Bootvangsten

Oosterschelde geeft zich weer prijs

Vandaag nog eens een bootje gehuurd bij Fam. Dixhoorn. Na altijd de gezellige babbel in de ochtend en de overhandiging van het goed verzorgde aas, konden we gaan varen. Nelleke vertelde ons om naar de O14 te gaan omdat dit afgelopen dagen niet tegen viel. Die keuze hebben we dan ook gemaakt. Daar aangekomen hadden juist het tij wissel. Na ongeveer 1,5h vissen stond het afgaande tij er goed in en de beten bleven dan ook niet lang uit. Heel de dag zijn we hier blijven liggen. De vangst was bijzonder goed. We hebben in totaal daar 114 vissen gevangen met 4 man. Dit ging over 40-tal maatse (23cm in Belgie) en de rest ondermaatse scharren, 2 maatse botten en dan de prijsvis was een maatse zeebaars van 48cm en 1 ondermaatse die vrolijk terug zwemt. Dus hier zijn de eerste zeebaarsen ook gearriveerd. Weeral een geslaagde dag op de Oosterschelde.

Zaterdag Oosterschelde

Afgelopen zaterdag weer wezen vissen met een boot van Dixhoorn
Altijd weer gezellig ontvangst van
Nelleke en vader ook nog even gesproken 7.15 uur uitgevaren met. De zeemeermin
richting de SaS.2 met Wesley
Jeff .Marco En Ger
Top dag met weinig wind en goede vangsten
50 maatse Scharren meegenomen klein spul teruggezet
Op naar de volgende vis dag
Gr Leo Setz

Bootvissen bij Boei 0 14

Nadat het weer een jaar geleden was hadden we weer eens zin om met het bootje van dixhoorn te gaan vissen. Dus eerst het aas en de boot besteld op tijd maar dat was geen punt zei Nelleke. Omdat die het nu gaat doen en de Moeder en Pa het wat rustig kan doen. Jan kwam mij ophalen thuis de spullen er in de auto en op weg naar Yerseke toe dan. Vlakbij Yerseke kwamen in de file te staan en dat duurde zowat 7 min. Voor me vis Johan Frijters moest daar 15 min stil staan maar uiteindelijk kwam hij ook naar ons toe. Eerst hadden zoals gewoonlijk wat wij altijd doen buiten het geld uitgelegd voor de boot . En daarna na binnen gegaan in het huis van Nelleke om het aas ook te gaan betalen dan. Wij kregen ook het advies om naar Colijnsplaat te gaan omdat er daar toch goede vangstberichten vanaf komen.
Maar toen wij na een omweg moesten we omrijden bij de haven ook aan het werken waren, En dat we de spullenuit moesten laden en de auto ergens anders moesten plaatsen dan.Wij hadden de Boot de Orca waar we dikwijls mee weg gaan en toen alles op de boot lag zijn we vertrokken. Met goed overleg met ze drieen wilde we niet ver gaan varen en werdt het uiteindelijk
boei 0 14. Bij aankomst was eerst goed zoeken op de juiste diepte van 20 meter en we toen vonden. En het anker te water en gingen de onderlijnen richting het zilte nat toe en wachten of het wat ging worden daan. Want normaal gaan wij zowat in de eerste week van mei pas weg, En nu wilde we het wat vroeger proberen dan. Welnu na 5 min kreeg Johan beet en er zat een mooie Schar er aan en ging het los bij Hem. Niet normaal dikwijls met twee tegenlijk en een paar keer met driestuks. Wat wij ook probeerde het wilde niet lukken en toen ik nadat ik verschillende onderlijnen er aan deed kreeg ik van Hem ook een dezelfde onderlijn en je geloof het niet ging ik ook vis vangen. Ook met drie of twee stuks tegenlijk Jan had uiteindelijk ook vis gevangen maar ging niet zo denderend. Wij visten met twee uurtjes afgaand water en toen Johan zei met opkomend zal het wel een stuk beter gaan en kreeg hij ook nog gelijk toen. Maar na zo drie uurtjes kwam er zoveel wier en rotzooi vanaf de bodem met ophalen onderlijn was het niet meer te doen. En met overleg om wat ergens anders te gaan proberen. Maar ging het niet worden kregen pech met het touw om het anker op te halen. Maar uiteindelijk lukte het en besloten om maar te gaan stoppen na een zeer leuke dag zon weinig wind en plezier onder mekaar. De eindstand was Jan had twee Botten en drie Scharren waar eentje een vuile was en terug gezet. Nico had 7 Scharren terug gezet en 15 Scharren mee genomen en Johan was deze keer niet te stoppen en had er 6 scharren terug gezet en 26 Scharren mee genomen. Bij het terug rijden naar huis stonden we wat langer in de file maar uiteindelijk kwamen we nog op tijd thuis. Groetjes Nico, Johan en Jan.

