Kant vangstberichten
Avondje vissen
Samen met zwager vrijdag 27 nov gevist ,s middags gestart van af 15.00 uur tot 22.00 het was rond 19.00uur laag water,gevist van af het strand bij westenschouwen tegen de Neeltje jans, de weersomstandigheden waar gunstig rustige zee weinig wind goed zeeaas pieren, zagers en wat mestheften,van alles gevangen schar ,wijting, zeesterren, en een grote krab ,dacht even dat ik vast zat ,was weer een geslaagde sessie jammer dat de vis ondermaats was dus die zwemmen weer ,volgende keer wat grotere hoop ik ,een maaltje vis is toch een keer lekker ,goede vangsten gewenst ,gr Alex
Alex
oostende
vandaag gevist in oostende staketsel van laag naar hoog 27 wijting waarvan 17 dik aan de maat er super dik mee naar huis 10 van juist geen 27 cm retour
karl
wijting en schar
Wintervis
Afgelopen week weer heerlijk gevist aan een Zeeuws strand , wat vangsten betreft met vele aantallen … zijn deze maanden toch weer super elke draai vis ..alle schar en wijting…wel wat aan de kleine kant
De zomer is altijd lekker wat weer betreft , maar geef mij maar deze tijd geen moment rust gehad in 3,5 uur 70 stuks
Chris
Vrijdag avond Noordpier
Scheveningen
Vandaag samen met mijn vader gevist op de zuidpier van Scheveningen. Beiden een klein hengeltje om te peuteren tussen de blokken en een grote hengel voor de normale visserij.
Met zonsopkomst en laag water begonnen, al snel wat miniwijting uit de haven en een paar gehoornde slijmvissen uit de blokken.
Toen het water op begon te komen verkast naar de zeekant. Daar wat scharren, wijtingen en steenbolken gevangen. Scharren waren een redelijke maat, wijtingen en steenbolken heel klein op een enkele bolk na.
De normale slijmvissen waren inmiddels aan hun invasie begonnen en daar viel niet tegenop te vissen. Soms raakte het lood de bodem niet (en dat met 30 cm water…). Binnen een half uur kon je de bodem van je emmer niet meer zien.
Mooie dag, leuk gevist, veel gevangen en 5 scharren en 2 steenbolken mee naar huis.
KvS
Calandkanaal
Vandaag in Calandkanaal gevist. Best weer en goed gevangen, helaas allemaal onder de maat.
20 wijting en 2 schar.
Onno
Dagje westerschelde
27 nov weer na mijn stekje geweest
Van laag na hoog.eerst regen toen droog geen wind.totaal 25 wijting 12 aan de maat.gevist met zagers.
Visser uit sprang capelle
Zoute pieren
Vanmiddag was het lekker weer, dus even vissen. Even in de vriezer gekeken en een zakje met 40 zoute pieren er uitgehaald. Vers is beter, maar toch even proberen .Het was hoog water, dus even gevist in de Sloehaven.Anderhalfuur later waren mijn pieren op . Toch nog wat gevangen n.l.4 Wijting en 2 Scharren. GrJanB.
Jan.B












