Penn Nappstraumen Festival dag 4

Hallo allemaal,

Vandaag volle zon, gladde zee, geen wind en geen stroming, wat blijft er dan over ? Een verbrand hoofd en een kleurtje alsof je naar Hawaï bent geweest, sommige heren hebben thuis iets uit te leggen als ze bruin uit Noorwegen komen.

Omdat er vandaag weinig stroming stond, was het een taaie visserij, we hebben allemaal ons visje gevangen, de kisten zijn bijna gevuld, genoeg vis voor de koelboxen, veel soorten en ook nog een paar mooie metervissen. Ook zijn er weer een paar mooie heilbotten gevangen.
Vandaag zijn we heel ver geweest (1u varen) op stekken waar je normaal niet kan komen ivm de wind of golven, maar helaas de vis was niet actief aan het jagen. De dieptemeter/visvinder gaf echt heel veel vis aan, maar bijten op zondag hadden ze geen zin in.

Op de terugreis kwamen we een groep Orka’s tegen, moeder, vader en de kids, prachtig om te zien. Zelf hadden we ook nog 2x een heilbot die een gevangen vis volgde tot aan de boot en de andere die volgde een Berkley Sandeel. Omdat we geen drift hadden en volle zon, konden we enorm diep kijken in dit kraakheldere water. Als je dan bij het ophalen van een kabeljauw en een stad een heilbot ziet volgen, kijk je wel even raar, prachtig om te zien hoe nieuwsgierig die heilbotten zijn.

Ondanks te weinig stroming, zijn er toch 4 heilbotten gevangen, dikke koolvissen, leuke kabeljauw en mooie pollak, veel vissen rond de meter en soms er overheen en verder een hele leuke gezellige dag. We hebben een hele leuke gezellige groep, geen klachten, allemaal tevreden en een hele goede sfeer, dus niets te klagen.

Er ontstaan vriendschappen, er wordt veel gelachen, af en toe een biertje en vooral gezellig een week met elkaar vissen, daar gaat het om bij zo’n groepsreis/Festival. Ieder heeft zijn eigen huisje met zijn eigen boot en is vrij om te vissen waar en wanneer ie wil en nee de organisatie (wij dus) slapen niet bij onze gasten in het huisje, we hebben ons eigen huisje en nee we vissen ook niet bij de groepen aan boord, we hebben onze eigen boot en de visgids gaat 1 dag gratis met de groep op pad, zo heeft ieder zijn eigen privacy.

John van Fauna Hengelsport heeft een droomweek en loopt de hele dag met een glimlach van oor tot oor en wil alles leren om zo zijn klanten in de winkel nog beter van dienst te zijn, hij denkt er zelfs al aan om een Fauna Noorwegen Festival op te zetten.

Wat ook nog leuk is om nog even extra te melden, vandaag zijn Linda en ik (Raffie) 24 jaar getrouwd en hebben Cordes Travel deze maand ook nog eens 20 jaar.

Morgen een nieuwe dag met nieuwe kansen…… en helaas het einde van deze visreis komt in zicht. Voor veel groepen weer een jaar of langer wachten, wij zijn hier 19 juni weer, dan oa met Willy en Maurits.