Kant vangstberichten
Maasvlakte Papegaaienbek
Tweede kerstdag naar de Papegaaienbek met mijn vader. Om 9u begonnen en heel het laag tij tot 15u gevist.
Vanaf de eerste worp rammelende toppen op de verre hengels. Veel kleine wijting met regelmatig een doublet en triplet. Af en toe een kleine schar of mini zeebaars tussendoor.
Dichtbij helemaal niets, behalve krabben, die zaten er nog meer dan genoeg ondanks de voorbije vorst.
Zonder stroming viel de vangst wat weg, maar die kwam weer zodra het water in beweging kwam.
Geen enkele vis aan de maat, maar met het mooie weer, leuke stek en regelmatig het gezelschap van een zeehond zeker een goede visdag.
KvS
4 graden gevoels temp 2 gr
Nog eens gaan vissen in cadzand 27-12-2022 begonnen om 8:55 1e draai 1 wijting net te klein daarna tot laag water 11:10 een enkel klein baarsje en een griet van 19 cm . Waarna t water stil stond en nog twee grote scharren gelijk ving. Bij t opkomen nog 2 grote scharren en nog 7 ondernaatse wijtingen . En twee maatse Niet geweldig maar lekker gevist in nog een ongewenste bui na.
Ronnie
Oostende golfbreker
De ene dag is de andere niet. Kerstnacht, geen kerstekindje gevangen in Oostende, toch 16 wijtingen en 1 verloren schar. Veel beten niet verzilverd=geen stroom.De avondtij daarop(ma 26/12) 5/6 bft ,pal W. 0.0 vangst. Laatste draai 1 bot. HET BLIJFT VISSEN.
Wizze
Wizze
Donker weer, goede vangst!
Goedemorgen
Voor dat we het vergeten…. Gezellige kerstdagen en een vangstrijk 2023 en graag geen oorlog meer in Oekraine….
Om 18.15 begonnen met vissen nabij Dishoek. Laag om 20.57 uur, gestopt rond 22.00 uur.
We waren alleen, samen 4 hengels, tappen en gezouten pier, onderlijn met 3 haken
Weinig wind, maar erg donker, komt ook door de lamp die op z’n laatste beentjes loopt…
Mijn zoon heeft 13 grote scharren en 5 wijtingen gevangen, vooral met 1 uur opkomend tij, zelf 8 maatse wijtingen en 8 aardige scharren, zowel afgaand als opkomend water gevangen. Wel nog een lijn verspild (gevlochten) en de nodige loodjes, waarschijnlijk slechte wartels, want de onderlijnen waren nog in takt?!
In het donker sta je dan nogal flink te knoeien en tijd verspelen met afgebroken en in de war geraakte lijn.
Ook nog enkele te kleine wijtingtjes terug naar moeders.
Kortom een prima sessie, niet zoals vorige jaren maar redelijk gevangen.
Gauw in het nieuwe jaar weer naar Walcheren voor een nieuwe poging!
Een vrolijke Kerstgroet en “hengelse” allemaal.
Ben en Ray
B. Sorgedrager
vlissingen
zo van had ik weer een topdag vroeg uit de veren om weer te gaan
vissen nu weer na de stijger te donker maar met laag water
de hengels klaar gezet omdat er nog niemand aanwezig was
eerste de 1 hengel klaar gezet en toen later de ander toen het licht
werd tegen 7.45 kreeg ik beet ik dacht dat gaat snel en jawel wijting
te klein later toen het kwam er 4 man er bij staan
de ene kwam ook waar ik vandaan kwam en de ander uit roosendaal
dus met af en toe een praatje maken ze vingen ook wat vis maar
bij mij ging het goed met opkomend water tegen een uur of vier
was het minder geen stroming en zijn ze op tijd na huis gegaan
voor het donker in trad had ik wel vis wijting10 waarvan 4 mee
en schar 8 stuks waarvan en 7 mee na huis en 1 meuntje
zo dit was me verslag fijne kerstdagen iedereen
en maak er wat van in 2023 toegewenst en veel vangstberichten.
jan
Zoutelande
Woensdag gaan vissen bij het speeltuintje. De verwachting was niet hoog .
Maar het viel alles mee vanaf begin vis eerst wijting vanaf opkomend tij alleen schar totaal 28 stuks mee genomen .
Gevist meet meelopers .een uur voor laag tot twee uur met opkomend tij gevist .
Dus ze zijn er weer!!
Ko
Bar weer
Vandaag in de vroege avond gevist vanaf de dijk bij Westkapelle. Bar weer, maar de wind gelukkig schuin in de rug. De vangst: redelijk. Heb 14 dikke scharren gevangen, wat na afgelopen twee weken eigenlijk gewoon goed was. Kortom, best tevreden.
Marten
Maasluis
GOEDE dag vandaag weer weg gegaan ik kan het niet laten .virus denk ik masr oke daar gaan we dan geen file onderweg dus op me bestemming aan gekomen niemand te zien tot 13.00 3 man kwamen ook vissen maar met laag water kreeg ikveel beet en allemaal te klein voor de pan 1 was aan de maat de rest terug en met hoog kon je het niet houden dus ik dacht ff pauze nemen en de hengel ophalen en toen begon de ellende hij brak door midden het eerst stuk knak zo dit was het met de vangsten 20 stuks gevangen en 1 mee na huis ff kijken of ik hem nog kan repareren word vervolgd.
De strandjutter
Avondje Vlissingen boulevard
Aas opmaken
Vanmiddag nog maar eens met de hengels op pad geweest en de restjes aas opgemaakt die overbleven van de wedstrijd van zaterdag. Eerst nog maar een van mn molens bij de molenreparateur gebracht. Gevist met halftij naar laagwater tussen twee en half vijf op het strand tussen de oude damaanzet en de kering aan de Schouwse kant. Moederziel alleen op het strand, zelfs wandelaars en houdenuitlaters waren er niet. Windkracht 4 tot 5 recht op de kant en regelmatig een buitje waren de weersomstandigheden. De vangst bestond uit een scharretje van 21 cm op de laatste draai.
Volgende keer weer maar een andere stek proberen.
Niek Romijn HSV Dreischor
Niek Romijn















