Kant vangstberichten

Klaar mee

26 mei 2023

Vandaag op de Noordpier geweest dit x vroeg uit de veren. De windrichting was niet echt gunstig dus me vismaat en ik hadden besloten om op de kop van de pier te gaan vissen. Gelukkig was er nog bijna niemand dus vol goede moed aan de gang. Er had wel iemand ’s nachts gevist want er lagen nog wat kadavers van gul. Eerste hengel lag er nog niet koud in of een dikke aanbeet vond plaats. Hoppa riep ik nog nou hoppa werd vloeken want ja vast onder de stenen en wat er nog meer ligt. Balen echt alles gedaan gewacht of de vis nog ging zwemmen enz.enz. Nee niet los te krijgen. Nou hengel weer opnieuw opgetuigd en u gelooft het niet zelfde ritueel weer vast. Nu was het echt geen hoppa maar vloeken want daar kan ik enorm gefrustreerd van raken. Ook weer niet los te krijgen. Derde x scheepsrecht jawel hoor ook de derde inworp het zelfde ritueel. De stroming was ook best hevig maar het is te gek voor woorden dat je elke x vast zit. Ja ik vis ook nog met betonlood met breeklijn. Daar ligt het ook niet aan. Links of rechts ingooien maakte ook niet uit. We hebben het nog 3 uurtjes vol gehouden maar elke binnen draai vis of geen vis vast zitten zwaar teleurstellend. Kostte dit x ruim 40 betonloodjes. Belachelijk daarom ook besloten niet meer op de kop te gaan zitten. Kom al tig jaar op de Noordpier maar zo erg als nu nog nooit meegemaakt. Was trouwens wel mooi om te zien dat er een aantal collega’s vissers op de zeebaars. Een schooltje zeebaars hadden gevonden prachtig de 1 na de ander werd gevangen en weer geretourneerd in het water. Goede vangst allemaal.

paul

Zeebaars 60cm

24 mei 2023

Vandaag van 9.30 uur tot 16.00 gevist op de Noordpier, vlak voor de kop. Noordwesten wind drie a vier. Hoogwater was om 7.30 uur. Om 11.00 uur een gulletje van 35cm op een driehaaksflapper met zagers. Die zit weer op zwemles. Om 13.00 uur maar even verkast vanwege de verveling. Om 14.00 uur nam een vriendelijke visser met snor mijn stek over. Met spinhengeltje van drie meter en een (zo in de VS geheten) Carolina-rig (swivel, kraaltje, meter lijn, schuifloodje van 60 gram, kraaltje, swivel, 80cm lijn met circlehook maat 2 (ik hoop dat ik het goed omschrijf…). Trosje zagers aan de haak en dan een beetje binnenslepen met tussenpozen. Binnen 10 minuten na zijn aankomst een knoepert van een zeebaars van 60cm!!!! Het bleek een heuse panvisser want hij ging daarna trots naar huis😎.
Dat gaf de burger weer een beetje moed. Om 15.30 had ik zelf eindelijk op een jojo een zeebaars van 40cm. Erg leuk, maar nét niet maats, dus die hoop ik volgend jaar weer te vangen.
Résumé: vangst was slecht. Collegavissers vingen ook bijna niets. Ondertussen ook nog met shads in de weer geweest, maar kansloos. Maar de panvisser met de snor was de held van de dag!
Het weer was echter heerlijk; volle zon en zo’n 15 graden. Al met al een fijne dag dus!

JF Willemsen

Ouwerkerk

24 mei 2023

Zovan had ik zin om nog 1x te gaan vissen bij ouwerkerk aan gekomen was het aan het zakken dus lekker af en toe de wind verkeerd maar dus gaan proberen ik dacht na 10min wat doet me dobber raar maar ja hoor er zat een geep aan van 55cm dit gaf de burger moed maar dit viel later tegen ik ben na de middag gestopt vuil water en veel slierten overal dus weer een bij schrijven gr jan

