maar even proberen. Helemaal niks noppes nada gevangen. Dag erna nog even op de sluisjesdijk in rotterdam, ook hier stonden bijna geen vissers tijdens hoogwater (zeer ongebruikelijk) links en rechts werd af en toe een tongetje gevangen. Verder niets bijzonders. Het enige wat je nu nog vangt op de rivieren is snoekbaars.

Wachten op oktober/november dan krijgen we weer de wintervis

AB

donderdag 6 september 2018

Dat is een fint jp. Een grote oneetbare haringsoort

Bart

woensdag 5 september 2018

Nog een verlaat vangstbericht van zaterdag 1/9. Gevist in dishoek van 9.00 tot 14.00 u. laag rond 11.30 u. Na 2 uur geen tik gezien te hebben werd mijn hengel volledig krom getrokken. Jawel een haaitje van 75 cm. Dan niets meer tot bij 2 u na laag. Toen op een half uur 2 zeebaarsjes (+/- 35 cm) en een bot. Daarna moeten stoppen wegens te veel vuil, alles werd om getrokken.

Willy

Weer gevist maar nu geen geep maar deze vis op foto. .......gevangen aan een stukje geep......weet niet wat het is ........heeft iets weg van een zeebaars. Maar is goud kleurig en van boven groen blauw en aan de zij kant een rijtje zwarte sippen hij was 49 cm lang wie weet hoe deze. Vis heet?

Enkele overwegingen.

Beste sportvisvrienden,

Een ietwat verlaat vangstbericht; zo. 2 sept. bleek een práchtig visdagje.

Hoewel NO 4/5 was afgegeven, besloten te gaan naar "mijn" visplek. Hier kán -in elk jaargetij- de vangst uitstékend zijn. Dat de ruimte zodanig is dat het visgezelschap hier uit hooguit 2 personen mag bestaan, is mij bekend. Hier geldt: één persoon: prima. Twee personen: gezellig. Drie personen = lijnen ontwarren en vier personen = vloeken. Een variatie op een gezegde is dus op z'n plaats: hoe minder zielen, hoe meer vreugd !

Daar aangekomen, staat er al 'n auto op de minieme parkeerplaats. Balen ! Ik besluit, zonder hengels, toch even te gaan kijken. Immers; vorige keer stond er ook 'n auto, maar kon ik tóch vissen. Een paartje was hier al bezig. Wat ze aan 't doen waren, kan ik niet verklappen. Maar ..... ze waren i.i.g. niét het gedrag van de grauwe kiekendief aan 't bestuderen ! En daar is niks op tegen. Mensen kunnen beter van elkaar houden, dan elkaar de hersens inslaan.

Onderweg naar de visplek, komen mij 2 mensen tegemoet met de inventaris van een halve hengelsportzaak. Samen zijn ze ongeveer even oud als ik. Na een vriendelijk "Goedemorgen" blijken ze een nachtje te hebben doorgehaald en uitstekend te hebben gevangen. Het blijken twee prima jonge gasten te zijn. Bovendien vertellen ze -speciaal voor mij- een bakje zagers én een bakje pieren te hebben achtergelaten. Is dat aardig of is dat aardig ? Nee, dat is héél aardig !

Daar aangekomen, tref ik een krant aan met inderdaad 'n ruime hoeveelheid aas. Héél even overvalt me de gedachte, dat ze het véél te veel moeite vonden, hun overgebleven aas in zee te deponeren. En dat vind ik dan meteen een stukje minder aardig. Maar het is natuurlijk fout, zo te redeneren. Immers: ik mag/kan mijn normen niet aan een ander opleggen. En bovendien: misschien heeft één van hen wel telepathische gaven ! (met betrekking tot mijn komst). Dat ik niet in de toekomst kan kijken, betekent nog niet, dat een ander dat óók niet kan. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hoe dan ook: ik heb nu méér dan voldoende aas.

Nog vóór ik me installeer, vallen mij 2 literflessen limonade op. Doordat er nog 'n bodempje inzat, zijn ze niet het water in gewaaid. Die gaan straks, 100 % zeker, mee terug en thuis in de container. Iedereen weet dat plastic niet vergaat (in de zin van verteren of oplossen). Het valt uiteen, en wordt dan opgenomen in de (dierlijke) voedselketen, en uiteindelijk in de menselijke voedselketen, met alle funeste gevolgen van dien. En als mijn voorgangers het niet opruimen, dan doe ik het toch ! Geen probleem. Het is dus een feit, dat achterlaten van plastic gelijkstaat aan het benadelen -in een bepaalde mate- van de gezondheid van je medemens. Maar zijn die 2 jonge gasten nu voor mij ineens halve criminelen ? Welnee ! Vergissen is menselijk; iets vergeten net zo goed !

