Noordpier
Met 4 hengels 0,0 vis.
Sinds lange tijd weer eens proberen een visje te vangen. Omdat we in mijn huisje in Baarland waren, daar maar even gevist.Verwachtingen waren niet hoog gespannen, maar je weet maar nooit.Als aas verse pieren. Begonnen om een uurtje voor hoog tot een twee uurtjes na hoog.Er stond veel wind, dus niet echt prettig vissen, maar lekker uitgewaaid. Dan de vangst:3 botjes ondermaats, 3 botten bovenmaats en jawel een schol.Dus alles terug, maar eventjes mijn hoofd leeggemaakt.Tot een volgend berichtje, Gr.Jan B.
Afgelopen week een avond gevist op een strand bij Zoutelande. Het was heerlijk weer totdat de zon onder ging, toen werd het flink koud.
Ik had weinig verwachtingen qua vangsten buiten de gangbare botten rond deze tijd van het jaar. Eerder was ik al verse piertjes gaan steken.
Met het daglicht en afgaand water ving ik mijn eerste worp al een mooie bot van rond de 30cm. Toen het duister werd begon het best lekker te lopen met verschillende doubletten. De vangsten waren botten en best wat scharren. De scharren waren stuk voor stuk afgepaaid en mager dus deze gingen allemaal retour.
Op tijd gestopt ivm de kou maar een mooie avond gehad met verrassend aantal vissen.
Zo vrijdag wat pieren gestoken om zaterdag te gaan vissen bij waarde na de middag waren we op tijd met laag water alles klaar gezet en vissen maar dat duurde niet lang kwamen meer vissers bij staan die waren aan het donderen dus maar op gestopt en na een ander stek kwam goed uit lekker met 6 man gezeten met veel vis gevangen een halve emmer met bot van groot voormaat de kleinen gingen terug bendankt jongens was gezellig tot de volgende keer afzender jan ..nico
Vanmiddag aan de Papegaaienbek gevist van 12.30 tot 17u, van laag naar hoog. Met een harde wind recht op de kop lekker uitgewaaid. Uit de vaargeul kwamen 2 scharren, 2 kleine wijting, een steenbolk en een gigantische Noordzeekrab. Een wijting had bijtsporen van een grotere vis op zijn flank. Onder de kant nog een mooie bot en een slijmvis uit de stenen.
In ruil voor de vis hebben we een paar onderlijnen moeten inleveren.
Al met al geen makkelijk stek, zowel om te komen als om te vissen, maar leuke gevarieerde vangst (zeker als je de krabbensoorten en zeesterren meerekend)
Gevist met opkomend water van half 8 tot 12 uur met 2 man plus minus 30 bot 14 mee genomen rest nog wat mager toch en goede vangst vanwege harde wind belooft wat in de toekomst stijgende lijn kwa vangsten
Gister 27-3 toch maar met de kleine vent naar buiten op naar de Maasvlakte tot mijn verbazing haast geen mens te bekennen. Normaal vissen wij bij Kijkduin of Monster maar daar was het mij toch te druk. lekker weer maar de vangst was mating toch nog 1 botje gevangen. Maar was heerlijk om van huis te zijn.
Gisteren van half tien tot half twee gevist vanaf het strand. Stond wel een stevig briesje. Maar het zonnetje maakte het goed. Maar helaas geen stootje beet,0,0 vis. Mijn buurman verderop ook helemaal niks. Volgende keer beter.
Met de wetenschap van toch tegen beter weten in en om toch aan de visdrang toe te geven zijn we naar de Europoort in het haven gebied gaan dobber vissen op zeebaars samen met André.
Nou ik kan kort zijn het was niks en koud. Wat krabben 🦀 boven gehaald maar dat was het dan ook wel. Volgende keer beter zullen we maar denken 🤔.
Vandaag eens een poging gedaan met kunstaas op de Arianehaven… niet bij de uitlaat maar naast het terrein Futureland..
Niemand wat zien vangen, ook ik niet. 1 goede aanbeet gehad op het ondiepe die helaas los schoot 🙁
Nog even een paar weken geduld!
Gr