Kantvangsten

Zoutelande in mineur

Hallo,

Zaterdag na vele visloze weekends eindelijk nog eens een poging gewaagd. Windfinder voorspelde WK 5-6 pal west, geen makkelijke visserij maar wel doenbaar. Gestart omstreeks 16u een kleine drietal uren voor laagtij met weinig collega-vissers op ’t strand. Voorspelt meestal niet veel goeds, en dat werd bevestigd!
Met mondjesmaat kwam er hier en daar een vis boven, maar de grote scharren-scholen zijn m.i. wel verdwenen voor de Walcherse stranden. Een voorarm-blessure en strakke zeebries op kop verhinderden om op grote afstand te kunnen vissen weliswaar, maar ik had niet de indruk dat een worp die 20-25m verder vliegt meer vis had opgeleverd. Omstreeks 22u er de brui aangegeven omdat de wind aangewakkerd was tot 6a7 Bft en er het laatste uur helemaal geen activiteit meer was. Uiteindelijke vangst met 2 man:15 platvissen, mix van bot en schar, waarvan 12 mee voor consumptie.

Greetz,

Zaterdag Noordpier Wijk aan Zee

Kan heel kort zijn…. Iedereen klaagde steen en been dat er niks gevangen werd, vooral de gul vissers hadden het zwaar. Heel af en toe zag je een scharretje uit de verte komen of een botje. Ik ging maar paar uurtjes maar had geluk. 2 scharretjes en 1 mooie gul 4 uur gevist. Maar sommige hadden helemaal niets of bijna niets en die zaten er al vanaf 8 uur dus ik mag niet klagen.

Na t stormseizoen

Eindelijk een weekeind weerbericht zonder bakken regen en zonder stormwaarschuwingen. Vrijdagmiddag verse pieren gespit en zaterdagmiddag naar de waterkant, op precies te zijn pal naast de kering aan de Banjaard. Gevist van half tij naar laagwater met een beetje wind over de linkerschouder en geen regen van betekenis. Na een half uurtje hengelen kwamen Adriaan en Juriaan ook het strand op. Even later kwam er op de verre hengel een vis aan de kant, niet groot maar wel speciaal; een polak die net niet aan de maat was. Daarna was het beurt aan Juriaan, die bracht 2 kleine platjes op de kant. Bij mij volgde er nog een maats botje en een piepklein scholletje. Rechts naast me stonden nog een paar kunstaasgooiers en in de verte zagen we nog twee groepjes met elk drie hengelaars. Adriaan en Juriaan vingen elk nog een klein platje. Tegen half zes het bivak weer opgeruimd en lekker uitgewaaid weer naar huis. Zaterdag begint onze Dreischorse competitie weer, ook die doen we aan het strand.

Niek Romijn HSV Dreischor

Scheveningen

Hallo mensen.. tijdje niet kunnen vissen van maar eindelijk vandaag lekker wat rustig weer je Hup naar scheveningen. Zo als altijd lekker vroege start uur of 5 hengels lag al in het water.
In ochtend was behoorlijk rustig paar scharretjes richting het middag met opkomend tij links rechts gul boven water het ging hele tijd door gullen waren best groot allemaal ik had er 2 te pakken 54 en 62 ger ver der scharen mochten zwemmen.. best lekker dag gehad tot de volgende keer ma

Donderdag 5 maart Noordpier Wijk aan Zee

Donderdag samen met mijn schoonvader vertrokken uit Assen naar de Noordpier. Toen wij aankwamen waren we verbaasd over het geringe aantal vissers. Wij waren de enige op de hele pier !. Dat was natuurlijk geen goed teken. Zo vlak na de storm en het slechte weer -en de pier was nota bene bijna drie weken dicht geweest- dan mocht je verwachten dat het druk zou zijn. Iedereen krijgt dan toch weer de kriebels. Het was alweer een aantal dagen wat rustiger weer, en dan mag je ook de terugkeer van de Gul wel verwachten. Enfin we hadden 400 verse pieren en mesheften bij ons, die moesten natuurlijk wel op… Gevist van 9.00 uur t/m 19.00 uur met 6 hengels vlak onder de kant over een lengte van 30-40 meter bij de 2000 meter en later bij de 1500 meter. Hoog tij, laag tij gevist, het mocht allemaal niet baten. Helaas de hele dag geen beet. Pas rond 17.00 uur de eerste gul van ca. 50 cm en daar bleef het ook bij… De enkele vissers die later op de dag kwamen hadden respectievelijk over de hele dag ook hooguit 1 visje gevangen een gulletje, een botje, dat was het wel …nauwelijks beet gezien en geen enkele schar… Volgende keer beter…

Vreemdgaan op de zuid pier

Vanwege de noorderwind een nacht vreemdgegaan op de zuid pier.
Dat loont dus niet.. 1 wijting voor de vos.

Noordpier woensdag

Woensdag van 16.30 – 20.30 Noordpier Wijk aan Zee. Laagwater om 18.30. Met 2 scharren vrij matige vangst. Om me heen werd ook weinig gevangen. Een enkele schar of bot. Was wel lekker weer!

Noordpier

7 uur gezeten, mooie dag eindelijk op de noordpier!
Toch nog een mooie gul binnen kunnen halen!

Bot

Zuidpier ijmuiden. Lang niet gevist door een lange vakantie in brazilie en een kapotte brommer. De brommer draaide gister weer dus meteen op pad. Ik ving 1 bot aan de binnenzijde van de kop. Want, het water was nog te wild en bruin. Zag wel gulletjes op de kop en dit gebeurde ook een stuk terug aan de binnenzijde van de pier. Verder was het stil. Groetjes martijn nieuw vennep.

Visdrang

In het begin van de week leken de weersvooruitzichten ook voor dit weekend weer niet gunstig, met veel wind en regen maar toen ik gister opstond gaf buienradar aan dat het vandaag met de regen wel mee zou vallen dus, omdat de visdrang toch wel hoog was, gauw de spullen in gepakt en samen met mijn vismaatje de viervoeter naar het Noordzeekanaal gereden om daar bij Velzen-zuid (redelijk uit de wind) mijn nieuw opgespoelde molens met nieuwe lijn van HENGELSPORT IJMUIDEN te testen.

Bij aankomst stonden al wat bekende uit Limmen te vissen en na te horen hebben gekregen dat ze al een paar visjes gevangen hadden, ook zelf de hengels maar opgetuigd.

En al gauw kwam er bij mij al een eerste vangst na boven, maar bleek helaas een krab te zijn.
ze zijn volgens mij niet weg geweest dit jaargetijde. Dus gauw weer nieuwe pieren eraan en vissen weer.

Even later kwamen er nog meer visdrang hebbende vissers uit Utrecht, Zoetermeer en Katwijk hun hengeltje uitgooien.

En zo stonden we met een man of 9 heerlijk in de wind met om kwart voor twaalf een hagelbui, maar voor de rest een heerlijke zonnige middag.

Er werd door de meeste vissers leuk gevangen varieerend van kleine en grote steenbolk, wijting schar en bot.
ik zelf had 16 visjes waarvan 5 panwaardig.

al met al een heerlijke dag.

Groeten Gijsbert

Scroll naar boven