Waarde

Gisteren, woensdag 10 juni, eindelijk weer eens kunnen gaan vissen met mijn vismaat Nico Machielse. Het was een half jaar geleden dat we samen waren gaan vissen en dus vertrokken we met goede moed richting de waterkant. We kozen allebei voor onze vertrouwde stek bij Waarde, hier hebben we altijd wel een visje gevangen maar eerst gingen we zoals al jaren voor perfect zeeaas naar fam. v. Dixhoorn in Yerseke.
Omstreeks 15.15 uur waren we bij de waterkant, we waren de enigste vissers, een matig windje uit het westen, wat bewolkt en het water was zo glad als een biljartlaken.
Om 16.15 uur mocht ik mijn eerste vis(je) vangen, een platvisje van 15 cm, direct retour natuurlijk maar de 0 was weg. Na een half uurtje wederom een platvisje en Nico mocht zijn eerste tongetje vangen rond de klok van 17.30 uur.
Rond de klok van 18.30 uur kregen we nog onverwachts bezoek van een zeehond op slechts 30 meter van ons. Nadat hij ons had bekeken vond tie het maar beter om door te zwemmen.
Om een lang verhaal kort te houden, de eindstand was: Nico 2 tongetjes en 2 platvisjes, ikzelf een tongetje van 24 cm, een paling van 33 cm en 4 platvisjes.
Alles was helaas nog onder de maat en is dus retour gegaan, wellicht dat de grotere zomervissen gauw van zich laten horen.
Al met al hadden we toch allebei een leuke visdag gehad.