Toevallig valt m'n oog op een enorme kluwen dyneema; toevallig is er ook 'n flinke steen op gevallen. Vroeg of laat raakt hier nog eens een vogel in verstrikt. En hoe meer zo'n beestje wanhopige pogingen onderneemt zich te bevrijden, hoe erger het wordt. De jongelui vóór mij zal die dyneema niet zijn opgevallen; een mens kan immers niet alles opmerken. Maar ook die kluwen gaat ongetwijfeld, in stukken geknipt, thuis de container in.

En na deze "pedagogische overwegingen", is het tijd de hengeltjes uit te werpen. Mijn voorgangers hadden 's nachts uitstekend gevangen; nu blijkt, dat de bijtlust -gelukkig- nog steeds uitstekend is Er komt met grote regelmaat vis uit, ook al is misschien twee-derde ondermaats. Maar ook zo'n visje binnen draaien geeft voldoening; helemaal, als ze er weer vandoor gaan als een pijl uit de boog; terug naar het diepe water. Die redden het wel; ze hadden de haak net voor in de bek. Gewoon een kwestie van meteen gaan draaien na elke flauwe trilling van de hengeltop. Niet aanslaan, maar wel blijven draaien in hetzelfde gelijkmatige tempo. En bij dat enkele ondermaatse en diep geslikte visje, gaat meteen de kop eraf. Een lekker hapje voor de meeuwen; die moeten ook eten. 'n Ondermaats diep gehaakt visje na de ''operatie" terugzetten, vind ik geen optie. 'n Sportvisser is (op 'n enkele uitzondering na) geen chirurg; laatst genoemde heeft er i.i.g. wél voor gestudeerd. En nee, dit is geen "oproep tot burgerlijke ongehoorzaamheid"; wel een oproep tot gezond verstand. Een vis terugzetten die het niet gaat redden, staat gelijk aan het laten creperen van die vis. Volkomen zinloos, wreed en totaal respectloos naar die vis toe. Ik betaal nog liever een boete indien oom agent het hier niet mee eens is, dan die vis te laten lijden.

Inmiddels is het ietwat gaan schemeren; ook de wind is gaan liggen en een eerste tong meldt zich aan. Die brengt het totaal op 4 verschillende vissoorten; ik had al een aantal botten, steenbolken en één zeebaars(je). Nog 3 tongen later meldt zich een 5e soort; een mooie paling. Die vang ik zeker niet elke keer. Om die vis onbeschadigd de vrijheid te geven, is snel handelen vereist. Ik pak de haak bij 't oogje en houd de bocht naar boven. Binnen één seconde heeft de paling zichzelf onthaakt en plonst in zee; binnen een halve seconde is ie verdwenen! Hopelijk wordt het voor deze paling een voorspoedige reis, richting Sargassozee. Een prachtige afsluiter van een prachtige dag!

Nog één overweging ter afsluiting van dit vangstbericht.

Het kierbesluit m.b.t. de Haringvlietsluizen is o.a. bedoeld om een aantal vissoorten de kans te geven, zich voort te planten in het zoete water. Drie Rijnlanden (Duitsland, Zwitserland, Frankrijk) hebben 600 miljoen euro geïnvesteerd in vispassages en in 't uitzetten van zalmpjes. Binnenkort gaan de sluizen gedeeltelijk open; jonge zalmen kunnen dus naar zee; volwassen zalmen volgen de omgekeerde route ter voortplanting. Er is maar één "nadeeltje": de beroepsvisserij heeft 't Haringvliet praktisch geheel over de volle breedte afgezet met fuiken en staand wand. Onderhandelingen (over inperking van de visserij) tussen overheid en beroep zijn mislukt. (BD, 3/9/2018 Sluizen op een kier, netten uit! pag. 8).

Om deze hele gang van zaken met één woord samen te vatten, komt er m.i. slechts één woord in aanmerking.
Krankzinnig.

Mijn bedoeling is NIET, hier een discussie over te starten.
Mijn bedoeling is WEL, dit feit aan iedere geïnteresseerde lezer ter overweging mee te geven.

Laurens.

Note Zeevisland:
Bedankt voor je leuke bericht, normaal halen we het laatste stuk weg, wij willen op deze pagina geen andere berichten, opmerkingen, klachten, vragen, oproepen, politieke meningen of andere berichten die geen vangstbericht zijn, dagelijks verwijderen we berichten van vissers die geen berichten zijn. Wil je een bericht plaatsen wat geen bericht is, plaats deze dan op Markt Berichten, daar kun je bijna alles kwijt. Kortom reacties op jou berichten mogen de vissers daar plaatsen, nogmaals dank voor je leuke vangstbericht.

