Kant vangstberichten
heel flauwe vangsten
dag, maandag 7 nov gevist te middelkerke,
enkele botjes en 2 kleine zeebaarsjes,
heel slechte vangsten dit najaar
danny
bot vangen
dinsdag 8 november weer gevist. dit keer vanwege de harde wind uitgeweken naar de zoutfabriek bij roptazijl. begonnen in het donker zon 2,5 uur voor hoogwater tot een dik uur na hoogwater. de vangst viel tegen slechts 9 botten en botjes gevist met zeepieren. volgende keer toch naar weer naar de dijk tussen zurich en harlingen.
appie
Westkapelle stalen vuurtorentje
Zaterdag gevist bij het.stalen vuurtorentje van 8 tot 15.00 . Vangst 3 scharretjes 1 scholletje 1 zeebaars van 35 cm .
Erik Meulmeester
Plastic
Nog even terugkomend op zaterdagavond, heb een emmer vol plastic mee naar huis genomen. Vond het schokkend te zien, hoeveel plastic ik opviste, maar ook hoeveel stukken in het water dreven. Het was weliswaar aanlandige harde wind, maar zoveel plastic vind ik oprecht triest.
Marten
Harde wind
Vanavond (zaterdag) gevist rond laag water vanaf half vijf tot half negen. Harde wind recht op het strand en af en toe een spatje regen. Mocht de pret niet drukken. Zo’n 25 scharren en 5 wijtingen gevangen, veelal klein, maar ook een mooi aantal maatse scharren. Was niet druk aan het strand, slechts een paar vissers en een enkele wandelaar. Al met al toch een mooie avond.
Marten
Even een off-day
Vanmiddag nog een Dreischor wedstrijdje gedaan. Deze keer een dijkversie in de Oosterschelde naast de Zeelandbrug aan de Colijnsplaatse kant. Gevist van iets voor twaalf tot iets voor drie. Gelijk in het begin kwamen er al visjes bij Henk, Dirk en Adrie. Wim volgde een paar worpen later. Kleine baarsjes, botjes en scharretjes kwamen op de meetlat. Bij Wim was er ook nog een bot van 30 bij. En bij mezelf? Alleen krabben en zeesterren vangen aangevuld met vastzittten, materiaalverlies en een dikke NUL als eindresultaat.
Uitslag was dan ook:
1e Henk 5 platvissen en 115 cm
2e Wim 2 platvissen en 52 cm
3e Dirk 2 baarsjes 31 cm
4e Adrie 1 baarsje 16 cm
5e Niek 0 vissen
De mannen van de Noordbevelandse stonden een kilometer verderop en ook daar kwam de winnaar maar tot 5 visjes.
Volgende keer beter
Niek Romijn HSV Dreischor
Niek
Scharren
Ze zijn er nog
Op onze vaste stek aan de Westerschelde de dobber in het water gegooid, grote steekzager eronder en hopen dat er nog zeebaars is. Na twee keer inwerpen al hopeloos vast, alles kwijt, dan zakt de moed je in de schoenen. Na twee uur vissen waarin er niks gebeurde viel het woord koffie. Maar gelijkertijd knalde de dobber naar beneden en kwam er een mooie ‘50 er boven water. De koffie smaakte daarna prima en toen de stroming er weer in kwam begonnen we weer vol goede moed. En er volgenden nog twee dikke ‘50ers zodat we een prachtige visdag hadden. Ze zijn er nog en dat betekent dat we nog niet ophouden!
Rene
Maasluis
Zo goede dag voor me eerst na ziekenhuis vroeg dus wat later na de waterkant met af en toe file onder weg maar we kwamen er wel aan met hoog water geen kip te zien niemand dus maar alleen vissen eerst met 1 hengel later met 2 onderlijnen verspeeld door een breuk weer bij maken met veren die gaan de laaste keer goed mee herhaling vatbaar half 12 tot 16.30 vangste waren beter dan de vorige keer nu dubbel en trippel erbij deze gingen allemaal terug nog te klein wijting 22 stuks en 1 steenbol dus optijd gestopt met veel wind en regen en onderweg veel files laat thuis om nu mijn verslag te maken afzender jan.
Jan







