Kant vangstberichten

Wintervis Zuidpier IJmuiden

11 december 2022

Zaterdag van 08:30 tot 16:30 gevist op de Zuidpier van IJmuiden.
Net voor de bocht aan de buitenkant gezeten. Met twee hengels voor de klassieke bodemvisserij met drie haaks paternosters zonder afhouders. En als aas verse zeepieren
Vanaf de eerste worp beet, in het begin vooral schar en aan het eind meer gul. Alleen gedurende laagwater was het even rustig. De scharretjes waren wat aan de kleine kant en de gulletjes 40/45 cm.
– 25 / 30 schar (7 voor de pan), 8 gul (4 mee genomen) en een kleine wijting.
De buurman iets verderop in de bocht had grofweg dezelfde constante vangsten.

Sander

Mooie morgen

11 december 2022

Zaterdag had nog een paar zagers over en ben gaan vissen in de haven van Harlingen,vangst vier steenbolk,vier wijting waar van drie aan de maat en een mooie schar plus nog vijf scholen baarsjes mooie visserij en dat binnen twee uur.

Jan

Westkapelle

11 december 2022

Vanmorgen in het donker was ik de enige visser aan de dijk. Met paar uur voor laag weinig of niets gevangen maar nadat het een uurtje op kwam kwamen de scharren ook wat los.
In totaal 18 scharren en 5 wijtingen voor de pan en veel kleine zeebaars die weer zwemmen.
Gr Andre

Andre

Heel veel bot

11 december 2022

Vandaag met mijn oude vismaatje Mike om 5.30 richting Zürich gereden vanuit Doetinchem. 7.45 uur aangekomen en eerst in het dorp de nodige zagers gekocht. Rond 8.15 de eerste hengels ingegooid met opkomend water. Binnen 5 minuten had Mike de eerste drie al binnen gedraaid. Flinke maat bot maar ik ving het eerste kwartier geen drol. Ja groen, sla en apehaar. Na het eerste half uur waren de rollen omgedraaid. Tot aan laag rond 11.00-11.30 was het binnendraaien. Meestal 1 soms een doublet.
Ook tijdens en na dood tij bleef het vol vangen. Meesten waren groot. En sterk! In totaal 50 stuks en bij laag tij was het aas op. Huiswaarts met 41 stuks..het was hard werken, koud maar super gaaf, wat een vis!!
De topplek is bij t tankstation net buiten Zürich richting Harlingen, te bereiken via de parralelweg, direct de dijk over.

Mark

Oostende golfbreker

10 december 2022

Dinsdag,woensdag en donderdag gevist van 2.30u voor LW tot 0.30u na LW. Om kort te zijn: slecht. Vangst in totaal 9 botten en 2 kleine scharren.De botten waren wel mooi aan de maat en vet. Ook 1 klein baarsje. Ligt het aan de plotse kou of aan de volle maan, ik weet het niet.De week voordien ving ik nog op dezelfde breker schar en wijting.Nu niks!

Wizze

Slecht

10 december 2022

Na de afgelopen maanden goed tot zeer goed te hebben gevangen vanaf diverse Walcherse stranden, was het vanochtend ronduit slecht. Ondanks de goede omstandigheden, wind uit zee, laag water rond 9 uur, nauwelijks vis gezien. Wel met enige regelmaat krab gevangen, zowel dichtbij als wat verder weg. Vele weken top, nu even een tegenvaller. Hoort erbij, volgende week weer proberen.

Marten

Dishoek

10 december 2022

Eergisteren nog net voor het zou gaan vriezen een poging gedaan naar een stekje in Walcheren. Ik wou eerst naar Westkapelle gaan maar daar was slechts 1 visser op de hele dijk en stopte er dan ook nog mee toen ik passeerde! Dan maar eens gaan kijken naar Zoutelande: niemand!
Uiteindelijk in Dishoek beland en dat was geen verkeerde keuze. Slechts 3 uur gevist, het resultaat: 17 maatse wijtingen, 6 maatse scharren en nog wat terugzettertjes schar, wijting en een zeebaarsje.
En nu maar hopen dat het niet te lang vriest…
Vang ze!

Rikske Vis

Rozenburg

10 december 2022

Vandaag bij de AVR Rozenburg gevistom 15.00 begonnen om 17.00 hoog water heerlijk weer geen wind vangst 20 wijting 10 mee ook nog een zeebaars 45 cm zwemt weer gestopt om 19.00 naar huis voetbal kijken de wijtingen waren groot tot 40 cm lekker gevist

Rene

Wenduine

9 december 2022

Gevist vandaag 2h voor tot 2h na hoogwater 17 schar waarvan 14 maatse en 4 wijtingen ( 2 terug gegooid waren veel te klein)
Dit is een groot verschil met dinsdag ll. Dan was de visvangst 1 ondermaatse schar waarom is het zo verschillend ?
Dus de aanhouder wint

Marc

Magere visserij

9 december 2022

Deze morgen eens gaan vissen met laag naar de golfbrekers in Middelkerke. Was rond 8u15 laag. Dus vroeg uit de veren. Was een koude ochtend en het regende ook wat. Auto en straat waren een spiegel. Op het gemakje naar Middelkerke. Zag weinig lichtjes. Stond een mooie branding door de Noordelijke wind van gisteren. De vangst was niet zo denderend. Had 6 maatse wijting en 7 maatse scharren, waarvan de grootste toch net de 30 cm aantikte. Ook nog een zelfde aantal ondermaatse terug. Belangrijkste was dat we toch weer eens een frissen neus hebben gehaald…
Wim

Wim

1 179 180 181 182 183 465
Scroll naar boven