Laurens

dinsdag 4 september 2018

gevist aan de dijk van westcapelle.moeilijke visserij.constant met afgand water deverre lijn geheel gevuld met apenhaar.gebeet hierop.toe dichter bij gevist en tot mij eigen verbazing 2 botten gevangen.intotaal4 uur gevist 3uurvoor laag tot1uur.nooit eder daar gevist .was een mooie ervaring

visser uit sprang capelle

Vissenvangen of krabbenvoeren ? Thats the Question!

Gisteravond nog even met Henk naar de waterkant geweest om de aasjes van afgelopen weekeinde op te maken. We hadden geen hoge verwachtingen van de vangerij, we zouden immers dichtbij in de Oosterschelde vissen. Het was meer een kwestie van op milieuverantwoorde manier het aas opmaken. We visten van tegen zeven tot tegen tienen met opkomend water aan de zeedijk bij Zierikzee. In de aasbakken veel slikken en een beetje (plak)pieren. Beiden met twee hengels en verschillende onderlijnen. De vis kreeg nauwelijks kans, de krabben vielen er in grote getalle op, dusdanig dat binnen 5 minuten de haken leeg waren. Alleen met drijvertjes op de haaklijn kon het aas wat langer blijven liggen. De hele vangst bestond uit een miniplatje van 13 hele centimeter, die zich vergreep aan twee slikjes op een lange dwarrel met spiegeltjes en kralen. Het aas was sneller op dan gedacht dus waren we vroeger thuis dan gepland.

Zaterdag gaan we dr opnieuw tegenaan.

Vannacht vlissingen dobber 2 uurtjes gevist
5 zeebaars
1 dikke van 52 cm
2x40 cm
2 van 38 cm
Mooie sessie

Zeebaars

dinsdag 4 september 2018

Maandag avond vlissingen , 3 uur geprobeerd met pieren en zagers maar op een klein botje na niets gepakt. Ver of dichtbij maakte weinig uit. Vangsten vallen niet mee mijn buurman had de 0 de hele avond. Gelukkig nu geen vissersboten dus ook die laten het even afweten. Als ze wat langer wegblijven hebben we misschien kans ook wat te pakken. In de toekomst

Peter

ben nu 4x op de sluisjes dijk geweest maar het is triestig ook daar op 4x 2 tongetjes net aan de maat, ben er voorlopig klaar mee wachten op de schar en de weiting

ton

dinsdag 4 september 2018

Weer was het raak zondag weer 2 gepen waarvan deze op de foto 67 .cm. waar zijn die andere. Vissers gebleven ? Of heb ik geluk dat het nog zo zonnig is en warm in deze tijd van het jaar ? ....in ieder geval heb ik veel pezier beleeft aan het vissen

maandag 3 september 2018

Gisteren-avond gevist van 21.00-00.00 uur bij Breezand in Vrouwenpolder.
Gelukkig geen vuil aan de lijn; maar oh oh wat is er aan de hand met de visserij vanaf de kant??!! Met 2 hengels gevist en over de gehele avond slechts 1 zeebaarsje 20 cm en 1 botje 15cm gevangen. Waar zijn de grote botten en zeker de Tongen gebleven ?? Het wordt met het jaar slechter. Komt dat door de zandopspuiterij,waardoor de muien,waar de vis zat, verdwenen zijn.?? Ik zou dat wel eens willen weten of het strand bij Breezand is opgespoten. Het is al weer zo'n 3 tot 4 jaar geleden dat mijn vismaat en ik van die grote dikke botten vingen,en dan je dan dat gekletter in het water hoorde van die joekels die er aan hingen.

Hans Gebuis

1 september met 4 man tongvissen cadzand
triesstig
1 tong 4 zeebaarzen
waar is de tong gebleven daar
niet normaal

vangompel danny

maandag 3 september 2018

Zuidpier IJmuiden. Zondag. Best wel aardig wat vissers, maar ik heb maar vier baarsjes zien vangen. Nu kan ik natuurlijk niet alles zien, maar verder hoorde ik niets. Met schoon water en rustig weer pakte ik een nul score. En zaterdag... Een bootje op 600meter van de pier. Vol in de schar. Laat maar komen. En de wijting en gul erbij. Groetjes martijn nieuw vennep.

zondag 2 september 2018

Korte zondagmiddagvisserij
Zondagmiddag nog een korte hengelsessie gedaan aan een Schouws recreatiestrand. Gevist vanaf laagwater en een uurtje opkomend bij een vlak zeetje een noordenwind. Bij het optuigen tijdens de lage kentering kwam er nog een SUP'er langs suppen, die zich met de stroming onderdoor de Stormvloedkering liet suppen, een kwartiertje later deed hij het nog een keer in tegenovergestelde richting. Brrrrrrrrr wat een mafketel, heeft waarschijnlijk een hele goede sponsoring aan de KNRM. Eenmaal terug in de buurt van de ketting/boeienlijn werd hij er opgewacht door een bootje van de reddingsbrigade, die hebben waarschijnlijk nog wel een goed gesprek gevoerd!