Jan

moeizame, moeilijke, taaie visserij aan Neeltje Jans

22 mei 2023

Hallo,
Zondag aan Neeltje Jans gevist. Mooi weer met noordelijke wind, maar mijn verwachtingen waren zeer miniem ingesteld. Gestart een half uur voor laagtij en uiteindelijk doorgevist tot 1 uur na hoogtij…lange visdag dus. Vrij snel een aanbeetje van een steenbolk, maar die bleef ni hangen. Tijdens de eerste vloedstroom overgeschakeld op drop-shot visserij met redgills en deltavisjes in de hoop op een school pollak. Een tiental worpen later wist ik dat het alweer verloren moeite zou zijn. Een tweetal uren stevig in de weer geweest met die drop-shot montages in de verre stroming zonder enige respons. Terug klassiek met pieren en zagers op de bodem dan maar. En het bleef doods, zeer doods. Na twee uren zonder teken van leven kreeg ik een rare aanbeet. Na stevig opdraai-werk kwam er een kreeft zonder scharen boven water. Daarna wederom lange tijd doodse stilte. Vlak voor hoogtij kwam er dan een ondermaats gulletje boven water. Nog even de kering van de tij doorgevist en op de allerlaatste draai had ik een doublet gulletjes van 40cm.
Ook nu weer zeer weinig leven in de brouwerij. Geen enkel teken van geep of andere roofvis gezien, kortom zeer triestige bedoening op’t moment.

Greetz,

Tim

Tussen de badgasten

21 mei 2023

Een lang weekeinde met 4 dagen, dan kan er gevist worden, dacht ik. Maar de eerste dagen gingen voorbij aan ander zaken. Toch nog een momentje gevonden om naar de waterkant te gaan, in dit geval naar het strand bij de oude damaanzet. Henk en Willem hadden de wekker wat vroeger gezet, dus die waren al een poosje aan de gang toen ik aankwam. Er was vollop zon maar ook een flinke koude noordenwind. Veel wier en drijfvuil in het water en op het strand. Twee hengels ingezet, een voor de peutervisserij en een voor de maximale afstand. Als aas pieren, slikjes en witjes. Het werd een gezellige maar in hoofdzaak karige vissessie. Toen we om half een voor de laatst keer ingooiden was er nog geen visje op de kant gekomen. Ik had zelf nog de twijfelachtige eer om in de laatste draai van de nul af te raken. Een mooie bot en een miniversie hadden zich vergrepen aan een piertje en een slikje. Gevist vanaf laag water tot 3 uurtjes opkomend.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek

Zuidpier ijmuiden

20 mei 2023

1e kunstaas rondje. 2kleine baarsjes van 30cm ongeveer. Wel een een beetje klein voor in het voorjaar. De start is gemaakt. Groetjes martijn nieuw vennep

Martijn

Zoutelande

20 mei 2023

Gisteren op strand bij zoutelande gevis samen met djayen . we hadden samen 33 vissen zoals bot schol schar en zeebaars en mini,s wyting ,een paar vissen voor in de pan en de rest weer terug gestuurd om te groeien , groeten joop en djayen

Joop hilleman

Gekkehuis

20 mei 2023

Kreeg te horen dat de zeebaars er al was dus ik me hengel effe uitlaten had niet veel verwachtingen paar kleintjes dacht ik kwam er rond 18:00 aan op de zuidpier die was dicht dus ik naar Volendam kade hele oude stek lang niet gevist vanwege die blokken maar wat ben ik blij dat de pier gesloten was al met al een geslaagde dag 6 zeebaarzen 2 voor in de pan de rest kon terug

Tjerry

Centrum zoutelande

20 mei 2023

Vrijdag avond gevist bij zoutelande in het centrum.
Gevist van 19,15 tot 23.15 was om 21.00 laag . Gevist met Zeeuwse tappen. Vangst was 28 schar 18 stuks meegenomen. Toen het water op Kwam heb ik het beste gevangen.

Erik Meulmeester

Nog steeds geen Geep

19 mei 2023

Vanmiddag en avond weer een behoorlijk aantal uren met het juiste tij de geep belaagd. Maar net als de meeste van jullie zonder enig stootje. 2x een geepje boven zien springen van een centimeter of 20!!. Verder geen leven gezien. De laatste 3 jaar is het zoooo slecht. Geen idee waar het door komt maar het loopt steeds verder terg

Johan

1 156 157 158 159 160 465
Scroll naar boven