Kant vangstberichten
eerste keer vissen in 2023
Hallo,
Zaterdag aan Zoutelande gevist. Gestart omstreeks 16u, ruim voor laagtij (rond 19u30). Zeer mooi weer en weinig wind in de rug; op grote afstand zou toch wel het een en ander te vangen moeten zijn dacht ik. Fout gedacht, de eerste 2 uren gebeurde er totaal niets. Pas een uur voor laagtij draaide ik de eerste vissen boven. De aasperiode was vrij kort en af en toe kon ik een aanbeet niet verzilveren…geen topvangst dus. Uiteindelijk om 21u30 laatste lijn opgedraaid. Resultaat: 10 scharren mee ter consumptie, 4 scharretjes, 1 wijtingkje en 1 puitaal terug gezet. Scharren zaten vol met kuit, dus paai-periode zal niet lang op zich laten wachten denkik.
Greetz,
Tim
Dagje Zuidpier
Was weer bijna jaartje terug maar dacht nu is x ipv de Noordpier maar is de Zuidpier te pakken. Nou leuke visdag gehad top weer en goede vangst. Totaal 8 gulletjes en eerlijk gezegd best dikke jongens. Tevens nog hengeltje op de schar gezet ook kleine 20 stuks. Normaliter is het zo dat bij de Noordpier hoogwater word de aanbeten ook toenemen. Op de Zuidpier tijdens opkomend alleen af en toe scharretje maar dan ook continue vast zitten niet normaal. Dat was eigenlijk beetje jammer zeker 20 beton gegoten loodjes en soms onderlijn verspeeld. Staat er wel om bekend dat de stroming veel harder gaat als op de Noordpier werd mij toe gefluisterd door een voorbijgaande. Het leek vandaag ook wel nationale fotografie dag. Die kwamen ook aan hun trekken want met de regelmaat van de klok was er een bruinvis show te zien. Goede vangst weer voor iedereen gewenst de komende week.
Paul
Echt slecht.
Hallo, sinds lange tijd weer eens gaan vissen. Een vriend wilde met een kennis uit Brabant een keer gaan vissen. Dus ik mee. Het tij was niets voor op het strand, bij de steiger te druk, dus gekozen voor de Sloehaven. Begonnen om half elf met opkomend water en gestopt om drie uur. Als aas pieren en zagers. Eerst binnenkant en later buitenkant. Dan de vangst :0,00000. Alleen krabben. Treurig. Vorig jaar daar nog wel redelijk gevangen, maar nu met drie man niets.??. Nog wormen over, dus maandagavond nog maar een keer op strand proberen ( dan in het donker) minder kan niet toch??. Gr. Jan B.
Jan.B
Mooi daggie
Was met maatje Robbert op pad was best fris. Hengels eruit in IJmuiden. Robbie had al snel een schar ik moest later naar de wc en had hij weer een schaf toen weer naar huis.
Pim
Nieuwe Zeevis maandaanbiedingen bij Wesdijk: Veel zout voordeel!
Nieuwe Zeevis maandaanbiedingen: Heel veel zout voordeel!
In de koudere maanden van het jaar, koop je zeer voordelig jouw nieuwe visspullen. Molens, sets, tassen, hengels, kleding en veel meer met hoge kortingen.
Snel besteld en snel geleverd!
Pak je voordeel met de Zeevis maandaanbiedingen van Wesdijk!
Maandaanbiedingen:
https://www.wesdijk.nl/hengelsport/1983-zeevis-maand-aanbiedingen
Korting tot 60% opruiming:
https://www.wesdijk.nl/hengelsport/1990-zeevis-opruiming-outlet
* Viskleding tip:
https://www.wesdijk.nl/hengelsport/2723-uitverkoop-viskleding
Bovendien krijg je vanaf € 69,- een Dam opberg tas kado van Wesdijk, in de winkel en Online!
En supersnel geleverd!
Team Wesdijk
Wesdijk Hengelsport
Vlissingen
Maasluis
Vlissingen
Vrijdag avond gevist op het plateau naast de sluis buiten haven vlissingen.gevist van 18.00 tot 22.15.vangst 4 schar voor de pan met 2 man gevist.
Erik Meulmeester
vlissingen
Wat een dag vandaag weer op pad met me broer die was vrij vandaag dus
nu maar voer gehaald bij van dixhoorn van zeer goede kwaliteit
eerst na vlissingen na de stijger maar daar was het niet te doen
dus maar terug achter het gebouw daar ging het wel
met af en toe regen en ook de zon ff gezien maar ook hagel
maar we zijn toch maar door gegaan met vissen niks houd
ons tegen dus hij haald eerst een mooie schar later ik
en daarna niks gezien zat er bij me weer een schar op tijd gestopt
met laag water veel vuil water dus toch ik jan dus 2 stuks en nico 1 schar.
afzender jan-nico.
jan
Papegaaiebek maasvlakte
Vanmorgen naar de papegaaiebek geweest. Windkracht 6 zw dan heb je dat daar in de rug. Gelukkig was er niemand want de stek is klein.
8.45 gingen de hengels vanaf het kiezelstrand erin met pieren en mesheft.
De zeehonden waren mij alweer voor, ze zijn er altijd, leuk om te zien maar jagen vlgs mij veel vis weg en ze eten ze op.
Simpele standaard lijnen gebruik ik altijd, 12/100 gevlochten lijn, verlopende voorslag oranje, ik houd van kleurtjes🤣, standaard paternoster 3 haaks met stalen afhouders en een 150 grams pijllood.
Het was net hoogwater geweest en het water liep richting zee.
Al snel stonden de toppen te tikken en de eerste ondermaatse wijtingen draaide ik binnen. Er volgde er velen, paar scharretjes en 1 steenbolk.
Tot 13.00 gevist toen was ik het zat. Tellen doe ik niet meer het waren veel visjes maar slechts 1 maatse wijting.
Dus veel leven op de hengels maar jammer dat het nagenoeg overal klein spul is.
Volgende week weer nieuwe kansen, wellicht andere stek.
Aldo



