De vreterij en de vangerij waren minimaal, slechts een agressief minibaarsje liet zich strikken aan een piertje. Tijdens mijn sessie was er veel beweging aan de oppervlakte, regelmatig kolken, plonzen en zo nu en dan een vinnetje boven water. Toch nog maar eens geprobeerd om daar een verenpaternoster door heen te trekken, maar dat gaf geen resultaat. Een keer een snoeiharde aanbeet, 10 meter lijn door de slip getrokken en een hengel die boog tot in het handvat en daarna NIKS meer. Gooide in mn veren tussen de vissen in dat explodeerde het water zo ongeveer, maar de vissen lieten zich niet vangen.

Na netto twee en een half uur vond ik het wel best, tijd om op te krassen.
Zaterdag doen we weer een Dreischorretje, eens kijken of we dan weer vis op de kant krijgen.

zondag 2 september 2018

Afgelopen weekend naar Baarland geweest. Met een collega ook nog een keer gaan vissen. Mede door het mooie weer, was het op het strandje best wel druk, dus maar eens proberen aan het haventje van Ellewoutsdijk. Gevist van half 2 tot half zes. Heerlijk weer, dus lekker gevist.Gelukkig niet veel troep, maar wel veel krabben. Dan de vangst : 6 Baarsjes, en een mooie bot. Leuk gevist, en toch nog wat gevangen De grootste baars was 36 cm. Gr Jan B.

Jan B

Hallo,

Vrijdagavond na het werk met een collega op avontuur geweest richting Rotterdams havengebied,ondanks dat we op de hoogte waren dat de vis aan het staken was,om een paar voor ons nieuwe stekken te gaan proberen.

Met een TomTom die geen update had genoten ,een aantal keren verkeerd gereden om uiteindelijk dan toch op de eerste plek te geraken.
De landtong aan de nieuwe waterweg.

Drie uur voor laag begonnen met gooien waarbij we hoopte de vaargeul te kunnen bereiken.
Zwaar ankerlood van 190/200 gram voorzien van loodlifters,met als onderlijn, een sterke JoJo lijn met flinke grote haken,voorzien van dikke zwarte pieren. Nu kan ik zelf een aardig stukje weg gooien,maar de vaargeul halen bleek een utopie.
Lood beef mooi liggen door het zware gewicht ,echter de actie die we zagen op de toppen was enkel toe te schrijven aan de krabben die t aas heerlijk op peuzelde, geen vis eruit getrokken.

Tegen 00.30 uur maar ingepakt en nieuwe stek gaan zoeken, per slot staan we in het Rotterdams havengebied , dus water voldoende om ons heen.
Plan was om naar de antarticaweg te rijden, waar we vroeger ook regelmatig stonden en altijd wel vis uithaalde. Na weer een aantal omleidingen daar aangekomen, bleek dat de kades volledig waren bezet met borden voorzien van de tekst: Verboden Toegang, eigen weg,niet betreden, bij onraad, etc etc. jammer!!

Dan maar naar de Colorado weg, ook dat is een vertrouwde stek voor ons. En ja ook hier geraakte we niet zomaar. Wegversperringen,omleidingen, we zaten er vol in, waarna we uiteindelijk besloten om eens rustig te kijken waar we nu stonden met de vistruck,toen we aangesproken werden door twee douane beambtes in hun dienstauto.. of we wel besefte dat we tegen het verkeer inreden en ook nog eens op een grote rotonde stil stonden...huh!?!?...serieus...rotonde?...euhhh niet gezien.

Nadat we de twee heren op de Brabantse gemoedelijke manier hadden uitgelegd hoe dit zo allemaal kwam, konden de heren er wel om lachen, en beaamde inderdaad dat er op steeds minder plekken in het gebied gevist mag worden, maar ze wisten nog wel een stek voor ons, of we ze dus wilde volgen.
Na een escorte van de douane ,bleek dat ze ons hadden gedropt bij de welbekende zeebaars put van Futureland. We bedankte de heren vriendelijk voor hun hulp en besloten er eens een kijkje te gaan nemen.

