Penn Nappstraumen Festival dag 1

Hallo allemaal,

Penn Festival dag 1

Vandaag de eerste dag vh Penn Nappstraumen Festival mei. Vanmorgen om 06:00 kwam de laatste bagage aan, ieder later dan gehoopt, maar nog ruim voor we gingen vissen, dus iedereen had alle bagage voor we gingen vissen.

De zon scheen, blauwe hemel en weinig wind, dat beloofde veel goed en dat werd het ook een echte topdag, volgens Johan van Fauna Hengelsport Raamsdonksveer, die voor het eerst in Noorwegen is om te vissen. Iedereen volg spanning, adrenaline en hoop op de boot en met de 23.5ft 150pk visboot op naar “De zuid” omdat de wind in de noord nog iets teveel was.

We hebben een hele gezellige groep met vissers uit België en Nederland, ervaren vissers, beginners en heren die voor het eerst in Noorwegen zijn om te vissen, allemaal helpen we elkaar en daar draait het om tijdens onze Festivals. We zijn met 30 vissers die allemaal heel veel zin hebben om te vissen.

In de zuid moesten we de vis even zoeken, maar we hadden hem al snel gevonden, wat gulletjes en leuke koolvissen, langzaam werden de vissen groter. Bij ons aan boord meer dan 75 vissen waarvan de grootste vissen rond de 90cm waren. John ving een kabeljauw van 15kg en Ben kreeg de aanbeet van zijn leven.

Ben is voor het eerst in Noorwegen om te vissen en ving vandaag zijn droomvis na 2,5u vissen in Noorwegen, een heilbot van 155cm, gefeliciteerd Ben ! Na een dril van meer dan een uur wist Ben met behulp vd visgids Gustav, die hem kwam assisteren, de vis veilig naast de boot onthaken, na de nodige foto’s werd de vis, die niet uit het water is gehaald, weer vrij laten.

Na 14:00 trok de wind aan en gingen we vd zuid naar de Noord en konden we daar nog vissen, onze Belgische gasten vingen daar een flink bak kabeljauw.

Kort een zeer geslaagde eerste dag voor het Penn Nappstraumen Festival. Wil je ook eens mee, meld je dan snel aan want voor 205 zijn er al aardig wat huisjes geboekt. Droom je al jaren van zo’n visreis en komt het er maar niet van of heb je geen ervaring, dan is zo’n Festival ideaal voor jullie.

Morgen gaan we naar de noord, open zee, een kleine 10 minuten voor we op open zee zijn en een kleine 25/30 min. Voor de beste stek voor morgen, we gaan daar vissen op de grotere koolvissen, heilbotten en kabeljauwen.