Kant vangstberichten

Lekker gevist

6 december 2020

Vandaag mijn twee nieuwe stokken uitgeprobeerd aan de zee zijn bij west kapelle.
Deze zijn prima bevallen goede werpactie en beet registratie.
Vangst was overigens ook prima 18 maatse scharren en 11 mooie 30+ wijdingen.
Gevist van laag naar hoog tij.

Ruud

Waarde

6 december 2020

Zaterdag van 16u30 tot 18u30 gevist in Waarde met 1 hengel. 10 wijting. Alles terug gezet.

Iwan

Dagje cadzand strand

5 december 2020

Vanochtend vroeg uit de veren,
Samen met mijn schoonpapa en ( vismaat) naar cadzand.
10:30 laag water dus 8:30 konden we vissen.
Bij aankomst 15 auto’S allemaal Belgische vissers.
Wij als als Zeeuwen ertussen op gepaste afstand.
Gelijk na ingooien beet dat beloofde wat.
Veel mooie beten maar geen vis!
Anderen gaan vissen en ja hoor de wijding liet zich volop zien, wel veel kleine prutsen, maar die konden terug.
Al bij al 21 maatse wijting en 1 schar.
Dus een geslaagde visdag😀

Co

Volop vis

4 december 2020

Het is vrijdagmiddag 4 december rond 12.00u normaliter vis ik al vanaf uurtje of 8. Echter ff spoed klus dus die eerst verricht. Met weer een berezin om te vissen op naar de kop van de haven in Ijmuiden. De laatste tijd al een beetje vaste stek geworden. Na nog geen 5 minuten de eerste ondermaatse zeebaars al op de kant. Bleek gelukkig niet de laatste in totaal 14 zeebaarsjes en maar liefst 23 ondermaatse wijtingkjes. En 2 scharretjes kortom een leuke vismiddag ben nog gebleven tot een uur of zes avonds. Waar inmiddels weer genoeg vis volk was aangeschoven voor de avond sessie. 1 ding valt mij wel op deze stek en dat is 98% van de gevangen vis is ondermaats. Maar goed mag de pret niet drukken. Ben wel benieuwd waar de wat grotere vissen vanaf de kant worden gevangen tips zijn van harte welkom.Goede vangst gewenst

Paul

Veel gevist

4 december 2020

Na de storing op Zeevisland geen berichtjes meer ingestuurd. Dat wil niet zeggen dat ik niet heb gevist. Verschillende stekken geprobeerd, en overal wel vis gevangen. Na mijn laatste berichtje in vier keer vissen gevangen:20 schar en zestig wijting bovenmaats. Plus nog heel veel ondermaatse vis. Vriezer vol en kennissen en buren ook goed voorzien van verse vis Gr .Jan B.

Jan B

Platvis

4 december 2020

Vandaag 3 december gevist op de Waddenzee dijk tussen Zurich en Harlingen.
Met 2 personen ongeveer 80 stuks gevangen (voornamelijk bot) waarvan zeker 50 maats en een aantal hele mooie.

D&S bv

Avondje Dishoek

3 december 2020

Gisteravond wezen vissen met mijn vader op het strand van Dishoek.
Er stond een licht briesje op de kop.
Mijn vader viste met twee hengels en ik met een.
Allemaal met wapperlijnen.
De vangst viel een beetje tegen en bestond voornamelijk uit kleine wijting en een enkele schar.
Mijn vader zat twee keer vast met materiaalverlies tot gevolg.😒
Uiteindelijk zaten er aan het eind van de avond twintig wijtingen en vijf scharren in de emmer.
Op naar de volgende sessie!

De groeten van Ben en Ray

R. Sorgedrager

Cadzand

3 december 2020

Vanmorgen met afgaand water gaan vissen in Cadzand.
Gestart om 7u, laag water om 9u20 en direct volop wijting.
Gevist met 3 wapperlijnen van een 20cm lang, haak nr2.
Als aas had ik enkel diepvriestappen.
Ik heb tot 10u gevist met 2 hengels en heb meer dan 50 wijtingen gevangen en daarbij ook 3 scharren.De meeste wijting was juist aan de maat met 10 van 30+.
Het weer was ideaal, zuidenwind en droog.
Nog een zeehond gezien op een 200m, die zie je steeds meer.
Groetjes Geert

Geert

Wijting

3 december 2020

Dagje calandkanaal gaan vissen.
Gevist met zeepieren en zagers en wapperlijn.
De eerste beten volgde al snel,veel klein spul maar ook mooie wijting.
Vangst 25 mooi aan de maat en 4 scharen en veel kleine wijting.
Weer een geslaagde vis dag.

Steven

Ex-docenten vissen als broeders

3 december 2020

Afgelopen zondag rond 10 uur stonden mijn maat Ivo en ik met beiden 2 hengels op de noordpier in wijk aan Zee net voorbij de bocht bij het getal 70. om 10:30 uur trokken we de eerste kleine wijting en schar op de kant.We hadden mooie grote zagers en wat kleine zeepieren van bruin uit Schoorl. tot ongeveer 12:15 uur ging het geleidelijk aan en met de grootte van de scharren ook. dood tij. Rond 13:30 uur kwam er beweging in het water, de vloed kwam er in. We hebben tot 15:45 uur met veel plezier staan vissen, de poolsnip gezien en de emmer met maatse scharren mee naar huis genomen. We waren zeker niet de enigen, om de meter stond er een visser en er werd geen gul uit het zilt gezien of gehaald. Wel geprobeerd.
Het was een heerlijke reünie om als vakbroeders na een lange periode elkaar weer te zien onder het genot
van een flets zonnetje, geen wind en heerlijke aanbeten. Mijn collega Ivo Walvis brengt een visgroet over aan onze oud-vissers van de sportvisopleiding. In Alkmaar.

Frans den Hartog

1 343 344 345 346 347 465
Scroll naar boven