Kant vangstberichten

Dagje Scheveningen

13 januari 2023

Afgelopen woensdag,11 januari, afgesproken met vismaat Ad om weer eens te gaan vissen op de pier in Scheveningen. Vanuit Zoetermeer gereden naar de viszaak van Nico te Duindorp om daar ( voor het eerst ) prima pieren op te halen. Wagen geparkeerd en op de meegebrachte fietsen het eind van de pier opgezocht. Harde wind, weinig vissers, mooi geïnstalleerd op een plek met wind in de rug. Fietsen bij de hand en op de standaard gezet tegen een lage betonnen rand voor ons. Achteraf niet zo’n goed idee. De hengels in orde gemaakt, voorzien van aas, in geworpen en klaar om de grote vangsten binnen te halen. Helaas een harde windstoot maakte voortijdig een einde aan onze mooie plannen. Mijn fiets knalde met visspullen en al 2 meter naar beneden tussen de blokken, ook van maat Ad was de fiets omgevallen, de fiets lag er nog maar zijn tas met spullen lag ook beneden op de bodem van de blokken. Een groot probleem voor twee 70+ Ers. Gelukkig was het laag water dus alles lag nog droog. Wat nu? De hulp was nabij van drie geweldige medevissers uit het Westland. Een van hen met rode baard was een soort Eric de Noorman in lenige uitgave. Als peutervisser tussen de blokken was hij bekend met de situatie en loste voor ons in korte tijd het probleem op. Hij klauterde naar beneden verzamelde alle spullen en de fiets. Met vereende krachten werd vervolgens alles weer naar boven gebracht. Uiteraard waren we heel blij met de mannen die we bedankten voor het redden van onze spullen en de visdag. De dag liep verder voorspoedig met een mooi maaltje vis van Schar en een kleine Gul. Nogmaals willen we via deze weg de medevissers nog hartelijk bedanken. Tevens doen we dit als een waarschuwing naar andere vissers dat je niet voorzichtig genoeg kan zijn bij het uitoefenen van je hobby en de gevaren daarbij altijd in het oog moet houden.

M.vr.gr. Ruud en Ad

Ruud van Bemmel

Vlissingen

8 januari 2023

VANDAAG weer gaan vissen in vlissingen met de pieren van dixhoorn van prima kwaliteit na de stijger smorgens niemand te zien ook niet toen het licht was dus op tijd gestopt veel wind en stroming maar toch vis gevangen 7 scharren 2wijting en 2 meuntjes die waren te klein alles schoonmaken thuis .gr jan

De strandjutter

Laatste vakantiedag

7 januari 2023

Op de laatste dag van mn kerstvakantie nog maar eens samen met Henk een vroege sessie gedaan aan de Banjaard, tussen de kering en de staaldraad. Bij het licht van de maan naar het stand gewandeld en bij het ochtendgloren was het bivak opgemaakt. De eerste pieren te water gelaten rond half negen en een kwartier later hadden we ieder al een scharretje te pakken. Vanaf de eerste worp waren er al klapankers nog om op afstand de boel op zn plek te houden. Bij mij bleven er regelmatig scharretjes en scharren komen, 7 in totaal terwijl het bij Henk stil viel. We visten met opkomend water tot tegen twaalf uur. Tegen die tijd vielen de vangsten al een poosje stil en liepen ook de klapankers weg in de stroming, tijd om op te krassen. Op m’n peuterstok kwamen er achtereenvolgens een schar, drie botten en een scholletje. Op de laatste draai wist Henk ook nog een bot te landen.

Niek Romijn HSV Dreischor

Niek

Cadzand-Bad

7 januari 2023

Vanmorgen vroeg gevist bij achter hotel de Blanke Top in Cadzand-Bad. Gevist met zelfgestoken leeglopers. LW 8.15 uur gevist van 6.30 tot 9.45 uur. Vangst viel me wat tegen. 3 mooie scharren en 7 ondermaatse wijtingen. Wind was fors maar ik had achterwind om te gooien. Dus kon ver komen maar ondanks dat toch matige vangst. Was ook de enige visser aan het strand zover ik kon kijken. Toch lekker bezig geweest en de kop voor 2023 is er weer af. Ik wens iedereen een mooi en visrijk jaar toe.

