Vissen vanaf het Noordwijkse strand.

Niet altijd gaat een vissessie over rozen, voor ons ( samen met m’n vrouw) gisteren avond niet! Vol bepakt fietsten we door de duinen , ik met de blauwe viskoffer in de voorbak van de fiets en de hengels en steunen in m’n hand. Halverwege het fietspad een geluid…..tik tik tik tik……pssssttttttttttttttt……..een lekke band, lekker dan. Ondanks de lekke band werd er door gefietst naar de strand afrit met af er toe een weg slippende achterband.
Aangekomen op het machtige strand had ik een visstee uitgekozen vlak naast een mui, succes verzekerd zou je zeggen. Na het klaarmaken van de hengels kwam ik tot de conclusie dat er iets vergeten was………en wel de pieren ( nog nooit voor gekomen) . Mijn vrouw wilde de pieren wel thuis gaan halen, ondertussen keek ik naar mesheften voor natuurlijk aas maar ze waren allemaal leeg. Na het arriveren van de pieren kon er toch gevist worden vanaf het Noordwijkse strand.
In het begin van de vissessie werd ik totaal verrast door de aanwezigheid van het stugge klitwier ( apen haar) hier was niet op gerekend. Na iedere indraai was het lijnen plukken , geen prettig karweitje. Besloten werd verder weg van de mui te gaan vissen en na twee keer verkassen kon eindelijk rustig gevist worden (foto). Het klitwier was nog wel aanwezig maar nu nog maar in kleine hoeveel heden.
We begonnen met vissen om 20.00 uur en om 21.15 uur zetten we de lamp aan. Om 22.00 uur werd het eerste botje (20 cm) gevangen , mijn vrouw zag het beestje als eerste in het lichtschijnsel van de lamp. Met de laatste indraai (22.30 uur) werd nog een mooie bot van 33 cm gevangen ( foto). Het was inmiddels begonnen met regenen en we stopten met het vissen. In de regen liepen we met de fietsen in de handen naar huis. Onderweg zag mijn vrouw in het lichtschijnsel van de lamp padden en slakken over het fietspad kruipen door de donkere duinen. Kletsnat kwamen we thuis aan!!