Kantvangsten

Zurich

10 okt 2020
Stevig wind op de kop met opkomend tij 50 botten met 3 hengels hard werken maar een prachtige ochtend gehad

Speeltuin zoutelande

Afgelopen zaterdag gevist bij het speeltuintje.
Gevist van 12.30 tot16.00
Niks gevangen naast me was een wedstrijd bezig met ongeveer 12 vissers.
Die hadden met zijn allen 1bot en 1schar stond wel veel wind recht op de kant,je kon dus niet ver ingooien

Speeltuintje Zoutelande

Vrijdagavond 9-10-2020 aan het speeltuintje Zoutelande. 10 zeebaars en 2 bot. Allemaal onder de maat.
Alles zwemt weer.

Paar uurtjes langs de dijk

Zaterdag eerst even de weerberichten afgewacht om te bepalen waar het minste regen zou vallen. Uiteindelijk om 10 uur vertrokken richting Zürich, eerst de Afsluitdijk over, wegens werkzaamheden was de Max snelheid 70 km per uur. Om 10:45 op mijn stek aangekomen, om 11 uur ging de eerste hengel met verse piertjes het water in, na een half kwam de eerste doublet uit het water. Met windkracht 5 a 6 en van de zijkant uit het westen viel het niet mee om ver te gooien. Regelmatig kwamen er mooie stevige botten naar boven en na 1,5 uur de tweede hengel ook opgetuigd. De wind was rond 13:00 uur gaan liggen en het zonnetje deed ook goed zijn best. Als afwisseling van de botten kwam er opeens een paling boven waren. Tot 14:30 door gevist, toen in de verte donkere wolken dreigend vanuit het zuidwesten over de Afsluitdijk in Friesland aan kwamen snel mijn spullen ingepakt en terug naar Noord-Holland gereden. Na 3,5 uur vissen stond de teller op 14 botten en 1 paling, alom een leuke visdagje met mooi weer.

stormweer

Zaterdag niettegenstaande het stormweer toch mijn geluk beproefd aan de Oostkust in België. Ik had gezien dat de golven, de wind en de regen zouden minderen na 20 u. Ik heb gevist tot 23.00 u en kon 25 wijtingen en 3 scharren vangen. Voor 20 u was het bijna niet te doen door de striemende wind en de hevige regen.

eindelijk weer actie bij de zeebaars

vandaag ff 1 uurtje voor het donker proberen op mijn favoriete najaarsstek.
2e worp direct prijs met een mooie baars 1,5 kg vlak onder de kant, daarna 4 tot 5 aanbeten en 3 stuks geland van net onder de kg. net voor het donker en ik van de stek weg moest een mooie baars die helaas de bocht omging en de lijn doorscheurde aan stenen, stom stom stom. daarna nog een paar keer gooien maar ik moest weg vanwege het hoge water.
Hopelijk nog 1 maandje profiteren van de baars die zich opmaakt voor de terugreis, alles op lichte jig en donker paarse kleine twister en binnen 1 uur! lekkerrrrr

Platvis

Vrijdag 9 okt gevist tussen Harlingen en Zürich 34 mooie bot gevist met zoute zeepieren om me heen werd ook leuk gevangen Wiebe

Nog eens…

Vandaag weer eens een poging gedaan wat vissen te verschalken.
Na enig twijfelen toch naar de speeltuin bij zoutelande geland.
Gevist van 2 uur voor tot 2 uur na laag water en helemaal niets gezien geen beet geen vis…ga meer en meer aan mezelf twijfelen, echter er werd nergens vis gevangen, wel lekker uitgewaaid, maar is niet leuk meer op deze manier.
De vangsten gaan zeer hard achteruit en de lol gaat er ook steeds meer af.
Ruud

Prima weertje

Goedemorgen.
Afgelopen vrijdag 9 eindelijk weer eens een dag gepland om te gaan vissen vanaf de dijk. En wat een geluk, vandaag de beste dag van de week. het was de afgelopen dagen alleen maar slecht weer geweest en de rest van de week zal het ook weer slecht zijn. Locatie bij de benzinepomp tussen Harlingen en Zurich.
Eerst om aas geweest bij de bekende hengelsportwinkel in Zurich. Omdat ik niet zo vaak ga te zeevissen kwam ik er daar achter dat het aas door omstandigheden is vervangen door geimporteerde kweekzagers in een klein bakje. Waar ongeveer 15 zagertjes inzitten. 2 doosjes gekocht voor 16 euro vind ik dit helaas niet echt goedkoop.
Op naar de dijk. Aangekomen is het water net aan het opkomen en hebben we rustig de tijd om alles een beetje in orde te maken en een bakje koffie te drinken.
We vissen het opkomende tij en de vis werkt aardig mee. In 4 uurtjes tijd heb ik een 30 tal scharren mogen vangen waarvan er een stuk of 5 terug zijn gegaan die ondermaats waren. Verder mooie dikke vissen erbij. Op het stukje waar ik viste zaten we met 6 personen te vissen en een ieder ving z’n visje wel. Vandaag (zaterdag 10 oktober) lekker genieten van de gevangen vis.
Gr. Willem

Cadzand 10 oktober

Gevist van 9.30 u tot 13.30. Lw. Veel last van krabben en garnalen. Toch nog 3 wijtingen en 2 zeebaarjes kunnen vangen.
Grtn stijn

Scroll naar boven