Vissen vanaf het Noordwijkse strand.

De steigertjes van de Leidse vaart ( binnen water) zijn weer ingewisseld voor het machtige Noordwijkse strand wat betreft vis locatie. Om badgasten mis te peilen besloot ik om afgelopen nacht deze strand vis sessie samen met mijn vrouw in het donker te gaan vissen.
Op het strand aangekomen liepen we nog een kwartier naar de vis stee toe die ik overdag had uitgekozen. Om 21.15 uur kwamen we op de vis stee , de laatste kite surfer was net de zee aan het verlaten ( er stond een krachtige wind vanuit het westen) het strand was voor ons! Bedoeling was deze avond vis te vangen en……. vallende sterren te zien!……. beide lukten.
Rond 21.30 uur was ik met de eerste hengel aan het vissen. De specilight 20w led ( brand duur 3 en een half uur) deed haar werk goed en scheen l fel op de top van de hengel. Nadat de 2e hengel was ingegooid aten we samen Chinese tomaten soep, een lekkernij die altijd wordt meegenomen op een nacht vis sessie vanaf het Noordwijkse strand. We visten van 21.30 uur tot 00.30 uur . Door mij werd gevist en mijn vrouw scheen bij met de lamp, perfect. Er werden 5 botten gevangen waarvan de grootste 31 cm was (foto).
Ook zagen we ieder in deze nacht een vallende ster , we mochten beiden een wens doen. 4 botten werden gevangen met lange wapper lijnen en 1 met de afhouders, deze laatste gebruikte ik voor eventuele tong, die er deze nacht op onze stee niet waren. Na afloop van het vissen dronken we nog een colaatje en wandelde over het donkere strand weer terug naar de afrit. Daar aangekomen stopte de lamp ermee, precies op tijd!!