Kantvangsten

Strand van Katwijk

Afgelopen donderdagavond lang naar buienradar zitten turen om de ontwikkelingen van het weer in de gaten te houden. Om 20:30 besloten de gok te wagen, het onweer leek boven Rotterdam uit te doven.
Om 21:30 lagen de pieren en zagers in het rustige water ten zuiden van de boulevard.
Uiteindelijk tot 1:00 gevist. Het resultaat: 0 vis, maar de krabben hebben wel een 10-gangendiner gehad. Na 15 tot 20 minuten waren de haken helemaal schoon. Het uur rondom hoogwater (23:25) wel wat geëxperimenteerd met kunstaas (Berkley Gulp zagers) en alternatief aas (gerookte spekreepjes). Dit werd niet gegeten door de krabben, maar leverde ook geen vis op.
Gelukkig was ik door dit forum voorbereid op de krabben. Bij het binnenhalen had ik wel een beetje haar, maar niet hinderlijk.
Wel een lekker weertje!
Volgende keer beter!

Strand van Katwijk

Afgelopen donderdagavond lang naar buienradar zitten turen om de ontwikkelingen van het weer in de gaten te houden. Om 20:30 besloten de gok te wagen, het onweer leek boven Rotterdam uit te doven.
Om 21:30 lagen de pieren en zagers in het rustige water ten zuiden van de boulevard.
Uiteindelijk tot 1:00 gevist. Het resultaat: 0 vis, maar de krabben hebben wel een 10-gangendiner gehad. Na 15 tot 20 minuten waren de haken helemaal schoon. Het uur rondom hoogwater (23:25) wel wat geëxperimenteerd met kunstaas (Berkley Gulp zagers) en alternatief aas (gerookte spekreepjes). Dit werd niet gegeten door de krabben, maar leverde ook geen vis op.
Gelukkig was ik door dit forum voorbereid op de krabben. Bij het binnenhalen had ik wel een beetje haar, maar niet hinderlijk.
Wel een lekker weertje!
Volgende keer beter!

Noordpier Wijk aan zee

Vandaag 13 augustus wezen vissen in de ochtend op de noordpier. Om 8.00 begonnen en rond 12.30 gestopt. Eerst even in de bocht geprobeerd met shad en pilker. Wel wat jagende vis maar geen aanbeten. Daarna richting de kop gelopen. Daar kwamen wat jagende scholen vis langs. Makreel? Er waren in ieder geval duikende meeuwen en gespetter op het water maar ze werden niet gevangen. In totaal heb ik een mooie zeebaars gevangen zien worden. Verder nog gehoord over een scharretje meer niet. Ook nog even aan de binnenkant geprobeerd wel een springende fint maar geen vis aan de haak. Vis lijkt er wel te zitten maar wilde gewoon niet bijten.

Noordpier 12 augustus

Om 7.00 uur begonnen met opkomend tij aan de buiten kant, niks helaas.
aan de binnenkant was er vis aan het jagen, met pilkertje heel snel 1 makreel, 2 finten waarvan een hele grote en een zeebaars. plus nog een paar flinke aanbeten.
na een uurtje was het over.

groeten

Johan

Oude maas

Gisteren avond met een maatje naar de oude maas geweest. Wat een top avond , lekker windje op de kant dus heerlijk afkoelen en de vangsten waren goed.Gevist met pieren en steekzagers en uiteindelijk geëindigd met een 10 tal bot(jes) en 10 tongen waarvan 8 mooi aan de maat en als afsluiter nog een polsdikke paling die natuurlijk weer terug mocht .Kortom heerlijk gevist .Vis moest wel van ver komen .Maatje haalde de afstand niet en had uiteindelijk 5 visjes .
Groetjes Mischa

Avondje Noordzee kanaal

Vandaag van 10.00 tot 23.00 gevist aan het Noordzee kanaal. Gevist met zagers en pieren.Slechts 1 mini paling gevangen verder niks.Ook de buren links en rechts van mij hadden niks.

Noordpier Harlingen

Gister wezen vissen op de noordpier in Harlingen, lekker weertje wind N.O tot OOST 4. Aas zagers ,kan kort zijn een zeebaarsje van 20cm en veel krabben, volgende keer beter. Ome Jan enJarno

strandsessie

Met twee vrienden aan het strand van Blankenberge gevist. Meerdere kleine zeebaarzen en één grote. Ook twee tongen gevangen. Al bij al een plezierige avond bij warme temperaturen.

Morgentje zeebaarzen in Breskens

Dinsdagmorgen heel vroeg gaan zeebaarzen in Breskens . Toen ik er toekwam mocht ik op het middenstrand niet vissen…er was de dag ervoor een bom of mortier gevonden tegen de kop van de golfbreker…beveiliging hield de wacht. Gevist met feeder hengels en slikzagertjes….een klein feestje….bijna niet bij te houden..allemaal tussen de 25 en 30cm…heerlijke ontspanning….ook nog een mooie tong gehad op zagers…Het is niet altijd zo …vorige keer met moeite een 5-tal baarsjes…met feeder is nog eens extra plezierig , goed voelbaar en leuk om te landen

Scroll naar boven