Kant vangstberichten

Jetee de St-Pol

4 januari 2023

Misschien lukt het in Frankrijk beter dacht ik, gezien de magere vangsten aan de Nederlandse en Belgische kusten. Naar de Digue du Braek gereden, voor mij anderhalf uurtje bollen en dat is net even ver als naar Vlissingen en ook wat goedkoper wegens de Westerschelde tunnel. Op de kop van de pier zaten er voor het licht werd al genoeg, ik gooide mijn hengels op een 60 meter van de kop, beaasd met gezouten pieren, verse tappen en dat alles overgoten met een intense stinkende makreel geurstof. Ik kan jullie geruststellen, de vangsten zijn er mager. Op de kop was er eentje die drie vissen had, twee scharren en een zeebaars op pakweg vijf a zes uur vissen, verder heb ik niemand iets zien vangen op de pier zelf. Ik had nog het geluk van één schar te vangen, een 30+ baas. Drie uurtjes gevist met een kille zuidoosterwind in de rug, windkracht vier. Maar de zon scheen. Ik had die eerst niet herkend…
Afwachten maar, fingers crossed voor 2023.

Gilbert

Paar uurtjes Zoutelande

4 januari 2023

Gisteren met 2 man van het Ehv Beachfishing team naar zoutelande gereden. Ff pieren gehaald in Yerseke bij de familie Dixhoorn en daar netjes door de dochter van de eigenaar geholpen.
Zeer mooie pieren en lekker vers.
Aangekomen in zoutelande zagen we verder niemand staan die ook ging vissen.
In het begin best wat wind en gelukkig waaide de bui met veel regen net langs ons af.
Tot laag water dat was rond 17.00 uur geen vis gezien alleen 1 kleine krab.
Na de kentering en in de schemer begonnen ze te bijten eerst een enkeling maar daarna ook met 2 tegelijk.
We hadden al verwacht dat het niet top zou zijn maar samen toch 15 schar waarvan de meeste groot genoeg nog 1 kleine krab en een mini wijting die de rest van zijn familie maar eens moet gaan halen.
Mijn mede visser kan een stuk verder gooien en dat resulteerde in meer vis dus blijven oefenen op het ingooien!
Al met al weer een mooie dag gehad en nu maar hopen dat we binnenkort weer wat meer kunnen vangen vanaf de kant.

Gr en iedereen nog de beste wensen van het Ehv Beachfishing team.

Ehv beachfishing team

gisteren cadzand

4 januari 2023

een paar uur voor laag tot een paar uur er na,met 2 vissers,dus 4 hengels ik had een ondermaatse wijting en mijn compagnon had 3 scharren waarvan er eentje retour wegens slechts een handje groot,nog nooit zo n slechte winter meegemaakt ik denk dat de warme zomer er voor een stuk tussen zit,de zee lag nog te warm op het moment dat de wintervis hier moest aankomen en nu is de temperatuur wel goed maar de vis komt niet meer

Eric

paar uurtjes meeuwen voeren

3 januari 2023

vandaag even bij maassluis geweest. Van 12 tot 16. veel beet gehad, aantal gemist. 25 wijting, alleen slechts 1 aan de maat. En nog een scharretje en steenbol.

Ook had iemand nog een zeebaarsje.

john

Scharren

3 januari 2023

Vanmorgen in alle vroegte opgestaan om in deze vakantie tijd nogeens een paar vissen (proberen) te vangen…
Dit jaar is het echt proberen hier aan de Walcherse stranden. Het ene moment is het weinig tot heel weinig, het andere moment denk je kijk,het gaat weer zoals vroeger..
Dus vanmorgen met mijn gerief naar het strand getogen .
Gestart omstreeks 05.15 (rond de klok van 06.30 laagwater).Daarna lekker bezig geweest tot 09.15 uur.
In tussen 16 scharren en 1 wijting kunnen vangen…
Niet allemaal aan de maat , maarrr er zaten echt hele mooie exemplaren bij.
Dus genieten deze keer.
Gevist met gezouten pieren en tappen.

Jeroen

winter avond

3 januari 2023

Gisteren middag begin avond lekker gevist op een van de Walcherse stranden
Het weer lekker er stonden aardig wat vissers.
De vangst 2 hengels 4 uurtjes 3 scharen gewoon prima.

Het vis duo

2022 werd 2023

3 januari 2023

Vanmiddag nog maar eens met de hengel op pad geweest. Uit de wurmenkoelkast nog een restje pieren uit 2022, uit de keukenlade een restje oliebollen uit hetzelfde jaar. Rond half drie en met half tij de steun neergezet op een schouws recreatiestrand. Geen medevissers op het strand, nog wel wat zwemmers die hun zwemkleding vergeten waren en zich vergist hadden in de datum van de nieuwjaarsduik. Er was nauwelijks vreterij en karige vangerij. Op de dichtbij hengel waren het botjes van 17, 18 en 22 cm. Op de verre hengel kwamen er 3 scharretjes van 20, 21 en 22 cm. Gevist tot net in de schemering en tot net opkomend water, bij die laatste draai kwamen die laatste 2 scharren mee. Behalve een buitje halverwege de middag was dr aardig weer bij en mooie wolkenluchten. In de loop van deze week nog maar een ander kunstje proberen.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek

Actie verlengd: 15% EXTRA Korting!

2 januari 2023

Een gezond en voorspoedig 2023 namens Team Wesdijk!

Wegens succes verlengd: 15% EXTRA korting op bijna álles!!!

Laatste kans: profiteer t/m 07-01-2023!

Profiteer nu van korting over korting op alles, van bijna alle merken! Reeds zeer scherp geprijsde artikelen van topmerken, nu met 15% extra korting, dus bovenop de actieprijzen!

https://www.wesdijk.nl/hengelsport/

Meer uitleg over de actie vind je hier in ons blog:
https://www.wesdijk.nl/hengelsport/blog/acties/15-extra-korting-op-bijna-alles-verlengt-tm-07-01-2023

Team Wesdijk

Wesdijk Hengelsport

Vlissingen

31 december 2022

GOEDE dag omdat ik donderdag van me broer heeft gewonnen ben ik vandaag met regen en storm te gaan vissen in vlissingen zondat lennard.er niet bij was vandaag wat een vangst van mijn kant nu gestopt alles was op ik ga afsluiten van 2022 na 2023 allemaal zalig uiteinde toe gewenst voor deze site en voor de verslagen van mijn kant de uitslag was 10 schar mee en 13 wijting waarvan 2 mee gr jan

Jan

Wijting, schar, bot en zeebaars

30 december 2022

Gisteren van 14:00 tot 20:00 met opkomend water gevist op de landtong bij rozenburg. Geen moment verveelt. Flink wat aanbeten. Helaas ook veel klein spul. Totaal 13 mee naar huis. Van de 13 ook 2 scharretjes, bot en een zeebaarsje van 35cm. Ps voor de eerste keer pieren gehaald bij shaft. Man die heeft geweldig aas. Nog nooit zulke mooie, grote pieren gezien.

Dennis

1 175 176 177 178 179 465
Scroll naar boven