Kantvangsten

Avondje zeevissen

Hier een vangst berichtje van af het strand bij Burger Hamstede, gevist vrijdag 30 oktober van 17,00 uur tot 2 uur, samen met zwager ,en de eerste worp was gelijk raak een mooie bot ,het begon goed toen was het even wat rustig daarna veel ondermaatse zeebaarsen, tot op een gegeven moment mij draad slap kwam te hangen na het strak draaien van mij hengel even naar de top kijkend flinke stoot kwam er een mooie zeebaars van 52 cm op de kant en zo hadden we nog een paar mooie zeebaarsen en een paar wijtingen al met al een geslaagde vis avond,de meeste vis zwemt weer rond een paar voor de pan, wel veel wind en wat mieserregen. gr van mij en veel vis plezier

Maasvlakte 2 P6 vrijdag 30 oktober

Bij aankomst op het strand om 11.00 veel wind zeker ZW 5 en een heel grote branding. hoog water om 14.30. Gevist van 11.15 tot 15.00 maar het viel niet mee. Regelmatig lag alles op de kant met 200 gram ankerlood. Ik heb niets gevangen en volgens mij andere vissers ook niet Ik had weer super aas van avicentra uit oostvoorne. De temperatuur was prima rond 15 graden.

NZK en Noordpier

Zaterdagavond van 18.30-22.00 bij pont Velsen-zuid aan NZK. 3 tongen, 3 steenbolken en 1 klein palinkje. Alles op gezouten zagers, vooral de Koreaanse deden het goed. Daarna nog van 23.00 tot 3u op Noordpier met gezouten pieren 15 kleine scharren en stuk of 10 wijtinkjes. HW om 3.30u. Veel beet. Wel beetje vies weer met die miezer en vrij harde wind maar het was te doen. Leuk gevist.

Delfzijl

Avondje wezen vissen, van tijd tot tijd wat actie. Alles onder de maat en weer retour. Alleen kleine wijting gevangen.. Lekker uitgewaaid

Vissen breezand

Van 17.30-22.00 in vrouwepolder gevist. Met afgaand tij af en toe een vis, opkomend tij werd het minder. Met de laatste inhaal toch nog 2 wijtingjes opgehaald.
Eindstand 8 vissen 1 schar, 2 bot, 5 wijting. 1 bot en 2 wijtingen mee naar huis.
Bot van 36cm 400g binnengehaald.

Winderig Vlissingen

Vandaag tegen beter weten in naar Vlissingen gereden om te kijken of er al iets te vangen valt. Tegen beter weten in omdat zuidweste wind kracht 6 niet de beste windsterkte en richting is, tenzij je de weg een beetje weet. Eerst even verse pieren opgehaald bij de Hubo en door. Fijn dat je dat erg goede pieren kan krijgen en dat ze een klanttoilet hebben. Fijne service. Samen met mijn jongste zoon een plekje op de pier gezocht. Wind van achter, dat vonden er meer fijn maar de vangsten vielen tegen leerde een klein praatje met de buurman. Vraag ook altijd of die het fijn vindt als je 15 meter verder gaat staan op een pier. Bij ons starte de vangsten direct vanaf de eerste worp. Geen idee wat wij anders deden. Wapperlijnen deden het beter dan afhouders. In totaal 36 stuks gevangen waarvan 5 scharren. 3 voor de pan. Rest wijtingen, allen groter dan 20 maar 9 groter dan de minimummaat en dus voor de pan. Daarnaast 3 grote krabben.
Zo zie je dat slim vissen met moeilijke omstandigheden toch mooie vangsten op kan leveren.

Vang ze en tot de volgende keer.

Zuidpier ijmuiden

Haven forteiland. 3 wijting 1 steenbolk. Rond hoogtij. Langzaam komt het op gang. Nee hoor, dit kan heel snel gaan. Want we gaan naar november. Groetjes martijn nieuw vennep.

Bot

Vandaag gevist bij Zurich! Het was taai maar verandering van spijs deed eten! De plaatselijke hengelsportwinkel bedankt voor je advies!

Maasvlakte 2 slag 5

Zaterdag van 9 tot 16 uur bij afgaand water. 7 man aan het vissen totaal 1 zeebaars 35 cm.
Zandbanken erg hoog en vrij kort achter elkaar.

bottenbal

Een beetje laat maar beter dan helemaal niet, Dinsdag 20 oktober gevist bij zurich in de bocht bij de parkeerplaats. Bij opkomend water in 6 uur tijd 38 botten bij sterke stroming. De zaterdag daarop zelfde plek bij opkomend water maar16 botten in 4,5 uur tijd.bij zwakke stroming. Conclusie beter spring tij dan dood tij.

Scroll naar boven