Lein Dieleman

Top dag Noordpier!

6 januari 2023

Vrijdag 6januari
Vol goede moet afgereisd naar de noordpier hij gaf een ZW 4 aan, rond 15.45uur hoogwater! Rond 13.45uur gingen de eerste lijnen het zoute bad in, en de eerste gul liet niet lang op zichtl wachten!! Wij hebben een super mooie dag gehad en rond 18.00uur zijn wij weer in de auto gestapt!
Eindstand 8gullen en 1 bot voor de pan, bijvangsten waren scharretjes maar deze mogen nog even verder gaan groeien.

Dennis Lokhorst

Dagje noordpier

6 januari 2023

Donderdag 5 januari een dagje op de noordpier gestaan. Stukje voor de laatste bocht. Op de verre hengels kwamen 27 maatse schar en bot. Geen idee hoeveel ondermaats terug is gegaan. 2 gullen lijnen vlak voor de kant leverde 3 ondermaatse gulletjes en 4 maatse waarvan 1 knoepert van boven de 50cm.

H & P

Scharren deel 2

5 januari 2023

Vanmorgen opnieuw in alle vroegte naar het Walcherse strand getogen.
Opnieuw naar dezelfde stek als afgelopen Dinsdagmorgen.
Dat is altijd spannend vanwege de gedachte , hoe zal het deze keer gaan. Het is en blijft namelijk vissen…
Dus met volle moed begonnen, (zo rond de klok van 05.15 ) en warempel, ze waren er nog.
Gevist tot ongeveer 11.00 uur, en in die tussen tijd 27 vissebeesten weten te vangen, waarvan het overgrote deel scharren die in het algemeen mooi van formaat waren. Deze keer gevist met pieren, gezouten pieren en af en toe een tap.
Dus al met al weer een morgen om met genoegen aan terug te denken…

Jeroen

Wenduine

5 januari 2023

Op 5/1 gevist van 10h tot 16h bij een krachtige westen wind kleine wijting was aanwezig 11 gevangen maar 3 mee naar huis
Met de schar was het beter 12 stuks gevangen en 10 stuks mee naar huis
Een goed begin in het nieuwejaar betreffende de visvangst

Marc

Vlissingen

5 januari 2023

Goede morgen zo weer op pad zo vroegmogelijk voor 7 uur lekker donker alleen met licht kwam er 2 bij staan daarna mog 3 en 2 toen zag ik eem bekende met de fiets.lennard die kwam ook boj me staan en na de middag nog 2 jongens lars en rik kwamen ook vissen na hoog water kwamen de vis boven bij me maar me broer de volgende keer er tegen aan omdat die nog kunnen mouwen als brug man maar de vangsten waren 15 schar en3 wijting 2 terug goede vangst zo nu alles opruimen .

Jan

Matige vangst

5 januari 2023

Goedemorgen

Afgelopen maandag onze hengels uitgegooid nabij Dishoek, Walcheren.
Laag om 17.15, we waren 3 uur voor laag al op de stek. Rustig windje maar toch fris ondanks 9 graden! We wisten eigenlijk al van te voren dat het een matige sessie zou worden, er stond weinig tot geen stroom, het ging ook niet ver af.
Gevist met 3 haken en ieder 2 hengels. Onderlijn zijlijntjes van ca. 15 cm. Haakjes 6
In het begin weinig leven, pas bij het schemeren af en toe wat beten, en zowaar een enkele mooie schar. Bij donker aardig gevangen echter de buit was magertjes
Totaal 13 mooie scharren en 1 wijting en 3 scharretjes retour
Aas: gezouten pier en tappen
Niks verspeeld, en om 19.00 uur gestopt
Groeten
Ray en Ben

B. Sorgedrager

1 174 175 176 177 178 465
Scroll naar boven