Kant vangstberichten
Scheveningse scharren
Afgelopen vrijdag had ik op basis van de vangstberichten van de afgelopen periode nauwelijks verwachtingen, maar tussen 1,5 uur voor en 1,5 uur na HW haalden we tot onze grote verrassing op Scheveningen met 3 hengels toch 25 scharren, 4 botten en een gulletje op. Zeker 20 van de scharren waren maats, waarvan 10 richting de 30 cm gingen.
Jan
Mager
Gisteren, zondagchtend 23 april, paar uurtjes gevist van de stranden in Domburg rond laag water. Geen enkele vorm van branding en wind strak in de rug. De vis zat ver weg en was rond laag water nog te bereiken. Resultaat: 1 aardige zeebaars van 38 cm, 3 maatse botten en twee kleintjes. De wedstrijd van de dag ervoor op dezelfde stranden gaven volgens mij hetzelfde beeld, alleen zat de bot veel dichter op de kant.
Marten
Tweede Dreischorretje
Zaterdagmorgen deden we onze tweede clubwedstrijd uit een rijtje van acht. Plaats van handeling was het strand van Westerschouwen rond laagwater. Gezien de graaicultuur bij ons plaatselijke parkeerbeheer hadden we aan carpoolplanning gedaan en reden we met de twee vistaxi’s met parkeerontheffing tot aan de visstek. Zes deelnemers aan de start, die om negen uur met wisselende kunstjes aan de gang gingen. Ik probeerde zelf afwisselend met peuterstok en lange lat op verschillende afstanden met pieren, witjes en slikken. Bij mezelf bleef de wedstrijkaart leeg. Frits en Wim kwamen wel van de nul af, respectievelijk met een schar van 21 en 20 cm. Schrale troost is dat we het dubbele aantal vissen hadden tov onze eerste wedstrijd, maar een vetpot was het zeker niet. Onze volgende wordt tweede week mei, kijken of dr dan al geep is?
Niek Romijn HSV Dreischor
Niek
1ste poging op zeebaars
Zondagmorgen gevist van 8h30 tot 13h laagwater was om 10h45
Geen enkele beet gezien ook bij de 2 andere vissers die iets verder stonden.
Aas werd zeer snel opgegeten , volgende keer beter
Wenduine
Reactie Roy Zurich
Hoi Roy,
Jammer van de slechte vangst, volgens mij heb je rondom hoogwater gevist. Mijn ervaring door de jaren heen is dat de beste vangstperiode ca. 1,5 uur na laag water tot ca. 1,5 uur voor hoogwater is. Zou het zeker nog eens proberen tussen deze tijden.
Jan út Fryslân
Zurich 22-4-23
Niet best. Van 11.00 in de zon tot net voor de regen 14.30 aan de waterkant gezeten. 4x beet ( 1 te kleine bot en 1 grote bot aan de kant gehaald). Er stond nog meer mede vis collega’s en zo te zien was het bij hun ook geen vetpot.
Roy
Westkapelle
Gisteren met vismaat Steve een sessie gaan vissen aan het einde van de Westkapellese dijk.
Zou de zeebaars er al zijn? Het antwoord: Een voorzichtige ja, maar de grote kleppers blijkbaar nog niet…
Maat Steve had er 4 waarvan de grootste net maats was. Allen op grote afstand, je moest over de de geul en de achterliggende bank kunnen werpen want door het op het moment van laag water (22u) aanwezige geul was door het stevige weer niet te waden.
Ik geraakte blijkbaar net niet ver genoeg want bij mij bleef het bij 3 grote en een kleine bot.
Laat de zomervis maar komen! Vis ze!
Rikske Vis
Zurich 21-4-23
Vanochtend even wezen vissen bij Zurich, 1,5u voor hoogwater tot 1u na. Ik was wat experimentele aassoorten aan het testen, dit resulteerde in twee grote botten.
Joost
zoutelande
Zo woensdag was het de beurt aan mijn kant om te gaan
vissen met me broer omdat die vorige week goed had gevangen
dus eerst rond half vijf de pieren gehaald van goede kwaliteit
en dan na ons plek aan gekomen hadden we plek en alles
klaar gezet om de dijk over te gaan weer een aanslag op je benen
maar gelukkig kwamen we op bestemming met af gaand
water eerst maar 1 hengel klaar gezet want bij een was er een oog kapot
dat kan gebeuren maar die word gemaakt dus met stroming van links na
rechts ging wel tot 19.45 ophalen en jawel een schar hij is binnen
maar vlak er na ook een bot dus maar later tot laag water kreeg hij
veel beet en haalde meer uit dan ik eerst was het een onderlijn vast bij hem
klei rand weg later weer een eraf knak dus met 6-5 voor hem ik zij jij win vanavond
maar dat mocht niet baten want voor dat we na huis gaan tegen een uur 11 trok
ik de stand gelijk dus stand 6 schar voor de pan en me broer had 1 bot
en 5 scharren ik was in me nopjes dat ik lang geleden ik op het strand heeft
gestaan zo nu alles schoonmaken en maken gr jan—nico.
jan
16-04 Landtong Rozenburg & amazonehaven
Afgelopen zondag wezen vissen met twee hengels, startende op de landtong Rozenburg voor de kering.
ongeveer 1,5 uur gezeten en in die tijd 2 (mega) grondels en 2 kleine zeebaars gevangen (allebei rond de 20 cm)
Daarna verhuist naar de amazonehaven en daar ook nog een goed uur gevist en nog 4 scharren gevangen waarvan ik er 2 het waard vond om mee te nemen.
We vangen dus nog wel vis, maar het houdt niet over…. ik kan niet wachten tot de grotere zeebaarzen er weer zijn en ik mijzelf daar weer op kan richten 🙂 de wintervisserij vanaf de kant is niet meer te vergelijken met december en januari.
Sedat







