Kantvangsten

Amezonehaven woensdagavond 30 september

Ik had nog wat aas over van maandag. Naar de Amezonehaven geweest , gevist van 19.30 t/m 22.30. Regelmatig beet . Ik heb 5 steenbolken gevangen van 15 tot 20 cm. Ze zijn allemaal terug in het water. Het was een heerlijke avond met droog weer en een goede temperatuur. Je staat daar voor je plezier.

zeebaars tweede maasvlakte

Afgelopen woensdag 30 september gevist op de 2e
maasvlakte.
Het weer was heerlijk: flauw zonnetje met een zuidenwind rond kracht 4.
Er stond een redelijke branding.
Tot mijn verbazing was er geen enkele andere visser aanwezig.
Gevist van 15.00 tot 19.00 uur.
Dat was van net voor hoog tot tegen het lage water.
Bij de eerste ingooi gelijk een zeebaars, binnen 45 minuten had ik er al 4 op de kant.
Daarna viel het stil en het laatste uur er nog 3 baarzen en een hardertje bijgevangen.
De baarzen waren 3 kleintjes van rond de 30 cm.
Een keer 38 cm, 2 van 43 cm en een hele mooie dikke van 55 cm.
De harder was een kleintje van rond de 30 cm.
Gevist met verse steekzager en wapperlijntjes met haakmaat 1/0.
De grootste baars meegenomen voor de pan, de rest zwemt weer.

Bot en Tong

Gisteren lange dag met zwager gevist.
2 maatse Tong
1 maatse Bot van 35cm
3 maatse Botten

Westkapelle tong

Dinsdagnamiddag vertrokken naar Westkapelle, aas op camping Joostweg gehaald, mooie pieren maar wereldwijd geen zagers wegens de warme zomer.
Gevist van 16u tot 20u30.
2 baarzen van 37 en 26 cm, mooi teruggezet
Tongvangst noppes, wel verschillende zeer harde aanbeten maar wegens te kleine haken voor vriend baars los bij aanslagen of onderweg bij ophalen.
Mooie dag en avond zonder regen, zuidenwind maar achter mij zwarte lucht.
Was zo goed als alleen nog aan het vissen vanaf schemering. Gevist met afgaand en begin opkomend tij.

Rotterdam

Maandag Rotterdam. Hoogwater rond 15u van half 10 tot 2 Pernis: 3 zeebaarzen rond 30cm, 1 flinke paling en 2 tongen net aan de maat. Daarna tot half 8 Sluisjesdijk 2 mooie tongen, paar botjes en 1 steenbolk. Was wel vies weer maar toch leuk gevist. Lijkt wel wat gedaan met de tong.

Maasvlakte 2 P6

Maandagochtend rond 09.30 op het strand gelijk met laag water. Er stond een woeste branding dus dat is mooi. Het miezert zolang ik daar sta. gevist van 09.30-14.15 met mesheften , koreaanse zagers en pieren. Geen beet gehad. Alleen een kleine krab aan de haak gehad. Binnenkort nogmaals proberen. De aanhouder wint.

Calandkanaal – Scheurhaven

Vandaag met mijn vader gevist in het Calandkanaal bij de Scheurhaven van 9.30 tot 14u. Opkomend water. De strandstokken ver richting het Calandkanaal (windkracht 5 in de rug) en met kleine hengeltjes in het haventje pielen.

We hadden pieren en slikzagers tot onze beschikking. Uit het Calandkanaal kwamen geregeld kleine steenbolkjes (15 – 20 cm), veel scholenbaarsjes (meeste 30 – 35 cm en eentje van 40), twee scharren en een meeuw.

Uit de Scheurhaven de gebruikelijke zwartbek gondels, maar ook een Lozano’s gondel en wat kleine koornaarvissen. Een zeehond in de haven deed vermoeden dat er ook wel iets groters rondzwom, maar dat hebben we niet gevangen aan haakje 18.

Leuke afwisselende vangst en goeie stek voor zowel grove als fijne visserij.

Dagje nzk

Gister dagje nzk gedaan met zn 6e! Het weer wat prachtig zo goed als geen wind! De vangsten waren niet om over naar huis te schrijven! Een aantal bolkjes en 2 hele kleine platte dat was het gevist van 08:00 tot 15.00uur! Volgende keer hopen op een betere vangst!

Gr
Eric, hans, nieck,arie, geruit, en ikzelf

Strand Texel

Een wat laat bericht van een weekje vissen op Texel. De vangsten waren matig, maar de eerste dagen toch een paar baarzen uit de branding getrokken, de meeste tussen de 45-50 cm. Gevist tussen paal 9 en 15. Later met oosten wind geen branding en ook geen vis meer. Heerlijk eiland om te vissen!

Harlingen 25 september

Vrijdag 25 september gevist bij Harlingen. Kleine paling, 1 bot van 30cm en 2 Tongen. 31 en 30cm

Scroll naar boven