yerseke

we hadden afgesproken om nu met de boot te gaan onder weg was net druk file
maar we kwamen op tijd bij nelleke het voer te bestellen
nu was de reis boei 14
aan gekomen was het wel stroming maar tot de middag vingen we vis een die was ziek terug
en ook een scharretje ik had 5 stuks nico had ook vis maar de winnaar was johan deze dag me toestel was niet goed want ik moet hem opnieuw weer opladen maar dat komt later wel we zijn optijd gestopt in verband met de file terug
maar er komen nog meer dagen voor ons veelplezier gr johan en nico jan

Viskoorts

Na weken alle vangst berichten voorbij zien komen met foto’s en teksten besloten om maandag 13-4 te vissen.Weer was goed geen wind en droog ,Vlissingen daar moesten we naar toe.Alleen de Vlaketunnel is afgesloten richting Vlissingen dus maar weer wat eerder vertrokken.Aangekomen in Vlissingen getrailerd en nog wat info proberen te winnen bij chartervisser maar werden niet veel wijzer.Door de sluis en naar de hompels gevaren laatste uren opkomend gevist ,daar alleen schar gevangen.Keren van tij anker eruit en naar spijkerplaat (tip van boy kotter).Daar bijna alleen wijting gevangen niet allemaal maatse vis maar je bent lekker bezig.Daar de dag volgemaakt en een mooie 100tal vissen meegenomen.mooie dag geweest Tot de volgende .

Dagje Westerschelde

Omdat het vandaag prachtig weer was wilden we graag een daagje de hengels uitgooien. Schipper Boy van Nautilus charters bracht ons vanuit Vlissingen op een topplekje. Het hele aas-pallet stond al uitgestald op het dek. Vanaf het moment van ankeren gelijk vis. Nog leuke wijting afgewisseld met mooie scharren. Regelmatig doubletten. Met een heerlijk zonnetje een broodje ei met spek en rond de middag een broodje hamburger was het goed vertoeven op het water. Rond een uur of half drie weer richting de haven gevaren. We hadden alledrie rond de 60 vissen en de stroming werd teveel door het springtij. Maar goed is goed en dat was het vandaag. Top visdaagje gehad en met een verkleurde kop weer naar huis. Ik steek gelijk wat minder af tegen mijn vismaten😀

Vrij opstap plaatsen beschikbaar.

‼️Vrije opstapdagen week 12‼️

De volgende dagen zijn weer beschikbaar voor opstappers ,ankervissen uit vlissingen

Dinsdag 17 maart
Vrijdag 20 maart
Zaterdag 21 maart
Zondag 22 maart

Er word aas,eten,drinken en eventueel hengelmatriaal door ons verzorgt

Afvaart om 07:30 stationsplein in vlissingen

Er word gevist op wijting en schar

Boeken kan via:

+31623737780

Goede vangsten aan westerschelde

Gisteren dagje gevist. Begonnen ergens rond de spijkerplaat. Begon wat rustig maar daarna kwamen de wijtingen en scharren Met meerdere te gelijk. Ook nog een schelvis aan boord gehad. Was een top dag met veel vis en gezellige mensen. Gr team nautilus.

Veel vis

Gisteren weg geweest met de nautilus goed vis schar en wijting plus een zeebaars 44 cm lang

Terschelling

Vrijdag 6 maart zijn we wezen wrakvissen op een kleine 20 mijl uit de kust. 27 mooie gullen mee genomen, verder wat kleine gullen en een paar steenbokken.

Scroll naar boven