Ondertussen was het 03.30 en de viszin was ver over. Niet meer opgetuigd, enkel alles goed ingepakt en de reis naar Brabant kon weer beginnen. Na een omleiding via Roosendaal naar Tilburg begon de zon al weer stilletjes op te komen, en hadden we noppes vis!. Wel een ervaring rijker, een illusie armer , heerlijk geouwehoert samen en veel gelachen...dat is ook veel waard!.
Over een paar weken toch maar weer ouderwets strandvissen.

Een der Visketiers

zaterdag 1 september 2018

Vandaag (1 sept) overdag op maasvlaktestrand gestaan, helaas zonder vangst. Veel krabben die het aas eraf aten. Wel een super dag met een zonnetje. Jammer genoeg vinden sommige vissers het nodig om blikjes en een tuigje achter de laten op het strand, let hier even op aub dan houden we de natuur zoals hij is.

Joost

Beste zeevissers van de Maasvlakte.
Vandaag (zaterdag) een heerlijke dag op het strand.
Mooie visdag ook, jammer dat een aantal van jullie blikjes redbull en ander sportdrankjes gewoon laten liggen....
Voor nu hebben wij deze opgeruimd maar het zou wel heel fijn zijn als jullie je eigen rommel meenemen zodat het voor iedereen mooi blijft.

Thanks
Nic

zaterdag 1 september 2018

Hoewel je niemand meer op geep ziet vissen en ook. Geen vangst meldingen ziet ....heb ik zaterdag morgen toch nog 2 mooie gepen gevangen op de kop vande vissers haven in Yerseke 1terug gegooid en 1. Meegenomen. Om nieuw aas van te maken....wie weet met het mooiweer de komende week. Nog
Wel meer op geep vissen

Hallo,

Vrijdag met een collega een dag verlof genomen en aan Neeltje Jans gevist. Gezien de vangstberichten waren de verwachtingen niet al te hoog...soms kan het ook wel eens meezitten zou blijken. Gestart een uur voor laagtij, en de eerste 2 uren gebeurde er niets. Ikzelf overgeschakeld op mijn geliefkoosde visserij met verenpaternoster en dropshot met rubber-visjes. De kunstaasvisserij leverde instant resultaat op, er was een zeer grote school mini-pollakjes aktief. Halverwege opkomende tij kregen we 2 zware aanbeten die we niet konden verzilveren... een voorbode voor een spektakel-sessie. Een uur later kregen we meerdere van die zware aanbeten, op dat moment had ik me suf gevist op die mini-pollakjes (slechts 1 maatse pollak kunnen strikken). Mijn collega startte met 2 mooie gladde haaien kort na elkaar.
Die haaitjes zaten vrij lokaal, mijn collega kreeg 9 van die mega-aanbeten... ikzelf slechts 2. Uiteindelijk konden we 4 haaitjes landen; de geringste fout werd zonder pardon afgestraft: 50/00 jo/jo lijn werd 7 keer zonder pardon stuk getrokken. Uiteindelijk werd het een dag met een gouden randje: 4 haaitjes, 2 noorzeekrabben, 2 bolkjes en een 30-tal pollakjes. Netto-resultaat: 1 maatse pollak mee voor consumptie.

Greetz,

Tim

zaterdag 1 september 2018

Gisterenavond nog eens gaan pier vissen, we waren er met een zestal aanwezig. Maar de vangst was 0.0 . Geen enkele visser kon maar iets op het droge brengen. Is dit algemene trend aan het worden ?

kevin demeyere

Welkom in de nieuwe maand, er zijn nog geen berichten binnen gekomen.

----

Hoe voeg ik nu 1 of meerdere foto's toe aan mijn bericht ?

Stap-1 - Typ uw naam

Stap-2 - Selecteer of het een "boot" of "kant" vangstbericht is.

Stap-3 - Klik op "Voeg bestand toe"

Stap-4 - Zoek op uw pc de plaats waar deze foto's staan

Stap-5 - Selecteer ALLE foto's die je wilt bijvoegen (in 1x alle foto's)

Stap-6 - U voegt dus meerdere foto's in 1x toe.

Stap-7 - Pas als u ALLE foto's heeft geselecteerd op uw pc, klikt u op toevoegen.

Stap-8 - Geen zorgen, u ziet geen toegevoegde foto's geen zorgen ze staan er wel in.

Stap-9 - Typ uw bericht, geef na elke alinea 1 enter.

Stap-10 - voer het getal 5 in

Stap-11 - Klik op "Vangstbericht plaatsen"

Veel succes en als er vragen zijn, mail me gerust: info@zeevisland.com